Bug watchposition

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Jij hebt natuurlijk net jouw Bachelor op zak en gaat nu voor het eerst aan de slag bij een werkgever als junior .NET ontwikkelaar. Waarschijnlijk lijkt het jou spannend om ineens aan de slag te gaan bij klanten in de consultancy. Maak je niet druk, jij komt hier terecht in een warm bad en wordt totaal niet in het diepe gegooid. Zodra jij hier begint wordt jij gekoppeld aan een persoonlijke manager met een persoonlijk ontwikkelplan. Jij krijgt een scala aan trainingen, denk aan trainingen ten behoeve van het opdoen van zelf kennis en gedragscompetenties, maar ook trainingen voor

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

C# Unity Developer

Functieomschrijving Ontwikkel jij mee door applicaties te bouwen die bijdragen aan het optimaliseren van processen? Voor een erkende werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Unity C# Developer die graag de uitdaging aangaat! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de reeds draaiende applicaties. Bedrijfsprofiel Je komt te werken voor een internationale werkgever in regio Tilburg. Samen met een vooruitstrevend team

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Back-end ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meebouwen aan diverse databasesystemen in een klein bedrijf met een platte organisatie? In een team van ruim 10 ontwikkelaars wordt er aan diverse ICT oplossingen gewerkt. Jouw taken hierbij zullen bestaan uit: Het onderhouden en door-ontwikkelen van bestaande databases. Denk hierbij aan schema verbeteringen en performance-tuning. Bij nieuwe ontwikkelingen ga jij ook bezig met het bouwen van het databaseschema. Omdat je in een klein team werkt zal je ook de C# routine verder uitbouwen en ontwikkelen. Ook kan je meedraaien in algemene refactory-, ontwikkel- of testwerkzaamheden. Je zal voornamelijk gebruik maken van de volgende technieken: .NET

Bekijk vacature »

Python (Django) developer - Remote in The Netherla

Functie Together with your team, consisting of a senior, 2 mediors and one junior developer, you will work on their software in an Agile-based approach. You have an eye for quality, risk, and customer interest. Communication with your colleagues and, where necessary, with customers, plays an important role in achieving a successful result. As a person, you are smart, get things done, and are result-oriented. There is a lot of independence within the development team, apart from the stand-up (10:00 am) and occasional pair-programming sessions. Techniques they use include Python, Django, MySQL, Mercurial, Ubuntu Linux, Nginx. In terms of front-end

Bekijk vacature »

Low-Code Expert/Developer: Power Platform Speciali

Bedrijfsomschrijving Als Low-Code Expert/Developer bij ons innovatieve bedrijf, neem je een cruciale rol op je in de creatie, ondersteuning en implementatie van diverse oplossingen met behulp van het veelzijdige Power Platform. Dit platform omvat Power Apps, Power BI, Power Automate, Power Virtual Agent en Azure Logic Apps. Het Power Platform biedt je de mogelijkheid om klanten te voorzien van naadloze integraties door op maat gemaakte oplossingen te creëren die compatibel zijn met (bijna) alle bestaande software-infrastructuren. Dankzij het uitgebreide scala aan toepassingen, krijg je de kans om als architect en projectleider van je eigen oplossing te fungeren. Dompel jezelf onder

Bekijk vacature »

Junior / Medior C# .NET ontwikkelaar in Brabants t

Bedrijfsomschrijving Ben jij een gepassioneerde C# .NET ontwikkelaar met een voorliefde voor hardware? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Bij ons bedrijf krijg je de kans om deel uit te maken van een team van sociale en enthousiaste techneuten die er elke dag naar streven om onze eigen ontwikkelde software nog beter te maken. Het team van ongeveer 10 team medewerkers maakt zich hard om de interne processen gestroomlijnd te laten verlopen. Functieomschrijving Als lid van ons hechte en behulpzame team word je betrokken bij diverse projecten. Daarbij krijg je te maken met data-analyses, content en de logistieke

