Bug watchposition

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Front-end Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte websites die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zit onze development afdeling en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé Medior Front-end Developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het uitwerken van designs tot functionele layouts Je

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Amersfoort gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript Developer Webapplicaties

Bedrijfsomschrijving Voor deze organisatie ben ik op zoek naar een getalenteerde Fullstack JavaScript Developer. Ze is een snelgroeiend software development agency dat zich richt op het ontwikkelen van moderne webapplicaties en complexe systemen voor haar klanten. Ze is gevestigd onder de rook van Utrecht en heeft als doel om tot de top van de Nederlandse agencies te behoren. Deze organisatie maakt softwareoplossingen voor verschillende soorten bedrijven. Innovatie staat hoog in het vaandel en je zult dus met nieuwe technieken aan de slag gaan. Ze hebben klanten in vele branches zitten, zoals retail, finance, gezondheid en onderwijs. De diverse klanten zorgen

Bekijk vacature »

Fullstack Webdeveloper .NET Azure Big Data SaaS

Bedrijfsomschrijving Deze klant van ons is recentelijk onderdeel geworden van een grote moederorganisatie, ze zijn dé partij als het gaat om software maken voor ambitieuze ondernemers, ze maken maatwerk software. Vanuit het fantastisch vormgegeven hightech gebouw te Rotterdam centrum werken ze met zo'n 40 medewerkers aan hoogwaardige software gericht op financiële data, betaalinformatie, maar ook backoffice software. De software wordt webbased, desktop en mobile aangeboden en er worden zeer moderne ontwikkeltechnieken toegepast. Je moet dan denken aan patroonherkenning, Big Data, Machine Learning en OCR. Als Developer, ongeacht je niveau, ga je hier te maken krijgen met de allerleukste kant van

Bekijk vacature »

.NET Developer Senior

Dit ga je doen Het ontwikkelen van backend applicaties in C#; Het maken van vele koppelingen met andere ERP-applicaties zoals JD Edwards en SAP; Je bent (mede) verantwoordelijk voor het opstellen van technisch ontwerpen voor de te ontwikkelen software oplossingen; Je bent gemiddeld 90% van je tijd inhouse oplossingen aan het ontwikkelen en testen. De overige 10% van je tijd ben je bij klanten op locatie om oplossingen te implementeren, klanten te begeleiden en de software verder te innoveren; Naast het zelfstandig ontwikkelen van software oplossingen ben je ook bezig met het waarborgen van je contacten bij de klant, het

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

.NET Developer Medior Senior

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Herbruikbare componenten maken; Testen; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als .NET Developer kom jij terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als .NET Developer werk jij aan het ontwikkelen van verbeterde software voor

Bekijk vacature »

Randstad - Freelance Backend Developer/ Data Engin

Starting date: 10.05.2023 Salary range: €67,00 - €77,00 Duration: 6 months Hours: 40 Working model: Hybrid* MUST be NL based Job description: Our vision is to have a consistent and data driven experience for all sales across all our operating companies. Our mission is to enable our salespeople to be able to reach out to the right company at the right time. We do this by creating data driven micro services and solutions. We mainly focus on implementation in the Google Cloud but also integrate with local systems and other cloud solutions. A typical day: As a back-end developer you

Bekijk vacature »

Junior/medior PHP developer Onderwijssector

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

Als Senior PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn en coach je andere developers op de hard en soft skills. Wat doe je als Senior PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

14/03/2017 14:04:41
Quote Anchor link
Er is een bug want watchposition werkt niet zoals staat beschreven.
Hij laad de functie elke keer weer, zonder dat het apparaat veranderd van locatie. Zelfs via mijn laptop.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
window.setInterval(function() {
        showlocation();
      }
  , 2000);  // 2000==2 seconds
      function showlocation() {
        navigator.geolocation.watchPosition(callback);
      }
      function callback(position) {
        var lat = position.coords.latitude;
        var lng = position.coords.longitude;
        $.post('<?=HTML_ROOT?>inc/addcurrentloc.php', 'lat=' + lat + '&lng=' + lng, function(response) {
          console.log(response);
        }
              );;
      }


om de 2 seconde word de callback geladen. Hij hoort zo te werken dat hij hem alleen laad als de positie wijzigd.
Weet iemand waarom?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 15:38:46
 
Ivo P

Ivo P

14/03/2017 15:05:12
Quote Anchor link
De letter T lijkt wat te haperen?? (een keer of 5)

Met welke browser probeer je dit uit?
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

14/03/2017 15:44:53
Quote Anchor link
Letter T waar?
Ik gebruik chrome.

