Cirkel, Ovaal, Vierkant, Rechthoek, Hartje uit een afbeelding halen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Danny Gloudemans

Danny Gloudemans

25/05/2011 16:14:40
Quote Anchor link
Hallo,

Ik wil op mijn website een tool hebben staan waarmee ik een cirkel, ovaal, vierkant, hartje of een rechthoek uit een afbeelding kan halen. Nu heb ik al een aantal dagen flink zitten zoeken op google, maar ik vind eigenlijk alleen tutorials/scripts die een vierkant uit een afbeelding kunnen knippen.

Wie kan mij hiermee helpen of een tip geven wat ik het beste zou kunnen doen?
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 00:03:34
 
Mar cel

Mar cel

25/05/2011 16:59:38
Quote Anchor link
Zo goed als niet mogelijk.
 
Danny Gloudemans

Danny Gloudemans

25/05/2011 17:01:55
Quote Anchor link
Momenteel heb ik het volgende script gebruikt, waarbij ik een vierkant eruit kan snijden met hier en daar wat aanpassingen:

http://www.webmotionuk.co.uk/jquery/image_upload_crop.php

je zou toch zeggen als je het script van het vierkantje aanpast dat een rechthoek, ovaal en een cirkel toch ook mogelijk moet zijn?
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

25/05/2011 17:20:22
 
Danny Gloudemans

Danny Gloudemans

26/05/2011 10:57:21
Quote Anchor link
Inderdaad, dan hebben we dus al een vierkant en rechthoek.

Maar op zich zou je toch ook een programma kunnen schrijven waarmee je een soort van layer erover heen gooit die je groter en kleiner maakt. Zodat je het ideale plaatje hebt, of ben ik nou zo gek?
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

26/05/2011 11:15:05
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.