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

PHP Developer - medior functie

Functieomschrijving Ben jij innovatief en wil jij je kennis graag delen met jouw nieuwe collega's? Lees dan snel verder! Voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Roosendaal zoeken wij een Symfony developer. Of je nou junior, medior of senior bent, je krijgt hier alle vrijheid en verantwoordelijkheid om jouw eigen loopbaan te ontwikkelen. Je gaat je hier bezig houden met en inspelen op de actualiteiten van jouw vakgebied. Techstack: Symfony, PHP, mySQL. Kennis van Svelte is helemaal mooi meegenomen. Bedrijfsprofiel Al sinds '99 is dit webbureau actief. De kernwaarden binnen het bedrijf zijn integer, dienstbaar en deskundig. Je komt

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

14/03/2017 14:04:41
Quote Anchor link
Er is een bug want watchposition werkt niet zoals staat beschreven.
Hij laad de functie elke keer weer, zonder dat het apparaat veranderd van locatie. Zelfs via mijn laptop.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
window.setInterval(function() {
        showlocation();
      }
  , 2000);  // 2000==2 seconds
      function showlocation() {
        navigator.geolocation.watchPosition(callback);
      }
      function callback(position) {
        var lat = position.coords.latitude;
        var lng = position.coords.longitude;
        $.post('<?=HTML_ROOT?>inc/addcurrentloc.php', 'lat=' + lat + '&lng=' + lng, function(response) {
          console.log(response);
        }
              );;
      }


om de 2 seconde word de callback geladen. Hij hoort zo te werken dat hij hem alleen laad als de positie wijzigd.
Weet iemand waarom?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 11:38:14
 
Ivo P

Ivo P

14/03/2017 15:05:12
Quote Anchor link
De letter T lijkt wat te haperen?? (een keer of 5)

Met welke browser probeer je dit uit?
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

14/03/2017 15:44:53
Quote Anchor link
Letter T waar?
Ik gebruik chrome.

Ik lees een vergelijkbaar probleem hier: http://stackoverflow.com/questions/6183463/when-using-setinterval-if-i-switch-tabs-in-chrome-and-go-back-the-slider-goes

Ik heb alle oplossingen daar geprobeert, maar er veranderd niks.
Als ik van tab verwissel en weer terug ga dan laad hij het meerdere keren hoe langer ik dus niet op de tab ben gefocussed, hoe meer hij dat inhaalt.

UPDATE

Firefox doet nog veel erger. om de 1 MS worden er ruim 10 calls aangeroepen. ONgelofelijk veel.

Is hier geen normale oplossing voor?

Ik denk dat mensen beter "getCurrentPosition" kunnen gebruiken om de x aantal sseconden, want anders word je server overloaded, erg slecht die watch position dus.

Als ik wat options erbij die:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
var options = {enableHighAccuracy: false,timeout: 5000,maximumAge: 0,desiredAccuracy: 0, frequency: 1 };

  function showlocation() {
        navigator.geolocation.watchPosition(callback,error,options);
      }


Ik krijg dan steeds ERROR(3): Timeout expired
als ik van tab 1 seconde wissel en terug kom, dan zijn er 100den calls gedaan.
Gewijzigd op 14/03/2017 16:22:59 door Daniel van Seggelen
 
Ivo P

Ivo P

14/03/2017 16:51:14
Quote Anchor link
draait je site op SSL?