Ik lees een vergelijkbaar probleem hier: http://stackoverflow.com/questions/6183463/when-using-setinterval-if-i-switch-tabs-in-chrome-and-go-back-the-slider-goes

Ik heb alle oplossingen daar geprobeert, maar er veranderd niks.
Als ik van tab verwissel en weer terug ga dan laad hij het meerdere keren hoe langer ik dus niet op de tab ben gefocussed, hoe meer hij dat inhaalt.

UPDATE

Firefox doet nog veel erger. om de 1 MS worden er ruim 10 calls aangeroepen. ONgelofelijk veel.

Is hier geen normale oplossing voor?

Ik denk dat mensen beter "getCurrentPosition" kunnen gebruiken om de x aantal sseconden, want anders word je server overloaded, erg slecht die watch position dus.

Als ik wat options erbij die:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
var options = {enableHighAccuracy: false,timeout: 5000,maximumAge: 0,desiredAccuracy: 0, frequency: 1 };

  function showlocation() {
        navigator.geolocation.watchPosition(callback,error,options);
      }


Ik krijg dan steeds ERROR(3): Timeout expired
als ik van tab 1 seconde wissel en terug kom, dan zijn er 100den calls gedaan.
Gewijzigd op 14/03/2017 16:22:59 door Daniel van Seggelen
 
Ivo P

Ivo P

14/03/2017 16:51:14
Quote Anchor link
draait je site op SSL?

Chrome zou dat niet meer zonder willen accepteren. (geolocation is gevoelige info)

--------------
hij laadt
het apparaat verandert
etc
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

14/03/2017 16:58:54
Quote Anchor link
Ja het moet onder SSL idd, maar ik test het via localhost, dat word ook toegelaten door chrome, maar het probleem kan ik tot nu toe nog niet oplossen.
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

14/03/2017 17:01:37
Quote Anchor link
Als je iedere keer een nieuwe watchposition maakt met setInterval, waarom verwacht je dan dat hij echt kan watchen? Je stelt 1 keer een callback in, niet elke 2 seconden. Zo te zien ligt de bug niet in watchposition, maar in het feit dat je het niet als watch gebruikt maar om direct de locatie op te vragen. Dat geeft uiteraard initieel altijd een resultaat, en niet alleen wanneer de positie verandert.
Gewijzigd op 14/03/2017 17:03:19 door Ben van Velzen
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

14/03/2017 17:06:53
Quote Anchor link
De reden is omdat wanneer ik deze wijze niet gebruik, zelfs met mijn laptop, dan blijft hij de watchposition functie aanroepen, terwijl ik niet van locatie verander.

Ik zoek dus een manier dat ik watchposition kan instellen om de positie om de x aantal sec te bekijken en de callback functie uitvoert. Ik wil geen serveroverload als 1000 gebruikers deze functie gebruiken op deze manier

Deze functie zet de coordinaten in de database alleen als het verschil met de vorige locatie groter is dan 10 meter.
Gewijzigd op 14/03/2017 17:08:18 door Daniel van Seggelen
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

14/03/2017 17:10:45
Quote Anchor link
Dan zet je die eisen in de callback functie, het gebruik van setInterval is nergens voor nodig en werkt averechts.
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

14/03/2017 17:19:25
Quote Anchor link
Maar als ik die eisen in de callback functie wil zetten, hoe doe ik dat dan anders als setinterval of settimeout ?

UPDATE,

ook al gebruik ik die setinterval niet,dus
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
var options = {enableHighAccuracy: false,timeout: 5000,maximumAge: 0,desiredAccuracy: 0, frequency: 1 };

watchID = navigator.geolocation.watchPosition(callback, error, options);

      function callback(position) {
        var lat = position.coords.latitude;
        var lng = position.coords.longitude;
        $.post('<?=HTML_ROOT?>inc/addcurrentloc.php', 'lat=' + lat + '&lng=' + lng, function(response)
        {
          console.log(response);
        }
       );
      }


het blijft net zo buggy, elke keer als ik van tab verwissel en weer terug ga, dan word de call 5 keer aangeroepen binnen 1 seconde.
watchposition ziet dus niet goed of een apparaat beweegt of niet.
Gewijzigd op 14/03/2017 17:23:41 door Daniel van Seggelen
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

14/03/2017 17:39:48
Quote Anchor link
>> watchposition ziet dus niet goed of een apparaat beweegt of niet.
Waarom controleer je dan niet in de callback functie of de positie veranderd is?
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

14/03/2017 18:05:21
Quote Anchor link
Ik doe dat nu in de backend met php, maar hij blijft de callback aanroepen. Ik zoek een manier om de callback niet zo vaak aan te roepen, dus om de 10 seconde bijv. Of als er een manier in om de controleren in de clintside wat de laatste positie is, wat voor minder overhead zorgt, dat ga ik daarvoor.
Hij bekijkt nu dus al in addcurrentloc.php of de positie veranderd is, dat zit in de callback functie, maar ik probeer de overhead te minimaliseren.
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

