Code herhaalt

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior .NET developer/ architect gezocht, api deve

Ben je een ervaren .NET developer en op zoek naar baan waarbij je je ook meer kunt gaan richten op architectuur? Binnen een leuke, sociale en betrokken werkomgeving? Met technieken als .NET Core en Azure? Dan zou deze baan wellicht iets voor jou kunnen zijn. Voor een organisatie in Rotterdam zijn we op zoek naar eens senior .NET ontwikkelaar/ architect. De organisatie bevindt zich in de financiële branche en is een van de grotere spelers in hun vakgebied. De organisatie bestaat uit circa 600 medewerkers en heeft verschillende vestigingen in Nederland. Het hoofdkantoor zit in Rotterdam en daar is ook

Bekijk vacature »

OpenEdge Developer / #1 software leverancier binne

Functieomschrijving Ben jij een ervaren OpenEdge Developer die graag nog nieuwbouw ontwikkelt? Wil je daarnaast jouw hersenen kraken voor het automatiseren van complexe bedrijfsprocessen? Lees dan snel verder en kom erachter of deze rol als OpenEdge Developer iets voor jou is! Uitvoeren van analyses ter bevordering van de betrouwbaarheid en performance van de bedrijfskritische applicatie; Meedenken over de architectuur en tevens waarborgen van de OpenEdge architectuur; Troubleshooten van complexe incidenten; Je deelt graag je kennis aan je collega’s; Maken van ontwerpen, schrijven van documentatie en het testen van de OpenEdge applicatie; Implementeren van nieuwe functionaliteiten en het verzorgen van nazorg.

Bekijk vacature »

Front-end ontwikkelaar gezocht!

Functieomschrijving Binnen deze functie ga je met ervaren developers elke dag werken aan technisch uitdagende projecten. Jij werkt hier voornamelijk met HTML en (S)CSS, TypeScript en Angular en Boostrap. Als Front-end developer bouw je hier Singe Page Applications, weet je hoe je API's met elkaar kan laten praten en heb je affiniteit met design. Met jouw skills en drive wil jij graag het beste uit jezelf halen net zoals zij dat willen. Als je kennis hebt van van Node.JS hebt dan is dit zeer zeker een grote pré. Op dit moment zijn ze met hele toffe projecten bezig. Functie-eisen -

Bekijk vacature »

.NET C# web developer gezocht, inhouse project dev

Ben je een ervaren .NET C# web developer en op zoek naar een leuke baan in het zuiden van Zuid-Holland? Een inhouse functie maar met de afwisseling van verschillende projecten en klanten? Projecten die uitdagend zijn door de complexiteit van de systemen? Lees dan verder! Voor een bedrijf in Goeree-Overflakkee zijn we momenteel op zoek naar een ervaren .NET C# web developer. Het bedrijf bestaat uit iets meer dan 20 werknemers en verschillende ervaren software developers. De software projecten zijn uiteenlopend, maar altijd maatwerk oplossingen en veelal complex en bedrijfskritisch van karakter. De bedrijven waarvoor je software ontwikkeld kunnen variëren

Bekijk vacature »

Java Developer / Java 8 / Angular / Docker / Autom

Functieomschrijving Wil jij als Java Developer aan de slag bij een internationaal bedrijf die cutting edge applicaties ontwikkeld voor de automotive branche? Ga je graag aan de slag met technieken als Java 8, Java EE7, Docker, Angular en wil je graag direct een lease auto krijgen? Lees dan snel verder! Ontwikkelen van cutting edge applicaties met o.a. Java 8, Java EE7, Angular en Docker; Verantwoordelijk vanaf het in kaart brengen van requirements tot de daadwerkelijke technische oplossing; Meedenken over architectuur; Assisteren van technische implementaties bij klanten; Overleggen met analisten, testers, architecten en consultants. Functie-eisen Minstens 2 jaar ervaring als Java

Bekijk vacature »

Microservice PHP developer gezocht voor dynamisch

Functieomschrijving We zoeken voor deze klant een PHP (back-end) ontwikkelaar met minimaal 3 jaar steady werkervaring. Het is belangrijk dat je graag met nieuwe technologieën werkt en echt kwaliteit wil leveren. Ze werken hier voornamelijk met Symfony maar uiteraard ook uitstapjes naar andere technieken. Zo werken ze onder andere technieken als NoSQL en Kubernetes. Het team bestaat uit zo'n 6 developers en er wordt in een open sfeer gewerkt. Elke ochtend begin je met een stand-up meeting en je zal continu in contact staan met je collega's. Functie-eisen – Je hebt HBO werk en/of denk niveau; – Je hebt ervaring

Bekijk vacature »

Medior PHP-ers gezocht voor leuke interne rol!

