chmod vraagje

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als SQL database developer? Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het development team zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Wil jij werken voor een groeiende werkgever in regio Breda waar jij de ruimte en tijd krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van logistieke processen; Je gaat projecten vanaf het begin tot het

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

Samen met het development team zorg je ervoor dat alle systemen achter de schermen vlekkeloos werken. Wat doe je als Medior C# Developer bij Coolblue? Als C# developer doe je regelmatig mee aan brainstormsessies over user experience, data en task flow met de UX Designer, Product Owner en Data Scientist in je team. Daarnaast schrijf je op zichzelf staande, consistente en testbare code die goed onderhoudbaar en toekomstbestendig is. Ook C# Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Werken met verschillende soorten data-opslag, zoals Oracle of AWS. Problemen oplossen

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Voor een opdrachtgever, met een prachtig kantoor in omgeving Wateringen zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind jij het leuk om in een Agile/Scrum omgeving te werken? Wil jij

Bekijk vacature »

Starter/junior Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als starter/junior developer zul je direct begeleid worden door een senior uit het team. Het is van belang dat

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

C# .NET Ontwikkelaar ASP.NET

Samengevat: Deze werkgever is een inkooporganisatie. Ben jij een ervaren .Net ontwikkelaar? Heb je ervaring met .Net en C#? Vaste baan: C# .NET Developer .Net MBO HBO €3.100 - €4.300 Onze missie is: “Een essentiële bijdrage leveren aan het verlagen van de integrale kostprijs van de aangesloten groothandels, middels het bundelen van inkoopvolume en het creëren van synergie met en tussen de groothandels en leveranciers, met scherpe inkoopprijzen, goede handelscondities en gerichte dienstverlening als resultaat” Zij werken voor MKB klanten. Deze werkgever heeft veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling? Dan zit je bij hun goed! De branche van dit

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie Als Senior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in ons Research & development team. Ons team bestaat uit 17 collega’s! Wij zijn momenteel druk bezig met het opzetten van een geheel nieuwe architectuur voor een nieuw product. Hierbij maken wij o.a. gebruik van VS2022 en .NET 6.0. Jouw functie is dan ook voornamelijk backend georiënteerd bij ons. Aangezien wij meetapparatuur ontwikkelen voor de chemische industrie is het ook erg belangrijk om kwalitatief hoogwaardige software te ontwikkelen voor de besturing hiervan. Verder ben jij verantwoordelijk voor het designen, implementeren en testen van nieuwe features. Ook zorg jij voor toekomstbestendige

Bekijk vacature »

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »

Java Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als developer heb jij de keuze om aan te sluiten bij het team (13 developers) die op locatie projectmatig bij klanten werkt. Wanneer jij liever intern bij de werkgever werkt is er ook alle ruimte voor jou in het interne team (8 developers) van dit bedrijf. Je werkt samen aan verschillende projecten bij of voor de klant. Het project wordt aangeleverd door sales aan de project manager. Die maakt samen met de Resourcer een planning en op basis daarvan wordt uit het development team een “projectgroep” opgesteld. Hoeveel en welke projecten jij wilt oppakken gebeurt geheel in samenspraak met

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/09/2011 10:41:35
Quote Anchor link
Ik heb een vraagje over chmod. Ik heb net dit artikel gelezen.

Als ik het goed begrijp dan krijgen bestanden die ik via FTP upload de rechten 644 en mappen de rechten 755.

Ik ben bezig een framework te maken en ik zet alle bestanden in een zip file. Deze zip file zet ik op de server en unzip ik. Volgens het artikel krijgen de bestanden nu automatisch de rechten 644 en mappen de rechten 755. De eigenaar van de bestanden en mappen ben ik en de groep is Apache.

Nu mijn vraag. Een van de mappen is een "upload" map. Als ik het goed begrijp zou deze map dus de rechten 755 hebben. Kan ik deze rechten via chmod veranderen zodat de map schrijfbaar wordt. Volgens mij moet dit lukken omdat de eigenaar hetzelfde is. Ik ben nog niet zover dat ik het zelf al kan uittesten dus vandaar mijn vraag. Hoeplijk weet iemand het antwoord. Een simpel ja of nee volstaat als antwoord.


(Mocht iemand toevallig nog weten of er verschil is in de manier waarop Apache de rechten aanmaakt versus de manier waarop een Windows server dit doet, dan hoor ik het graag... hopelijk werkt dit op dezelfde manier.)
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 08:55:02
 
- SanThe -

- SanThe -

12/09/2011 11:08:37
Quote Anchor link
Als de rechten 755 zijn van een map met owner ozzie en group apache dan zal apache de rechten niet mogen wijzigen. De daadwerkelijke rechten worden trouwens door het OS gegeven en niet door Apache. Apache doet in feite een verzoek aan het OS om de rechten te wijzigen. Het OS beslist.
Gewijzigd op 12/09/2011 11:09:08 door - SanThe -
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/09/2011 11:18:24
Quote Anchor link
"Als de rechten 755 zijn van een map met owner ozzie en group apache dan zal apache de rechten niet mogen wijzigen."

Als ik nu in mijn index.php een chmod uitvoer op de upload map (met rechten 755) gaat het dan niet lukken? De eigenaar van index.php en de upload map is hetzelfde... is dat niet voldoende?
 
Robert  dat ben ik

Robert dat ben ik

12/09/2011 11:27:48
Quote Anchor link
als jij owner rechten heb dan kun je gewoon chmod doen via je ftp programma

met winscp rechter muis op bestand dan eigenschappen en rechten geven. ik neem aan dat het om een linux Os gaat
Gewijzigd op 12/09/2011 11:32:55 door Robert dat ben ik
 
- SanThe -

- SanThe -

12/09/2011 11:35:25
Quote Anchor link
Reactie verwijderd.
Gewijzigd op 12/09/2011 11:36:30 door - SanThe -
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/09/2011 11:38:36
Quote Anchor link
@Robert, dat is niet wat ik bedoel.

