code voor één rij

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Jurgen B

Jurgen B

08/03/2008 17:03:00
Quote Anchor link
Dag mensen,

Ik ben bezig met een PHP & MySQL tutorial en het gaat best goed. Ik wil graag leren om scripts te kunnen lezen (begrijpen wat er staat) en kleine aanpassingen te kunnen doen.

Nou wil ik een gemiddelde uit een database halen, maar momenteel plaats ik die in een while. Ik weet (lees: denk) dat dat niet juist is en wil jullie daarom vragen ..

Wat te doen bij 1 resultaat? Ik weet dat bij meerdere resultaten while gebruikt moet worden, maar wat bij 1 resultaat zoals bij mijn gemiddelde.

Mijn code is nu:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
include 'db_config.php';

$sql = "
SELECT
    AVG(salaris_schaal) AS gemiddelde
FROM
    werknemers
"
;

if(!$res = mysql_query($sql))
{

    trigger_error(mysql_error(). '<br />In query' .$sql);
}

else
{
    while($row = mysql_fetch_assoc($res))
    {

    echo 'Gemiddelde: '.$row['gemiddelde'].' ';
    }
}


?>
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 14:34:51
 
Joren de Wit

Joren de Wit

08/03/2008 17:08:00
Quote Anchor link
De while loop is dan inderdaad niet nodig, die kun je dus gewoon weglaten:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$row
= mysql_fetch_assoc($res);
echo 'Gemiddelde: '.$row['gemiddelde'];
?>
 
Frank -

Frank -

08/03/2008 17:18:00
Quote Anchor link
Offtopic: Wetenswaardigheidje, de gebruikers van Oracle, PostgreSQL en SQLite kunnen zonder while-lus de complete resultset fetchen:
oci_fetch_all()
pg_fetch_all()
sqlite_fetch_all()

Gebruikers van PDO kunnen met PDOStatement->fetchAll() aan de slag, zo kun je het ook voor andere databases gebruiken.

Met deze functies dump je in 1x de complete resultset in een array. Voor het weergeven van deze array heb je uiteraard wel weer een lus nodig, maar dat heb je nooit nodig wanneer je nog met de database ligt te rommelen.

Erg handig om een strakke scheiding tussen database, applicatie en presentatie af te dwingen.

Edit: Speciaal voor de wat lui aangelegde programmeurs...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

08/03/2008 17:22:00
Quote Anchor link
Die fetch all methode is wel handig, zo kun je dus echt je code goed gescheiden houden. Die zou ik er eens in moeten houden, thnx Frank.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.