Functieomschrijving Jij zal binnen je functie verantwoordelijk zijn voor de technische ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten. Hierin krijg je binnen het team waarin je werkt veel vrijheden. Je gaat gebruik maken van verschillende moderne technieken waarbij je zeker de ruimte krijgt om te experimenteren met nieuwe frameworks. Ook zal je verantwoordelijk zijn voor het adviseren van de consultants die naar de klanten gaan om het eindproduct te implementeren. Functie-eisen - HBO werk/denk niveau - 2 of meer jaar ervaring met PHP - Communicatief vaardig - Gedreven in je vak - Ervaring met een framework is een grote pré Bedrijfsomschrijving Onze opdrachtgever

Bekijk vacature »

System .NET Developer en duurzaam bezig zijn!

C#, developer, delft Functieomschrijving Je komt te werken in een leuk en gezellig team van ongeveer 4 developers. Zelf ben ik hier geweest en de sfeer is er aangenaam en daar is niks van gelogen. Je loopt door een creatief vormgegeven pand omhoog naar de tweede verdieping waar de developers programmeren. Thuiswerken is op bepaalde momenten ook gewoon mogelijk en verder is er veel te regelen voor de individuele medewerker. Als ervaren developer kom je hier weer compleet nieuwe dingen tegen. Je gaat werken aan een groot op duurzaamheid gericht softwaresysteem met allerlei geïmplementeerde database koppelingen, geïntegreerde (web)applicaties en mobiele

Bekijk vacature »

Senior Java Developer vacature

Senior Java Developer Jij volgt ontwikkelingen op de voet. Sterker nog: jij bent er onderdeel van. Jij loopt voorop. Jij denkt met klanten mee en helpt hen innoveren. Bijvoorbeeld met de ontwikkeling van de Rabobank-app, een verbetering van de beveiliging van treinen voor Pro-rail of geef je een boost aan de website van ING! Focus op Java Wij bouwen State of the Art applicaties met de nieuwste Java technologie en frameworks. Dit doen we door ons te richten op de open source-oplossingen binnen de wereld van Java, alle nieuwe ontwikkelingen te volgen en onze kennis te delen binnen onze eigen

Bekijk vacature »

Junior of medior full-stack C# developer gezocht,

Ben je een startende software developer of iemand die wellicht al iets meer ervaring heeft? En ben je op zoek naar een baan als C# developer in Rotterdam (vlakbij Rotterdam centraal)? Bij een kleine platte organisatie met korte lijnen en een professionele en ongedwongen sfeer? Waarbij gebruiksvriendelijkheid een belangrijk uitgangspunt is bij het bouwen van hun software? Voor een bedrijf in Rotterdam zijn we momenteel op zoek naar een junior of medior C# developer. Het bedrijf richt zich op de ontwikkeling van software voor productiebedrijven. Hun software stelt deze bedrijven in staat sneller te verbeteren. Dit doen ze door bekende

Bekijk vacature »

Process Automation Consultant - Starter / Trainees

Ben jij eigenwijs genoeg om te denken dat het altijd slimmer kan én heb je de skills en de drive om dit als Process Automation Consultant in onze startup te bewijzen? Wat is SMRTR? Bij SMRTR (spreek uit ‘smarter’) vinden wij slimmer altijd beter. Slimmere processen maken werk ook leuker. Voor onze klanten, hun werknemers en voor onszelf. SMRTR verslimt daarom operationele processen voor meer werkplezier en een beter rendement. Dit doen wij door middel van onze eigen Process Automation methode, waarbij wij het proces in zijn geheel analyseren, verbeteringen signaleren en komen met een op maat gemaakte oplossing. Door

Bekijk vacature »

Software Engineer C++ / Software Developer C++

Software Engineer C++ / Software Developer C++ (Bsc, MSc, Computer Science, Information Technology, Mathematics, C, C++, Linux, Algorithms) General Do you find great joy in software development, which is then used worldwide, and are you familiar with C++ and with algorithms… read on! Organization For our business client, a fast dynamic technical company which gathers and processes huge amounts of data, we are looking for several Software Engineers. You will be part of a team consisting of about 25 software developers working on a suit of advanced software tools. These software tools are then used further on in the company

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

iOS developer in The Hague (non-Dutch/relocation p

Functieomschrijving As a iOS developer you will be working on the development of a complex app which communicates through a JSON Rest/API with the backend. This app will be targeted to business-to-business telecommunication market. They use Swift as a basis and you get the opportunity to work on several interesting project. The team consists of iOS but also experienced Android developers so you get the chance to learn from experts within the field of mobile development and so grow significantly as a developer. Once you are 'up and running', you will be given enough freedom and opportunities to approach your

