Code Check

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Michael Beers

Michael Beers

23/11/2010 11:34:41
Quote Anchor link
Hi helpers,

Een flinke tijd terug heb ik een eigen gemaakt framework gepost hieruit ontving ik heel veel kritiek en ik vroeg me af hoe het er nu uit ziet...

Dit is allemaal heel basic nog maar is voor mij puur een leerproject omdat ik heel veel problemen heb het het OOP-denken bij grote scripts/projecten wat ook zeker te zien in in dit script denk ik...

Dus al hebben jullie interesse/kritiek alvast bedankt,

Michael

DOWNLOAD
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 12:13:04
 
TJVB tvb

TJVB tvb

23/11/2010 11:55:51
Quote Anchor link
Het eerste dat me opvalt is je autload functie in je bootstrap. Je load al je files. Dat is geheel onnodig.

Verder heb ik niet alles bekeken, zorg anders voor een werkend voorbeeld (desnoods hello world) zodat snel duidelijk is hoe het werkt.
 
Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

23/11/2010 12:07:10
Quote Anchor link
Een basiselement van het werken met objecten is dat een object een verantwoordelijkheid heeft. Een beperkte verantwoordelijkheid. Je kunt je ontwerpproces helpen door die verantwoordelijkheden te beschrijven in commentaar, ergens in je klassedefinitie.

Uit je code krijg ik de indruk dat je een MVC-framework probeert op te zetten. Doel van het framework is natuurlijk met betrekkelijk weinig inspanning een applicatie kunnen programmeren. Het framework moet je dus werk uit handen nemen; dat krijg je eigenlijk alleen maar voor elkaar door dat werk eerst een keer zelf te doen. In je beschrijvingen komt dus ook een verhaaltje over welk werk in een applicatie je herkent als terugkerend, en op welke manier je het oplost.

Beschrijf vooral wat je bedoeling is, en welke beslissingen je neemt. Beschrijven wat er precies gebeurt is meestal niet nodig--dat doet de programmacode wel voor je.
 
Michael Beers

Michael Beers

23/11/2010 12:29:19
Quote Anchor link
@tjvb, ik weet dat de autoload nu nog alles inlaad :)
uiteindelijk moet dit alleen de core en configs worden ingeladen.
verder heb ik mijn view nog niet af... deze moet ik nog maken, uiteindelijk word deze net als de model aangestuurd door de controller ofcourse maar zit er mee hoe ik dit zal gaan doen zelf denk ik template basis

@bas cost budde, commentaar/documentatie doe ik pas als er een goeie basis is gelegt en die heb ik nog niet..
 
Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

23/11/2010 12:45:11
Quote Anchor link
Michael,

Commentaar schrijf je niet voor mij, maar voor jezelf. Ontwerpen op papier mag natuurlijk ook. Ik praat over commentaar vanuit twee drijfveren:
* ik kan je code niet doorgronden, want ik zie te weinig intentie (dat je bijvoorbeeld controllers kunt erven is wel een genoteerde intentie)
* wil je een groter systeem ontwerpen, dan moet je het coderen een beetje uitstellen. Het leggen van een goede basis vind ik een heel loffelijk streven; daarbij neem je voortdurend beslissingen, je probeert eens wat uit, je behoudt het goede en verwijdert de vergissingen. Niet al die stappen hoef je natuurlijk te documenteren, maar help jezelf, maak veel aantekeningen.
 
Michael Beers

Michael Beers

23/11/2010 17:14:19
Quote Anchor link
Ow zo ja dat commentaar heb ik thuis op papier liggen heb een uml diagram gemaakt maar omdat iedereen een andere opvatting heeft van OOP programmeren wou ik vragen wat ik aan dit script nog kon verbeteren buiten dingetjes als een autoloader die alles inlaad want dit is alleen voor het snel testen van een class.

Volgensmij kan ik nog wel een aantal exceptions enz. gebruiken alleen ik werk nooit met exceptions of eigelijk begin ik er pas net mee dus weet niet precies waar, hoe en wanneer ik die bijvoorbeeld kan toepassen... bij database classes gebruik ik ze bijvoorbeeld wel omdat je daar echt een connectie maakt ipv de if else methode
 
Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

23/11/2010 20:13:47
Quote Anchor link
Exception? Als reactie op een gebeurtenis die buiten de verantwoordelijkheid van het object zelf valt. Bijvoorbeeld een fout tijdens het verbinden met de database, of het ophalen van een service. Om het object beperkt verantwoordelijk te houden, wil je niet dat hij zelf voor rapportering moet zorgen (hetzij op het scherm, hetzij in een logbestand); dat valt dan hoger in de keten van executie op te vangen.

Een methode die een exceptie kan "gooien", annoteer je het beste ook zo (@throws exception) en roep je aan met try ... catch.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.