Code's vervangen woorden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# .NET Developer

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Bennekom gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Senior Fullstack Developer (GOLang, TypeScript)

Bedrijfsomschrijving Our client is one of the large worldwide accounting firms. Functieomschrijving We are looking for a senior (all-round) developer (Project On Demand / Tax Technology) Uses as much as possible technology in support of the development process: Git, Jenkins, Docker, npm, skaffold, helm, etc. We are looking for a real hands-on developer; ie not a team lead or other managerial-style role; Acts with integrity both internally and externally and takes personal responsibility in this respect; Curious about the developments within their field and driven to make a difference with the team; Able to empathize with colleagues and stakeholders and

Bekijk vacature »

Ervaren Full stack developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house functie bij een bedrijf met enorme groeipotentie? Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging vol afwisseling en gezelligheid? Dan ben je bij dit bedrijf aan het juiste adres! Wij zijn in omgeving Breda op zoek naar een ervaren full stack developer. Je gaat werken voor een zeer gewilde werkgever met goede arbeidsvoorwaarden. Je krijgt een plekje in het jonge IT team, work hard, play hard is hier duidelijk het motto! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Jij bent verantwoordelijk voor het ontwerpen en bouwen van webapplicaties. Je bent

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP

Functie Wij zijn op zoek naar een PHP programmeur voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alblasserdam. Heb jij altijd al willen werken bij een bedrijf dat veilige netwerkverbindingen levert door middel van veilige oplossingen? Lees dan snel verder. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van geleverde software en webapplicaties. Tevens

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

In het kort Als C# .NET Core ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging

Bekijk vacature »

IoT Developer

Ben jij innovatief, heb jij passie voor energie en ben je data gedreven? Bouw dan mee aan IoT binnen Bredenoord. Samen met een gedreven team werk jij aan mooie technische en innovatieve oplossingen. Wat houdt de functie van IoT Developer in? Binnen Bredenoord zijn wij momenteel volop in ontwikkeling met ons IoT platform. Als uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een IoT Developer. Je zal in projectverband meehelpen met het implementeren van IoT vraagstukken binnen Bredenoord. Als IoT Developer op onze R&D-afdeling word je verantwoordelijk voor het verder inrichten en beheren van ons nieuwe IoT platform. Dat

Bekijk vacature »

Medior/Senior Python developer (Django)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en werken ze met pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Er is een kwaliteitsfocus en dan biedt ruimte om verbeteringen echt door te voeren binnen de gehele

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Matthijs Vos

Matthijs Vos

05/12/2012 20:47:45
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een systeem gemaakt die hulpdiensten meldingen opslaat. Nu komt er uit de informatiebron (feed) de zgn capcode mee (een nummer) nu wil ik dat nummer aanpassen voor een woord. Ik heb een lijst met de nummers en de namen waarvoor die veranderd moeten worden (http://p2000.bommel.net/cap2csv.php).

Nu wil ik graag weten wat een rekenarme methode is om dit te doen. Het moet niet veel rekencapaciteit vergen aangezien er soms nogal veel data moet worden verwerkt (veel meldingen, veel gebruikers) en het dan erg zonde zou zijn als hier veel tijd aan verloren gaat. De hierboven aangegeven csv ga ik opslaan in een db tabel met daarin de row "capcode" en "naam"

Alvast bedankt
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 02:44:35
 
Zie Foto

Zie Foto

05/12/2012 21:00:23
Quote Anchor link
Dus 100000 moet proefalarm worden enz?
En dat staat ook in een database?
 
Matthijs Vos

Matthijs Vos

05/12/2012 21:02:09
Quote Anchor link
Ja dat klopt ;)
 
Zie Foto

Zie Foto

05/12/2012 21:10:35
Quote Anchor link
Dan voer je toch gewoon een UPDATE query uit?
Gewijzigd op 05/12/2012 21:10:50 door Zie Foto
 
Matthijs Vos

Matthijs Vos

05/12/2012 21:13:46
Quote Anchor link
Het gaat ook niet om het feit hoe ik het in de database zet. Maar om hoe ik het effectief aanpas. Ik zal het even schematisch weergeven

Data word ingelezen uit rss -> word gecheckt of niet al bestaat -> worden wat andere checks en aanpassingen uitgevoerd -> 070025 (bijv) word aangepast in "monitorcode" -> melding word in database gezet.
 
Matthijs Vos

Matthijs Vos

06/12/2012 22:32:34
Quote Anchor link
Niemand een idee?
 