Bekijk vacature »

WordPress Developer PHP

BEDRIJFSPROFIEL Onze klant bestaat al meer dan 25 jaar en is werkzaam in de communicatie en media design branche. Met inzet, enthousiasme en passie worden diverse projecten aangegaan. De klant geeft inhoud en vorm aan nieuwsbrieven, social media campagnes en online marketing en zijn dagelijks bezig met het ontwerpen, programmeren en onderhouden van websites, apps en andere publicaties. Kernwoorden van onze klant zijn: doelgericht, creatief, flexibel en enthousiast. FUNCTIE OMSCHRIJVING Als Software Developer WordPress / PHP ben je verantwoordelijk voor een breed scala aan producten voor de eindklant. Van het eerste moment dat je samen met de Account Manager aan

Bekijk vacature »
Jelle Hi

Jelle Hi

27/08/2012 16:57:59
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een kladblok-siteje, De blokjes met berichten heb ik gemaakt met jquery, nu probeer ik alleen de inhoud van de blokjes op te halen vanuit een databse, alleen daar gaat het fout. Php maakt weer een heel nieuw blok met blokjes aan ipv één nieuw blokje.

http://test.jseubring.nl/bfm/prikbord/

Query (fouthandeling is er maar niet gepost)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$query = mysql_query("SELECT * FROM notes ");
while($result = mysql_fetch_assoc($query)) {

Jquery blokjes

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
<div id="columns">

<ul id="column1" class="column">
            <li class="widget color-green" id="intro">
                <div class="widget-head">
                    <h3>Welkom, Jelle Seubring</h3>
                </div>
                <div class="widget-content">
                    <p>Op het B-FM Medewerkers Prikbord!<br><br>Deel hier je vragen over B-FM of dingen die je wilt melden. Plaats alsjeblieft wel alleen serieuze dingen.</p></div>
            </li>
            <li class="widget color-<?php echo $result['colour']; ?>">  
                    <h3><?php echo $result['titel']; ?></h3>
                </div>
                    <p><?php echo $result['bericht']; ?></p>
                    <p><?php echo $result['auteur']; ?> - <?php echo $note1['post-date']; ?></p>
                </div>
            </li>

</ul>

<ul id="column2" class="column">
            <li class="widget color-blue">  
                    <h3>Widget title</h3>
                </div>
                    <p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aliquam magna sem, fringilla in, commodo a, rutrum ut, massa. Donec id nibh eu dui auctor tempor. Morbi laoreet eleifend dolor. Suspendisse pede odio, accumsan vitae, auctor non, suscipit at, ipsum. Cras varius sapien vel lectus.</p>
                </div>
            </li>
            <li class="widget color-yellow">  
                    <h3>Widget title</h3>
                </div>
                    <p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aliquam magna sem, fringilla in, commodo a, rutrum ut, massa. Donec id nibh eu dui auctor tempor. Morbi laoreet eleifend dolor. Suspendisse pede odio, accumsan vitae, auctor non, suscipit at, ipsum. Cras varius sapien vel lectus.</p>
                </div>
            </li>
        </ul>

<ul id="column3" class="column">
            <li class="widget color-orange" id="intro">
                    <h3>Post it!</h3>
                </div>
                    <p>
                    <form method="post" action="">
                    <label for="titel">Titel</label><br>
                    <input type="text" name="titel" style="margin: 2px; width: 335px;">
                    <br>
                    <label for="bericht">Bericht</label><br>
                    <textarea name="bericht" style="margin: 2px; height: 87px; width: 335px;"></textarea>
                    <br><br>
                    <input type="submit" value="Opslaan"> <input type="reset" value="Herstel">
                    </form>
                    </p></div>
            </li>
            <li class="widget color-white">  
                    <h3>Widget title</h3>
                </div>
                </div>
            </li>

</ul>

</div>
  <?php
    }
    ?>

PHP hulp

PHP hulp

11/07/2020 12:14:11

John Berg

John Berg

27/08/2012 17:04:45
Quote Anchor link
Je zult aan je div van je notes het id van de note in de database moeten hangen. Als je dan iets ophaalt (via een AJAX call?) dan moet je kijken of het id bestaat en de inhoud vervangen, of als het id niet bestaat een nieuwe note aanmaken.

n.b. ik heb ook eens zoiets gemaakt, waarbij ik ook de kleur en positie in de database opsloeg. Was uiteindelijk toch nog best ingewikkeld, met name ook doordat notes ook over elkaar konden lopen en ik dus ook nog de z-order moest verwerken.

