Code herhaalt

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Jelle Hi

Jelle Hi

27/08/2012 16:57:59
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een kladblok-siteje, De blokjes met berichten heb ik gemaakt met jquery, nu probeer ik alleen de inhoud van de blokjes op te halen vanuit een databse, alleen daar gaat het fout. Php maakt weer een heel nieuw blok met blokjes aan ipv één nieuw blokje.

http://test.jseubring.nl/bfm/prikbord/

Query (fouthandeling is er maar niet gepost)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$query = mysql_query("SELECT * FROM notes ");
while($result = mysql_fetch_assoc($query)) {


Jquery blokjes

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
<div id="columns">
        
        <ul id="column1" class="column">
            <li class="widget color-green" id="intro">
                <div class="widget-head">
                    <h3>Welkom, Jelle Seubring</h3>
                </div>
                <div class="widget-content">
                    <p>Op het B-FM Medewerkers Prikbord!<br><br>Deel hier je vragen over B-FM of dingen die je wilt melden. Plaats alsjeblieft wel alleen serieuze dingen.</p></div>
            </li>
            <li class="widget color-<?php echo $result['colour']; ?>">  
                <div class="widget-head">
                    <h3><?php echo $result['titel']; ?></h3>
                </div>
                <div class="widget-content">
                    <p><?php echo $result['bericht']; ?></p>
                    <p><?php echo $result['auteur']; ?> - <?php echo $note1['post-date']; ?></p>
                </div>
            </li>
            
        </ul>

        <ul id="column2" class="column">
            <li class="widget color-blue">  
                <div class="widget-head">
                    <h3>Widget title</h3>
                </div>
                <div class="widget-content">
                    <p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aliquam magna sem, fringilla in, commodo a, rutrum ut, massa. Donec id nibh eu dui auctor tempor. Morbi laoreet eleifend dolor. Suspendisse pede odio, accumsan vitae, auctor non, suscipit at, ipsum. Cras varius sapien vel lectus.</p>
                </div>
            </li>
            <li class="widget color-yellow">  
                <div class="widget-head">
                    <h3>Widget title</h3>
                </div>
                <div class="widget-content">
                    <p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aliquam magna sem, fringilla in, commodo a, rutrum ut, massa. Donec id nibh eu dui auctor tempor. Morbi laoreet eleifend dolor. Suspendisse pede odio, accumsan vitae, auctor non, suscipit at, ipsum. Cras varius sapien vel lectus.</p>
                </div>
            </li>
        </ul>
        
        <ul id="column3" class="column">
            <li class="widget color-orange" id="intro">
                <div class="widget-head">
                    <h3>Post it!</h3>
                </div>
                <div class="widget-content">
                    <p>
                    <form method="post" action="">
                    <label for="titel">Titel</label><br>
                    <input type="text" name="titel" style="margin: 2px; width: 335px;">
                    <br>
                    <label for="bericht">Bericht</label><br>
                    <textarea name="bericht" style="margin: 2px; height: 87px; width: 335px;"></textarea>
                    <br><br>
                    <input type="submit" value="Opslaan"> <input type="reset" value="Herstel">
                    </form>
                    </p></div>
            </li>
            <li class="widget color-white">  
                <div class="widget-head">
                    <h3>Widget title</h3>
                </div>
                <div class="widget-content">
                    <p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aliquam magna sem, fringilla in, commodo a, rutrum ut, massa. Donec id nibh eu dui auctor tempor. Morbi laoreet eleifend dolor. Suspendisse pede odio, accumsan vitae, auctor non, suscipit at, ipsum. Cras varius sapien vel lectus.</p>
                </div>
            </li>
            
        </ul>
      
    </div>
  <?php
    }
    ?>
  
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 10:43:40
 
John Berg

John Berg

27/08/2012 17:04:45
Quote Anchor link
Je zult aan je div van je notes het id van de note in de database moeten hangen. Als je dan iets ophaalt (via een AJAX call?) dan moet je kijken of het id bestaat en de inhoud vervangen, of als het id niet bestaat een nieuwe note aanmaken.

n.b. ik heb ook eens zoiets gemaakt, waarbij ik ook de kleur en positie in de database opsloeg. Was uiteindelijk toch nog best ingewikkeld, met name ook doordat notes ook over elkaar konden lopen en ik dus ook nog de z-order moest verwerken.
 