Willem vp

Willem vp

06/12/2012 23:29:12
Quote Anchor link
Als het niet een al te grote lijst is, zou je hem in een array kunnen zetten:

$codes = array('070025' => 'monitorcode', '070026' => 'anderecode', '070042' => 'etc');

Vervolgens kun je de omschrijving opvragen als:

$code = '070025';
$desc = isset($codes[$code]) ? $codes[$code] : 'onbekend';
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/12/2012 02:47:38
Quote Anchor link
Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp. In de database maak je een tabel 'capcodes' aan. Daarin zet je de velden 'capcode' en 'description'. Het veld 'capcode' stel je in als primary key.

Uit de rss haal je dan de capcode op (die noemen we voor het gemak even $rss_capcode) en vervolgens doe je een select op de database:

"SELECT description FROM capcodes WHERE capcode = " . $rss_capcode;

Als je een resultaat krijgt dan weet je wat de description is. Als je geen resultaat krijgt, staat de capcode blijkbaar niet in de database, en dan maak je er "onbekend" van. (Ik zou overigens niet de waarde "onbekend" bij het betreffende nieuwsbericht opslaan. Je kunt beter gewoon de capcode opslaan. Op het moment dat je dan de description op het scherm toont, controleer je eerst of deze niet numeriek is. Indien dit het geval is, toon je gewoon de omschrijving. Indien de description wel numeriek is, dan toon je "onbekend". Op deze manier zorg je ervoor dat je alle capcodes opslaat in de database. Eventueel onbekende capcodes zou je dan naderhand nog kunnen wijzigen in de juiste description.)
 
Matthijs Vos

Matthijs Vos

07/12/2012 11:52:09
Quote Anchor link
Heey Ozzie,

Dat is inderdaad het idee. Maar bij het ophalen van 1 melding komen iets van 5 capcodes mee. En als ik dan bv. 5 gebruikers hebben waarvan op dat moment iedereen 1 melding binnen komt houd dat in dat er 5*5=25 keer een SELECT word uitgevoerd, word het systeem daar niet erg sloom van? Of is dit de snelste methode om het te doen.
 
Erwin H

Erwin H

07/12/2012 12:11:36
Quote Anchor link
Hoe zijn die code's in de tekst verwerkt? Staan ze echt midden in de tekst, of is het een apart veld dat je ook apart kunt opslaan zonder dat de integriteit van de tekst wordt aangetast? In het laatste geval is het namelijk erg simpel, dan hoef je namelijk helemaal niets te doen bij invoeren, maar join je de code tabel op het moment dat je de melding wilt tonen op je site.

Zijn ze wel echt in de tekst verwerkt dan kan het nog steeds, maar wordt het iets bewerkelijker. Bijvoorbeeld je kan bij het invoeren alle codes via een regex selecteren en een linktabel maken tussen de melding en codes. Voor elke code die je hebt geselecteerd maak je een linkrecord aan in die linktabel. Bij het ophalen van je data neem je die links mee (inclusief de melding tekst) en bij het tonen van het record vervang je de code door de melding. Dit kan op dat moment dan met een simpele str_replace, daar heb je dan geen regex meer voor nodig.
Bij het invoeren heb je dan 1 redelijk eenvoudige regex nodig en twee insert queries (een voor de melding, een voor de links), bij het uitlezen heb je een query nodig met twee joins en een paar str_replace functies.
 
Matthijs Vos

Matthijs Vos

07/12/2012 12:15:14
Quote Anchor link
Heey Erwin,

Ze staan in een apart veld. Maar als je ze bij het ophalen pas gaat verwerken word de laadtijd toch een heel stuk slomer, als dat dan over 30 meldingen (bijv.) moet worden gedaan?
 
Erwin H

Erwin H

07/12/2012 12:20:08
Quote Anchor link
Als ze in een apart veld staan dan zou ik er niet eens meer over nadenken. Gewoon opslaan in een apart veld in je database en de tekst van de meldingen erbij joinen. Dat is waar een relationele database voor gebouwd is en met de juiste indices is het ophalen van 30 meldingen echt peanuts.
 