Jelle Hi

Jelle Hi

27/08/2012 17:06:27
Quote Anchor link
De kleur hoeft niet persé opgeslagen te worden, dat is niet echt nodig.
De inhoud moet alleen wel uit de db komen..

Obelix Idefix

Obelix Idefix

29/08/2012 08:11:22

Eddy E

Eddy E

29/08/2012 08:20:46
Quote Anchor link
Je sluithaakje (de } ) staat veel te ver naar beneden.
Nu ga je voor elk resultaat de 3 kolommen opnieuw neerzetten.

De { en } moeten om het stuk wat je wel elke keer wilt.

Frank WD

Frank WD

29/08/2012 08:53:35
Quote Anchor link
Obelix, als hij wat met die antwoorden kon die daar gegeven word.
Zal Jelle die dan niet al eens hebben gebruikt of geprobeerd?

Vind beetje kinderachtig dat je steeds een link na PFZ neer knalt. Lijkt op die manier wel of PHPHulp de kennis niet heeft voor deze vragen. Beetje jammer.

Erwin H

Erwin H

29/08/2012 09:07:09
Quote Anchor link
Als ik zo naar je code kijk dan haal je alle data uit je database en verwerk je ook alle rijen. Dus ja, het is niet gek dat alle blokjes opnieuw worden aangemaakt. Als je dus niet de oude weghaalt voor je de nieuwe plaatst krijg je alles dubbel.

Dus wat is nu echt wat je wilt?

Obelix Idefix

Obelix Idefix

29/08/2012 09:23:05
Quote Anchor link
Frank WD op 29/08/2012 08:53:35:
Vind beetje kinderachtig dat je steeds een link na PFZ neer knalt. Lijkt op die manier wel of PHPHulp de kennis niet heeft voor deze vragen.

De eerste regel begrijp ik. Aan de andere kant vind ik het wel zo netjes als TS aangeeft dat hij het op meerdere plaatsen vraagt. Zie bv hoe Wouter J dat doet in http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/submenu-werkt-niet/86382/. Vind ik wel zo netjes naar andere gebruikers en kun je ook kijken wat er al geadviseerd is.

Wat je met de 2e regel wilt zeggen, begrijp ik niet. Of PHPHulp wel/niet de kennis heeft, staat er naar mijn idee volledig los van.

Jelle Hi

Jelle Hi

29/08/2012 10:02:34
Quote Anchor link
@obelix en idefix
Ik geefbje gelijk dat ik het hier ook neer had moeten zetten (dat de vraag ook op een ander forum staat).
Dit bn ik vergeten, kzal tnde volgende keer doen :)

Aan de ene kant ben ik t ook met @frankwd eens, kzie j vaak linken naar pfz.

Toevoeging op 29/08/2012 10:07:06:

Sorry voor de typfoutjes, ben typen op een iPad

Toevoeging op 29/08/2012 10:08:33:

Niet gewent

John Berg

John Berg

29/08/2012 10:31:15
Quote Anchor link
Cross-posting is idd heel vervelend.

Aan de andere kant, het moet me van het hart, is wat ik hier voorbij zie komen toch veel geripte code die dan 'niet werkt'. Een beetje in de trant van: ik gooi eens 400 regels op het forum, en iemand anders zoekt het wel even voor me uit.

Ik kan me dus wel voorstellen dat iemand op een ander forum gaat posten.

Ik ben hier nu een dikke week actief geweest, maar echt serieus kan ik het niet nemen. Een paar uitzonderingen daargelaten.
Gewijzigd op 29/08/2012 10:35:24 door John Berg

Jelle Hi

Jelle Hi

29/08/2012 10:36:48
Quote Anchor link
Even weer ontopic!:

M'n 'notes' worden nu netjes verdeeld over de 3 div-kolommen, maar ik zou er ook graag een totaal aan hangen, hoe kan ik dit doen? (Zie code eerst graag).

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8

$query = mysql_query("SELECT titel, bericht, auteur, post-date, colour, prio FROM notes ");
$rows = mysql_num_rows($query);

$divide = $rows / 3;
$rounding = round($divide);
$limit_number = $rounding;
$limit_center_row = $limit_number + 1;

De laatste regel is voor de middelste rij om daar 1 bericht meer te tonen (meer ruimte daar).
Nu wil ik alleen nog een totaal eraan hangen, alleen hoe?

Alvast bedankt

Eddy E

Eddy E

29/08/2012 13:15:01
Quote Anchor link
$rows bevat het aantal berichten. Je verandert die ook niet meer, dus een echo 'Er zijn '.$rows.' berichten.'; zou moeten werken.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.