checkbox selecteren met jquery

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sietsko Bos

Sietsko Bos

13/09/2018 11:49:50
Quote Anchor link
Hoi,

ik heb een stukje javascript om checkboxes te selecteren maar deze werkt alleen met jquery 1.2.6
Dit is al een oude versie en de code moet waarschijnlijk aangepast worden om te werken met de nieuwere jquery.

Wie kan me helpen om de jquery zo aan te passen dat die werkt met jquery 1.11.2 ?
De nu gebruikte code staat hieronder:

1 is om alles te selecteren en de tweede die zou aparte groepen moeten selecteren.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
    while ($aRow_groep = mysqli_fetch_assoc($result_groepen)) {
        ?>

        <tr><td colspan="7"><input type="checkbox" name="leerlingen_groep_<?php echo $aRow_groep['groep']; ?>" id="leerlingen_groep_<?php echo $aRow_groep['groep']; ?>"
                             onclick="jqCheckAll2( this.id, 'leerlingen_groep_<?php echo $aRow_groep['groep']; ?>' )"/> Alleen groep <?php echo $aRow_groep['groep']; ?></td></tr>
           <?php
    }



                echo '<tr>';
                echo '<td width="9%"><input type="checkbox" name="groep_'.$aRow['groep'].'[]'.'" value="'.$aRow['inlognaam'].'"></td>';
                echo '<td width="19%">'.$aRow['groep'].'</td>';
                echo '<td width="22%">'.$aRow['inlognaam'].'</td>';
                echo '<td width="9%">&nbsp;</td>';
?>


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<script>
$('#checkAllAuto').click( function() { $("INPUT[type='checkbox']").attr('checked', $('#checkAllAuto').is(':checked')); })
function jqCheckAll2( id, name ) { $("INPUT[@name^=" + name + "][type='checkbox']").attr('checked', $('#' + id).is(':checked')); }
</script>


Alvast bedankt,
Sietsko

Edit:
Ik heb code-tags geplaatst. Gelieve dit in het vervolg zelf toe te voegen aan je bericht.
Zie ook: Veel gestelde vragen: Welke UBB-codes kan ik gebruiken.
Gewijzigd op 13/09/2018 12:26:40 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 14:18:46
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/09/2018 15:58:32
Quote Anchor link
Dit heb je met enige moeite in een paar minuten bij elkaar geGoogled lijkt mij.

Dat gezegd hebbende, misschien kun je ook nadenken over hoe je dit handig in HTML vormgeeft. Je zou bijvoorbeeld op een of andere manier checkboxen kunnen groeperen middels een container (div ofzo). Vervolgens maak je een checkbox met een class (in plaats van een id, zodat deze herbruikbaar is), bijvoorbeeld "js-select-all", zodat je weet dat deze acteert op JavaScript. En dan maak je een functie die opereert op deze class, of je zou deze zelfs als parameter mee kunnen geven. Op die manier heb je iets gemaakt wat later opnieuw inzetbaar is, in plaats van iets dat je telkens opnieuw in elkaar moet fietsen.

De onclick kun je ook verplaatsen naar de JavaScript / jQuery, zodat je HTML verder schoon blijft, met uitzondering van de class waarmee je HTML en de jQuery verbindt.

Enne, echo echo echo? Het is niet nodig statische HTML te echo'en. Echo uitsluitend de dynamische delen, dan wordt alles een stuk overzichtelijker / beter leesbaar.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.