Classes in 1 script?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Erwin H

Erwin H

09/05/2012 12:01:51
Quote Anchor link
Hmm, dat namespace gebeuren ziet er inderdaad wel interessant uit. Ik weet niet of ik het al helemaal begrijp, maar ik ga er eens verder induiken. Het kan het werk inderdaad weer een stapje makkelijker maken. Dank voor de uitleg.

Alleen in het laatste voorbeeld, heb je daar in de use niet een Post teveel staan? Moet dat dan niet "use WouterJ\Post;" zijn?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 06:06:40
 
Wouter J

Wouter J

09/05/2012 13:31:25
Quote Anchor link
Leuk dat je er eens naar wilt kijken. Ik vind het moeilijk om het uit te leggen, maar als je het eenmaal gebruikt kun je niet meer zonder. Misschien begrijp je het meer als je wat voorbeelden ziet. Kijk bijv. eens hoe ik het bij mijn framework (beta) heb gebruikt of bij app waar ik nu mee bezig ben

Quote:
Alleen in het laatste voorbeeld, heb je daar in de use niet een Post teveel staan? Moet dat dan niet "use WouterJ\Post;" zijn?

Nee, het is de WouterJ\Post namespace en die laatste Post doelt op de Post klasse. Misschien dat het zo duidelijker is:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$article
= new WouterJ\Post\Article(); // de article klasse in de WouterJ\Post namespace
$article->comments->add(new WouterJ\Post\Comment('my comment', 'Jaap'));

// kan met de use gedaan worden als
use WouterJ\Post\Article; // zodra we een article klasse aanroepen hieronder wordt er gezocht in de WouterJ\Post namespace
use WouterJ\Post\Comment;

$article = new Article();
$article->comments->add(new Comment('my comment', 'Jaap'));
?>
Gewijzigd op 09/05/2012 13:32:40 door Wouter J
 
Kris Peeters

Kris Peeters

09/05/2012 14:05:47
Quote Anchor link
Ziet er interessant uit. Straks eens bekijken
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.