Standaard staan de rechten van de upload map verkeerd. Ik wil weten of je via een php scriptje (via chmod) de rechten van die map kan aanpassen. (Dus niet via een FTP programma.)
 
- SanThe -

- SanThe -

12/09/2011 11:41:24
Quote Anchor link
Zit de upload map in de zip? Zo ja, haal die weg en maak die map met mkdir aan. Dan heb je alle rechten die je wilt.

Toevoeging op 12/09/2011 11:42:53:

Mkdir werkt waarschijnlijk ook niet besef ik mij nu.
 
Robert  dat ben ik

Robert dat ben ik

12/09/2011 11:45:47
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 12/09/2011 11:38:36:
@Robert, dat is niet wat ik bedoel.

Standaard staan de rechten van de upload map verkeerd. Ik wil weten of je via een php scriptje (via chmod) de rechten van die map kan aanpassen. (Dus niet via een FTP programma.)


ja je kan via een script, chmod($file,755); doen

of kijk hier is chmod
Gewijzigd op 12/09/2011 11:49:44 door Robert dat ben ik
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/09/2011 11:49:48
Quote Anchor link
@SanThe: ja, die zit in de ZIP, maar MKDIR zal waarschijnlijk ook niet werken omdat je die dir dan moet aanmaken in een schrijfbare map :-)))
Maar... als jou nu goed begrijp dan is het niet voldoende dat het bestand waar het chmod script in staat (bijvoorbeeld index.php) dezelfde eigenaar en groep heeft als de upload map. Dus stel eigenaar is Ozzie en groep is Apache voor zowel index.php als de upload map, dan werkt het dus niet?

@Robert: de functie is duidelijk, maar het gaat om de 'eigenaar' en 'groep'.
 
- SanThe -

- SanThe -

12/09/2011 11:53:37
Quote Anchor link
Degene die de chmod aanvraagt is Apache omdat die het script runt en dus niet de owner.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/09/2011 11:58:59
Quote Anchor link
Hmm, oké thanks... weet jij nog een andere oplossing misschien? Of is de enige oplossing met de hand aanpassen? Dat heeft niet echt mijn voorkeur namelijk...
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/09/2011 17:14:15
Quote Anchor link
* bump *
 

13/09/2011 18:09:27
Quote Anchor link
Hoe installeer jij je cms? Als je een installer schrijft kan je dit gewoon meegeven in het instalatie bestand.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
//overige
chmod('/directory/', 0755);
//rest
?>
Gewijzigd op 13/09/2011 18:10:33 door
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/09/2011 18:21:27
Quote Anchor link
Phoenix... ik wil de cms bestanden in 2 zip files stoppen. Een zip file die ik uitpak in het public_html deel en een zip file die ik uitpak een niveau hoger.

Ik snap dat ik chmod moet gebruiken, maar volgens SanThe (zie zijn opmerkingen hierboven) gaat dit niet werken, omdat de groep waarin de upload map mij als eigenaar heeft, terwijl de chmod door Apache wordt uitgevoerd. Als ik het geod begrepen heb allemaal. Of zie ik het verkeerd?
 

13/09/2011 19:49:28
Quote Anchor link
Wij gebruiken al jaren onze installer die dit doet, en zijn tot op heden niet tegen dit probleem aangelopen.

Maar ik kan het eventueel even voor je navragen aan degene die verantwoordelijk is voor dit systeem.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/09/2011 19:54:36
Quote Anchor link
Als je wil navragen dan graag... zou ik erg fijn vinden. Volgens mij klopt 0755 ook niet, want dat is de standaard.. Die upload map moet ook kunnen schrijven dus dan heb je een andere code nodig.
 
- SanThe -

- SanThe -

13/09/2011 20:17:53
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 13/09/2011 19:54:36:
Als je wil navragen dan graag... zou ik erg fijn vinden. Volgens mij klopt 0755 ook niet, want dat is de standaard.. Die upload map moet ook kunnen schrijven dus dan heb je een andere code nodig.


Als Apache een map aanmaakt is Apache de owner. Dan is 755 perfect.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/09/2011 20:21:35
Quote Anchor link
Ja maar apache kan die map toch niet aanmaken..?

Jei zei eerder "Zit de upload map in de zip? Zo ja, haal die weg en maak die map met mkdir aan. Dan heb je alle rechten die je wilt.

Toevoeging op 12/09/2011 11:42:53:

Mkdir werkt waarschijnlijk ook niet besef ik mij nu."

Aaah... ik word gek!
 
- SanThe -

- SanThe -

13/09/2011 20:24:24
Quote Anchor link
Klopt.
Daarom ben ik ook wel benieuwd naar het antwoord van Phoenix Bird.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/09/2011 20:26:54
Quote Anchor link
Oké, dan wachten we het antwoord van Phoenix af.

(Stel dat ik die upload map alleen handmatig de juiste rechten kan geven dan moet ik dit namelijk in de handleiding gaan vermelden. Ik hoop dat er een andere manier is.)
 
- SanThe -

- SanThe -

13/09/2011 20:28:44
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 13/09/2011 20:26:54:
(Stel dat ik die upload map alleen handmatig de juiste rechten kan geven dan moet ik dit namelijk in de handleiding gaan vermelden.


Dat zie je wel vaker bij install-instructions.
Gewijzigd op 13/09/2011 20:29:21 door - SanThe -
 

Pagina: 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.