Collatie MySQL database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Luuk Schouten

Luuk Schouten

23/06/2013 18:25:57
Quote Anchor link
Hoi allen,

Ik heb een mysql database met een kolom tekst (datatype Longtext) en collatie utf8_general_ci. Ik heb al verschillende collaties geprobeerd. Het probleem is dat een " in de database als een \" wordt weergegeven op mijn site.

Indien tekst op de volgende regel staat in de database wordt deze toch aan elkaar geplakt op de site en staat er \r\n tussen.

Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken. Heeft iemand een idee?

bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 02:39:52
 
- SanThe -

- SanThe -

23/06/2013 18:36:51
Quote Anchor link
Kijk eens naar stripslashes() en nl2br() op php.net
 
Luuk Schouten

Luuk Schouten

25/06/2013 22:19:34
Quote Anchor link
Tnx, dat was de oplossing!

Nu een vergelijkbaar probleem. In mijn database kan ik woorden met een ë gewoon opslaan, indien ik ze direct in de mysql omgeving opsla. Ze worden dan ook netjes op mijn pagina weergegeven. Dezelfde teksten heb ik ook als value in een html textarea staan zodat ze bewerkt kunnen worden. Hier word bij de eerste ë de tekst afgebroken. Indien ik het woord ideeën invul in de textarea en opsla (wegschrijf naar db) wordt de waarde idee opgeslagen.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

bvd!
 
Niek Kasius

Niek Kasius

21/07/2013 01:13:19
Quote Anchor link
Een ë of é en dergelijken is een speciale karacters en kunnen in de uitvoering er anders gaan uitzien.
ë = ë of ë
 
Bart V B

Bart V B

21/07/2013 08:59:36
Quote Anchor link
Quote:
Kijk eens naar stripslashes() en nl2br() op php.net

Als stripslashes() de oplossing is, dan heb je iets in de server instellingen verkeerd staan.
Dan moet je in de php.ini dit zo instellen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
; Magic quotes
;

; Magic quotes for incoming GET/POST/Cookie data.
magic_quotes_gpc = Off

; Magic quotes for runtime-generated data, e.g. data from SQL, from exec(), etc.
magic_quotes_runtime = Off

; Use Sybase-style magic quotes (escape ' with '' instead of \').
magic_quotes_sybase = Off


Verder het probleem met de speciale tekens, heb je alles utf8 ingesteld?
Dus je html bevat dit, je database connectie, enz.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.