Jelle Hi

Jelle Hi

27/08/2012 17:06:27
Quote Anchor link
De kleur hoeft niet persé opgeslagen te worden, dat is niet echt nodig.
De inhoud moet alleen wel uit de db komen..
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

29/08/2012 08:11:22
 
Eddy E

Eddy E

29/08/2012 08:20:46
Quote Anchor link
Je sluithaakje (de } ) staat veel te ver naar beneden.
Nu ga je voor elk resultaat de 3 kolommen opnieuw neerzetten.


De { en } moeten om het stuk wat je wel elke keer wilt.
 
Frank WD

Frank WD

29/08/2012 08:53:35
Quote Anchor link
Obelix, als hij wat met die antwoorden kon die daar gegeven word.
Zal Jelle die dan niet al eens hebben gebruikt of geprobeerd?

Vind beetje kinderachtig dat je steeds een link na PFZ neer knalt. Lijkt op die manier wel of PHPHulp de kennis niet heeft voor deze vragen. Beetje jammer.
 
Erwin H

Erwin H

29/08/2012 09:07:09
Quote Anchor link
Als ik zo naar je code kijk dan haal je alle data uit je database en verwerk je ook alle rijen. Dus ja, het is niet gek dat alle blokjes opnieuw worden aangemaakt. Als je dus niet de oude weghaalt voor je de nieuwe plaatst krijg je alles dubbel.

Dus wat is nu echt wat je wilt?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

29/08/2012 09:23:05
Quote Anchor link
Frank WD op 29/08/2012 08:53:35:
Vind beetje kinderachtig dat je steeds een link na PFZ neer knalt. Lijkt op die manier wel of PHPHulp de kennis niet heeft voor deze vragen.


De eerste regel begrijp ik. Aan de andere kant vind ik het wel zo netjes als TS aangeeft dat hij het op meerdere plaatsen vraagt. Zie bv hoe Wouter J dat doet in http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/submenu-werkt-niet/86382/. Vind ik wel zo netjes naar andere gebruikers en kun je ook kijken wat er al geadviseerd is.

Wat je met de 2e regel wilt zeggen, begrijp ik niet. Of PHPHulp wel/niet de kennis heeft, staat er naar mijn idee volledig los van.
 
Jelle Hi

Jelle Hi

29/08/2012 10:02:34
Quote Anchor link
@obelix en idefix
Ik geefbje gelijk dat ik het hier ook neer had moeten zetten (dat de vraag ook op een ander forum staat).
Dit bn ik vergeten, kzal tnde volgende keer doen :)

Aan de ene kant ben ik t ook met @frankwd eens, kzie j vaak linken naar pfz.

Toevoeging op 29/08/2012 10:07:06:

Sorry voor de typfoutjes, ben typen op een iPad

Toevoeging op 29/08/2012 10:08:33:

Niet gewent
 
John Berg

John Berg

29/08/2012 10:31:15
Quote Anchor link
Cross-posting is idd heel vervelend.

Aan de andere kant, het moet me van het hart, is wat ik hier voorbij zie komen toch veel geripte code die dan 'niet werkt'. Een beetje in de trant van: ik gooi eens 400 regels op het forum, en iemand anders zoekt het wel even voor me uit.

Ik kan me dus wel voorstellen dat iemand op een ander forum gaat posten.

Ik ben hier nu een dikke week actief geweest, maar echt serieus kan ik het niet nemen. Een paar uitzonderingen daargelaten.
Gewijzigd op 29/08/2012 10:35:24 door John Berg
 
Jelle Hi

Jelle Hi

29/08/2012 10:36:48
Quote Anchor link
Even weer ontopic!:

M'n 'notes' worden nu netjes verdeeld over de 3 div-kolommen, maar ik zou er ook graag een totaal aan hangen, hoe kan ik dit doen? (Zie code eerst graag).

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
    
$query = mysql_query("SELECT titel, bericht, auteur, post-date, colour, prio FROM notes ");
$rows = mysql_num_rows($query);

$divide = $rows / 3;
$rounding = round($divide);
$limit_number = $rounding;
$limit_center_row = $limit_number + 1;


De laatste regel is voor de middelste rij om daar 1 bericht meer te tonen (meer ruimte daar).
Nu wil ik alleen nog een totaal eraan hangen, alleen hoe?

Alvast bedankt
 
Eddy E

Eddy E

29/08/2012 13:15:01
Quote Anchor link
$rows bevat het aantal berichten. Je verandert die ook niet meer, dus een echo 'Er zijn '.$rows.' berichten.'; zou moeten werken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.