Cms-Systeem Update Script

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sefa Senturk

Sefa Senturk

24/05/2011 00:04:29
Quote Anchor link
Hallo Leden,

Ik ben bijna klaar met mijn eigen CMS-systeem maken ( http://www.sitedeals.nl/scripts-and-applicaties/155063-yourms-content-management-system-systeem-pre-order-release-datum.html ) ..

Nou zit ik al een paar dagen te denken hoe ik het moet aanpakken om een Update Script te maken, en ik kom er maar niet uit, heeft iemand hier enig idee? Of een script die ik kan aanpassen zodat het wel kan?

Hoop echt dat jullie er iets op weten!

Groeten,

Sefa
Gewijzigd op 24/05/2011 00:04:52 door Sefa Senturk
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 14:45:01
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/05/2011 00:07:37
Quote Anchor link
Update-script?

leg uit...
 
Sefa Senturk

Sefa Senturk

24/05/2011 00:09:32
Quote Anchor link
- Aar - op 24/05/2011 00:07:37:
Update-script?

leg uit...


Dat als ik een aanpassing breng aan het CMS, dat er een message komt in de index van het admin panel dat er een update is, en dat ze er dan op moeten klikken en dat dan de bestanden in de ftp worden overwrite door de nieuwe bestanden die ik heb aangemaakt.
 
Milo S

Milo S

24/05/2011 09:27:05
Quote Anchor link
Voor zo'n script zul je verschillende dingen moeten doen...

Pagina 1:
De geüpdaten pagina uploaden naar een folder genaamd updates
In de db zetten:
- id
- user_id
- dateTime
- filename
- file_location

Pagina 2:
In de database kijken of er een update is geplaatst, checken dmv dateTime
Zo ja: MEssage
Zo niet: Niks

Pagina 3:
Na klik op meesage: Update, door de file uit de map upload te halen en over te gooien naar file_location


Dit lijkt mij wel een goede basis van je idee! Succes
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/05/2011 09:28:43
Quote Anchor link
En backup de oude files voor de zekerheid. Mocht je een foute update uitrollen, dan kan men altijd nog terug gaan.
 
Vdleije .

vdleije .

24/05/2011 17:45:57
Quote Anchor link
Is een check aan de hand van een XML bestand niet "beter", want wat je volgensmij nu krijgt is dat nu de inlog gegevens van jouw database in het CMS systeem komen te staan van de klanten. (Niet veilig) of zie ik dat fout..
Gewijzigd op 24/05/2011 17:46:09 door vdleije .
 
Sefa Senturk

Sefa Senturk

24/05/2011 18:37:21
Quote Anchor link
Ik snap er niet veel van, heeft iemand mischien een voorbeeld scriptje waar ik uit verder kan werken?
 
Victor -

Victor -

24/05/2011 22:23:03
Quote Anchor link
je kan ook in je index.php de versie zetten, en dan de nieuwste versie ophalen vanuit een xml bestand op jou eigen site, en is ie niewer melding weergeven enz..
anders niets laten zien.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.