Chrome zou dat niet meer zonder willen accepteren. (geolocation is gevoelige info)

--------------
hij laadt
het apparaat verandert
etc
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

14/03/2017 16:58:54
Quote Anchor link
Ja het moet onder SSL idd, maar ik test het via localhost, dat word ook toegelaten door chrome, maar het probleem kan ik tot nu toe nog niet oplossen.
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

14/03/2017 17:01:37
Quote Anchor link
Als je iedere keer een nieuwe watchposition maakt met setInterval, waarom verwacht je dan dat hij echt kan watchen? Je stelt 1 keer een callback in, niet elke 2 seconden. Zo te zien ligt de bug niet in watchposition, maar in het feit dat je het niet als watch gebruikt maar om direct de locatie op te vragen. Dat geeft uiteraard initieel altijd een resultaat, en niet alleen wanneer de positie verandert.
Gewijzigd op 14/03/2017 17:03:19 door Ben van Velzen
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

14/03/2017 17:06:53
Quote Anchor link
De reden is omdat wanneer ik deze wijze niet gebruik, zelfs met mijn laptop, dan blijft hij de watchposition functie aanroepen, terwijl ik niet van locatie verander.

Ik zoek dus een manier dat ik watchposition kan instellen om de positie om de x aantal sec te bekijken en de callback functie uitvoert. Ik wil geen serveroverload als 1000 gebruikers deze functie gebruiken op deze manier

Deze functie zet de coordinaten in de database alleen als het verschil met de vorige locatie groter is dan 10 meter.
Gewijzigd op 14/03/2017 17:08:18 door Daniel van Seggelen
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

14/03/2017 17:10:45
Quote Anchor link
Dan zet je die eisen in de callback functie, het gebruik van setInterval is nergens voor nodig en werkt averechts.
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

14/03/2017 17:19:25
Quote Anchor link
Maar als ik die eisen in de callback functie wil zetten, hoe doe ik dat dan anders als setinterval of settimeout ?

UPDATE,

ook al gebruik ik die setinterval niet,dus
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
var options = {enableHighAccuracy: false,timeout: 5000,maximumAge: 0,desiredAccuracy: 0, frequency: 1 };

watchID = navigator.geolocation.watchPosition(callback, error, options);

      function callback(position) {
        var lat = position.coords.latitude;
        var lng = position.coords.longitude;
        $.post('<?=HTML_ROOT?>inc/addcurrentloc.php', 'lat=' + lat + '&lng=' + lng, function(response)
        {
          console.log(response);
        }
       );
      }


het blijft net zo buggy, elke keer als ik van tab verwissel en weer terug ga, dan word de call 5 keer aangeroepen binnen 1 seconde.
watchposition ziet dus niet goed of een apparaat beweegt of niet.
Gewijzigd op 14/03/2017 17:23:41 door Daniel van Seggelen
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

14/03/2017 17:39:48
Quote Anchor link
>> watchposition ziet dus niet goed of een apparaat beweegt of niet.
Waarom controleer je dan niet in de callback functie of de positie veranderd is?
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

14/03/2017 18:05:21
Quote Anchor link
Ik doe dat nu in de backend met php, maar hij blijft de callback aanroepen. Ik zoek een manier om de callback niet zo vaak aan te roepen, dus om de 10 seconde bijv. Of als er een manier in om de controleren in de clintside wat de laatste positie is, wat voor minder overhead zorgt, dat ga ik daarvoor.
Hij bekijkt nu dus al in addcurrentloc.php of de positie veranderd is, dat zit in de callback functie, maar ik probeer de overhead te minimaliseren.
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

14/03/2017 18:13:32
Quote Anchor link
Je moet het op het frontend controleren, dan filter je automatisch alles weg wat je niet nodig hebt.
Hoe lastig is dat?
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

14/03/2017 18:21:56
Quote Anchor link
Alles is makkelijk als je weet hoe.Ik kan hier geen goede oplossing voor vinden zonder een overhead.
Heb je advies?
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

14/03/2017 18:42:55
Quote Anchor link
Hoezo niet? Je slaat in je callback functie op wat de laatst bekende positie was. Wanneer deze gelijk is aan de huidige positie return je uit de callback zonder een request te doen. Hetzelfde geldt voor afstand, gewoon vergelijken met de laatst bekende positie. Dit hoeft niet in PHP (al is het handig om het daar ook te doen) en kan gewoon in je callback functie.
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

