c# paswoord encryptie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

Bram Hammer

bram Hammer

09/06/2010 10:53:36
Quote Anchor link
Hey ik gebruik recent nu WebsitePanel.
Hierbij wil ik de optie om te kunnen registreren via mijn site.
Alles lukt, maar hun passwoord encryptie is heel apart.
wat ik tot nu toe weet:
ze gebruiken een cryptkey om het extra veilig te maken(Hier dus 2cbn4g6ltmltf1la6ee2)

Ik weet dus dat 2cbn4g6ltmltf1la6ee2 naar ASCII wordt geconverteerd. Alleen daarna wordt er PasswordDeriveBytes gebruikt. En daar snap ik niks van.Ik weet alleen dat na die PasswordDeriveBytes het passwoord(Wat dan als ASCII vermengd is met het nummer zelf) wordt gecodeerd met rijndeal 256 zowel met 128..

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
// Create a encryptor from the existing SecretKey bytes.
            // We use 32 bytes for the secret key
            // (the default Rijndael key length is 256 bit = 32 bytes) and
            // then 16 bytes for the IV (initialization vector),
            // (the default Rijndael IV length is 128 bit = 16 bytes)
            ICryptoTransform Encryptor = RijndaelCipher.CreateEncryptor(SecretKey.GetBytes(32), SecretKey.GetBytes(16));

Dan komt de string zelf aan bod.
Die wordt eerst naar unicode geconverteerd.
verder weet ik niet wat er mee gebeurt.
Alleen dat op het laatst het passwoord en de string gecombineerd worden, waarna ze met base64 ge encode worden.
En daarna als dat de oplossing niet is is het mogenlijk dat hij ook nog naar utf8 ge encode wordt, en daarna met (in php mhash)ComputeHash met sha-1 ge encrypt wordt.
en dan als laatst maar weer een base64.

Wie kan de openstaande gaten hier vullen?
Ik zou je heel dankbaar zijn en als vergoeding wil ik ook gratis webruimte geven ervoor.
Please help mij

Het hele script:
http://www.plaatscode.be/139525/ttp://www.plaatscode.be/139525/
Als je meer info nodig hebt zeg het maar :)

algevast bedankt!
Gewijzigd op 09/06/2010 10:54:34 door Bram Hammer
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.