Matthijs Vos

Matthijs Vos

07/12/2012 12:28:49
Quote Anchor link
Erwin, Hoe moet ik dan bij het ophalen bijv 070002 aanpassen in monitor?
Gewijzigd op 07/12/2012 12:29:01 door Matthijs Vos
 
Erwin H

Erwin H

07/12/2012 13:02:35
Quote Anchor link
Even uitgaande van de volgende database structuur:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
CREATE TABLE meldingen(
  melding_code VARCHAR(6),
  melding_tekst TEXT
);

CREATE TABLE codes(
  code VARCHAR(6),
  code_tekst VARCHAR(100)
);

Dan zou je met de volgende query alle meldingen met de juiste code tekst kunnen krijgen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
SELECT melding_code, melding_tekst, code_tekst
FROM meldingen
LEFT JOIN codes ON meldingen.melding_code = codes.code;
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/12/2012 16:40:40
Quote Anchor link
Maar... kun je niet eenmalig het juiste bericht genereren en opslaan in de database, en vervolgens bij de overige bezoekers het opgeslagen bericht tonen?

Dus... bericht komt via RSS binnen. Iemand bezoekt de site... het RSS bericht wordt omgezet in het juiste bericht en opgeslagen in de database. Bezoeker 2 komt... hé, het bericht staat al in de database dus ik toon het bericht uit de database in plaats van het RSS bericht.
 
Matthijs Vos

Matthijs Vos

09/12/2012 14:51:20
Quote Anchor link
Dat kan, maar ik heb het nu zo gemaakt dat een cronjob de boel in een database gooit. En dat de gebruikers dan contact maken met die database en het ze voorgeschoteld word ;)

Toevoeging op 09/12/2012 15:46:56:

Ik ben de left join methode aan het proberen. Ik heb de volgende Query:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?

SELECT brandweer.id, brandweer.time, brandweer.melding, brandweer.capcodes, capcodes.capcode, capcode.description
                                            FROM brandweer
                                            WHERE site = "10"
                                            ORDER BY time DESC
                                            LIMIT 0, 10
                                            LEFT JOIN capcodes ON brandweer.capcodes = capcodes.capcode;  

?>


Nu krijg ik een error. Als ik hem in mijn SQL draai binnen PHPMYADMIN krijg ik "#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'LEFT JOIN capcodes ON brandweer.capcodes = capcodes.capcode' at line 6" en als ik dan die lijn even weghaal krijg ik "#1054 - Unknown column 'capcodes.capcode' in 'field list'" Maar in de table cacpodes bestaat het veld capcode wel..

Wie weet wat ik verkeer doe?
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

09/12/2012 16:13:10
Quote Anchor link
De join staat verkeerd, dit is een onderdeel van from clause dus moet voor de where, order by en limit.
 
Matthijs Vos

Matthijs Vos

09/12/2012 16:22:46
Quote Anchor link
Heb het aangepast naar:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?

SELECT brandweer.id, brandweer.time, brandweer.melding, brandweer.capcodes, capcodes.capcode, capcodes.description
                                            FROM brandweer, capcodes
                                            LEFT JOIN capcodes ON brandweer.capcodes = capcodes.capcode;  
                                            WHERE site = 10
                                            ORDER BY time DESC
                                            LIMIT 0, 10

?>


Nu krijg ik bij het uitvoeren in de SQL de error: "#1066 - Not unique table/alias: 'capcodes' "
Gewijzigd op 09/12/2012 16:37:05 door Matthijs Vos
 
Erwin H

Erwin H

09/12/2012 16:42:25
Quote Anchor link
Omdat je nu een impliciete join en een expliciete join maakt op dezelfde tabel in een statement. Dat zou theoretisch wel kunnen, maar is niet wat je wilt (en zo kan het niet). Haal dus capcodes weg uit het FROM statement.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

09/12/2012 16:46:53
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
SELECT brandweer.id, brandweer.time, brandweer.melding, brandweer.capcodes, capcodes.capcode, capcodes.description
                                            FROM brandweer
                                            LEFT JOIN capcodes ON brandweer.capcodes = capcodes.capcode;  
                                            WHERE site = 10
                                            ORDER BY time DESC
                                            LIMIT 0, 10

Je hebt 2 opties om te joinen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
SELECT ...... FROM table1 t1, table2 t2
WHERE t1.id = t2.t1_id

Dit noemt men een impliciete join, en is in MySQL altijd een INNER JOIN
Een expliciete join is zoals in de eerste query
 
Matthijs Vos

Matthijs Vos

09/12/2012 17:02:09
Quote Anchor link
Bedankt, maar als ik dat doe dan krijg ik "#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'WHERE site = '0'
ORDER BY ' at line 1 "
Dus dan zit er nog een fout in de LEFT JOIN lijn of niet?
 

Pagina: 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.