14/03/2017 18:53:45
Quote Anchor link
Ik ben geeen query expert, mijn vraag is dus, hoe doe ik dit in jquery/js ? Alvast bedankt
 
Ivo P

Ivo P

14/03/2017 19:00:14
Quote Anchor link
zonder de code verder te controleren:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
var options = {enableHighAccuracy: false,timeout: 5000,maximumAge: 0,desiredAccuracy: 0, frequency: 1 };

watchID = navigator.geolocation.watchPosition(callback, error, options);
var prevlat = 0;
var prevlng = 0;

      function callback(position) {
        var lat = position.coords.latitude;
        var lng = position.coords.longitude;
        if(prevlat != lat || prevlng != lng) {
          prevlat = lat;
          prevlng = lng;
          $.post('<?=HTML_ROOT?>inc/addcurrentloc.php', 'lat=' + lat + '&lng=' + lng, function(response)
          {
            console.log(response);
          }
        }
       );
      }
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

14/03/2017 19:00:14
Quote Anchor link
Basisopzetje, het maakt niet uit "hoe goed" je bent, je moet de logica gewoon doorgronden.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
var options = {enableHighAccuracy: false,timeout: 5000,maximumAge: 0,desiredAccuracy: 0, frequency: 1 };
var oldlat = 0;
var oldlng = 0;

watchID = navigator.geolocation.watchPosition(callback, error, options);

function callback(position) {
  var lat = position.coords.latitude;
  var lng = position.coords.longitude;
  if (lat == oldlat && lng == oldlng) {
    return;
  }
  oldlat = lat;
  oldlng = lng;
  $.post('<?=HTML_ROOT?>inc/addcurrentloc.php', 'lat=' + lat + '&lng=' + lng, function(response)
    {
     console.log(response);
    }
  );
}
 
Ivo P

Ivo P

14/03/2017 19:00:56
Quote Anchor link
vrijwel gelijk :-)
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

14/03/2017 19:43:33
Quote Anchor link
Dit is niet wat ik bedoel.Op deze manier kijk je gewoon of de oude coordinates exact hetzeflde zijn en de nieuwe.

ik wil erachter komen, hoe ik de afstand van de oude en nieuwe coordinaten in meters kan berekenen.
Als de nieuwe locatie 1 meter is, dan wil ik die call naar addcurrentloc.php niet uitvoeren. Zoals ik aangaf is de watchposition niet foutloos. Hij blijft aangeven dat mijn locatie een aantal centimeters wellciht veranderd, terwijl hij niets veranderd. Als de afstand min 5 meter is, dan wil ik die call uitvoeren.

ik denk dat deze wel juist is

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Alleen als de site verniewd word en oldlat,oldlng dan leeggehaald? hoe lang blijf hij dat onthouden? Wellicht beter in php sessies opslaan...
function getDistanceFromLatLonInKm(lat1,lon1,lat2,lon2) {
  var R = 6371; // Radius of the earth in km
  var dLat = deg2rad(lat2-lat1);  // deg2rad below
  var dLon = deg2rad(lon2-lon1);
  var a =
    Math.sin(dLat/2) * Math.sin(dLat/2) +
    Math.cos(deg2rad(lat1)) * Math.cos(deg2rad(lat2)) *
    Math.sin(dLon/2) * Math.sin(dLon/2)
    ;
  var c = 2 * Math.atan2(Math.sqrt(a), Math.sqrt(1-a));
  var d = R * c; // Distance in km
  return d / 1000;
}
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

14/03/2017 20:11:36
Quote Anchor link
Het ging om een basisopzet, zodat je de logica zou snappen. Het ging er niet om dat het de perfecte oplossing zou zijn, dat wordt ook nergens beweerd.
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

14/03/2017 20:24:15
Quote Anchor link
ok duidelijk :)
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.