Code gezocht of... Kan het niet (zomaar)?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Wout C

wout C

29/02/2012 17:47:31
Quote Anchor link
Hey,

Ik ben opzoek naar een PHP code dat je op je site kan zetten om te checken dat dat domein naam in beslag genomen is ofniet. De meeste codes werken gewoon niet...
Weet jij er eentje? Of kan dat gewoon niet zomaar?
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 05:58:43
 
Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

29/02/2012 17:48:55
Quote Anchor link
Volgens mij kun je een if file exist gebruiken. Maar dan inplaats van
http://domein.nl/image.png het volgende doen http://domein.nl/
Volgens mij werkt dat maar weet ik niet zeker.
 
Wout C

wout C

29/02/2012 17:52:12
Quote Anchor link
Ik ben pas begonnen met php. Wat jij nu zegt is een andere taal voor mij...
 
Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

29/02/2012 17:55:14
Quote Anchor link
Ga maar eventjes naar die link.

Hier is een manier : http://css-tricks.com/snippets/php/check-if-website-is-available/

Daar gaat het je denk ik wel mee lukken.
Gewijzigd op 29/02/2012 17:59:05 door Bas van de Steeg
 
Wout C

wout C

29/02/2012 17:58:28
Quote Anchor link
Eigenlijk zoiets zoals www.mijndomein.nl ... Zoiets zal super zijn.
 
Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

29/02/2012 18:00:00
Quote Anchor link
Wout C op 29/02/2012 17:52:12:
Ik ben pas begonnen met php. Wat jij nu zegt is een andere taal voor mij...

Volgens mij zei ik gewoon iets in combinatie met engels ?
 
- SanThe -

- SanThe -

29/02/2012 18:04:04
Quote Anchor link
Dan zoek je waarschijnlijk een whois script.
 
Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

29/02/2012 18:07:29
Quote Anchor link
Santhe , het lijkt mij toch dat hij beter kan gebruiken wat ik stuurde ? Omdat hij net begonnen is dan kan hij daar toch wel het een en ander mee proberen .
 
- SanThe -

- SanThe -

29/02/2012 18:18:38
Quote Anchor link
@Bas: Hij wil weten of een domeinnaam bezet is. En het script wat jij aanrijkt kijkt of er een website bestaat. Dat hoeft helemaal niet zo te zijn als een domein bezet is. Een website hebben is geen eis voor een domein.
 
Wout C

wout C

29/02/2012 18:23:39
Quote Anchor link
Ja eigenlijk: Ik wil een klein hosting bedrijfje openen voor SMF forums. Maar natuurlijk zijn er mensen die zeggen dat zie die of die domein naam willen. Maar: Ik heb geen zien om elke keer naar zo'n ander hosting bedrijf te gaan kijken of het al bezet is ofniet. Dus waarom kunnen mensen op mijn site niet ZELF kijken of het bezet ofniet is.

Groot doel: Mensen kunnen zoals mijndomein.nl hun domeinnaam zoeken. Bezet? Andere proberen. Niet bezet? Kies uw paket... Betaal... En ik installeer de SMF... (natuurlijk 24/7 host... Mijn bedrijfje is voor mensen die hun forum 24/7 willen laten draaien, en ze snappen misschien installatie SMF niet.)
Gewijzigd op 29/02/2012 18:24:47 door wout C
 
Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

29/02/2012 18:47:45
Quote Anchor link
Snap je idee, maar kun je niet beter eerst alle basis van php gaan beheersen.
 
Niels K

Niels K

29/02/2012 21:04:28
Quote Anchor link
Beste Wout,

De manier om zoiets te controleren is inderdaad de whois controleren.

Er zijn diversen tutorials / scripts op internet te vinden, maar je moet dan wel enige voorkennis hebben.

Is het niet beter dat je eerst eens een tutorial over de basis kennis van PHP doorneemt? Op PHPhulp zijn diversen tutorial te vinden die je de eerste beginselen van PHP aanleren. Dan denk ik bijvoorbeeld aan de volgende tutorial: klik hier.

Wanneer je dat allemaal onder de knie hebt snap je de code die in diversen tutorials / scripts wordt gebruikt.

Daarnaast, is het ook goed om deze tutorial eens (goed) te lezen. In die tutorial wordt alles uitgelegd over de documentatie wijze van PHP.net (De originele site van PHP)

Tot slot, inspelend op jouw vraag: Op PHPhulp is een aantal jaar geleden een script geplaatst die jouw vraag mogelijk maakt. WhoIs check.

Ik heb het script niet helemaal doorgenomen, dus ik kan je niet vertellen of het script verjaard is maar dat kan je zelf bepalen.(nadat je bovenstaande tutorials hebt gelezen) Het is goed op daar de volgende tutorial naast te houden: beginnersfouten tegengaan.

Al met al een (flink) aantal stappen die je moet nemen voordat je daadwerkelijk zo'n script (verantwoord) in gebruik kan nemen.

Je kan wel direct het script overnemen maar dan leer je er niets van. Wanneer je de eerste tutorials hebt gelezen en daadwerkelijk snapt wat er staat kan je daarna zelf (goede) PHP gaan schrijven. En dat natuurlijk wel ons uiteindelijke doel met de hulp die we je op dit forum bieden.

Veel succes, en als je iets niet snapt: schroom je niet om hier je vragen te stellen.

Niels Kieviet
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.