14/03/2017 18:13:32
Quote Anchor link
Je moet het op het frontend controleren, dan filter je automatisch alles weg wat je niet nodig hebt.
Hoe lastig is dat?
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

14/03/2017 18:21:56
Quote Anchor link
Alles is makkelijk als je weet hoe.Ik kan hier geen goede oplossing voor vinden zonder een overhead.
Heb je advies?
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

14/03/2017 18:42:55
Quote Anchor link
Hoezo niet? Je slaat in je callback functie op wat de laatst bekende positie was. Wanneer deze gelijk is aan de huidige positie return je uit de callback zonder een request te doen. Hetzelfde geldt voor afstand, gewoon vergelijken met de laatst bekende positie. Dit hoeft niet in PHP (al is het handig om het daar ook te doen) en kan gewoon in je callback functie.
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

14/03/2017 18:53:45
Quote Anchor link
Ik ben geeen query expert, mijn vraag is dus, hoe doe ik dit in jquery/js ? Alvast bedankt
 
Ivo P

Ivo P

14/03/2017 19:00:14
Quote Anchor link
zonder de code verder te controleren:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
var options = {enableHighAccuracy: false,timeout: 5000,maximumAge: 0,desiredAccuracy: 0, frequency: 1 };

watchID = navigator.geolocation.watchPosition(callback, error, options);
var prevlat = 0;
var prevlng = 0;

      function callback(position) {
        var lat = position.coords.latitude;
        var lng = position.coords.longitude;
        if(prevlat != lat || prevlng != lng) {
          prevlat = lat;
          prevlng = lng;
          $.post('<?=HTML_ROOT?>inc/addcurrentloc.php', 'lat=' + lat + '&lng=' + lng, function(response)
          {
            console.log(response);
          }
        }
       );
      }
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

14/03/2017 19:00:14
Quote Anchor link
Basisopzetje, het maakt niet uit "hoe goed" je bent, je moet de logica gewoon doorgronden.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
var options = {enableHighAccuracy: false,timeout: 5000,maximumAge: 0,desiredAccuracy: 0, frequency: 1 };
var oldlat = 0;
var oldlng = 0;

watchID = navigator.geolocation.watchPosition(callback, error, options);

function callback(position) {
  var lat = position.coords.latitude;
  var lng = position.coords.longitude;
  if (lat == oldlat && lng == oldlng) {
    return;
  }
  oldlat = lat;
  oldlng = lng;
  $.post('<?=HTML_ROOT?>inc/addcurrentloc.php', 'lat=' + lat + '&lng=' + lng, function(response)
    {
     console.log(response);
    }
  );
}
 
Ivo P

Ivo P

14/03/2017 19:00:56
Quote Anchor link
vrijwel gelijk :-)
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

14/03/2017 19:43:33
Quote Anchor link
Dit is niet wat ik bedoel.Op deze manier kijk je gewoon of de oude coordinates exact hetzeflde zijn en de nieuwe.

ik wil erachter komen, hoe ik de afstand van de oude en nieuwe coordinaten in meters kan berekenen.
Als de nieuwe locatie 1 meter is, dan wil ik die call naar addcurrentloc.php niet uitvoeren. Zoals ik aangaf is de watchposition niet foutloos. Hij blijft aangeven dat mijn locatie een aantal centimeters wellciht veranderd, terwijl hij niets veranderd. Als de afstand min 5 meter is, dan wil ik die call uitvoeren.

ik denk dat deze wel juist is

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Alleen als de site verniewd word en oldlat,oldlng dan leeggehaald? hoe lang blijf hij dat onthouden? Wellicht beter in php sessies opslaan...
function getDistanceFromLatLonInKm(lat1,lon1,lat2,lon2) {
  var R = 6371; // Radius of the earth in km
  var dLat = deg2rad(lat2-lat1);  // deg2rad below
  var dLon = deg2rad(lon2-lon1);
  var a =
    Math.sin(dLat/2) * Math.sin(dLat/2) +
    Math.cos(deg2rad(lat1)) * Math.cos(deg2rad(lat2)) *
    Math.sin(dLon/2) * Math.sin(dLon/2)
    ;
  var c = 2 * Math.atan2(Math.sqrt(a), Math.sqrt(1-a));
  var d = R * c; // Distance in km
  return d / 1000;
}
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

14/03/2017 20:11:36
Quote Anchor link
Het ging om een basisopzet, zodat je de logica zou snappen. Het ging er niet om dat het de perfecte oplossing zou zijn, dat wordt ook nergens beweerd.
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

14/03/2017 20:24:15
Quote Anchor link
ok duidelijk :)
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.