Comic website naar pdf

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Klaas Sjaak

Klaas Sjaak

13/08/2021 17:05:03
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een comic website waar je missies moet uitvoeren om verder te kunnen gaan naar de volgende missie. Elke (dynamische) pagina bestaat uit een afbeelding en wat dialoog tekst waarin de characters met elkaar communiceren als deel van de storyline.

Elke missie heeft een x aantal afbeeldingen, alle dialogen en properties van de missie staan in 1 php data bestand(per missie 1 bestand). De relevante afbeelding namen per dialoog staan hier ook in.

Wat ik wil doen is aan betalende leden de volledige storyline beschikbaar stellen middels een pdf of eventueel een ander formaat. Ik zou dit handmatig kunnen doen, maar de storyline is nu al bijna 600 pagina's groot. Dus 600 renders met dialogen, ook heeft elke character in een dialoog zijn/haar eigen tekst kleur. Om dat handmatig te doen, thanks but no thanks.

Heb wat rondgekeken naar php > pdf bronnen, maar weet echt niet welke class of lib het meest efficient gaat werken voor dit. Zie wel dat het gigantisch veel geheugen gaat vergen. Misschien is er een andere/betere oplossing?

Ik hoor het graag wat jullie er over denken.

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 08:53:49
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/08/2021 09:04:45
Quote Anchor link
Renderen in HTML met JS en Canvas, en dan overzetten naar PDF.
 
Klaas Sjaak

Klaas Sjaak

14/08/2021 09:08:59
Quote Anchor link
Dan zou ik net zo goed printscreens kunnen maken van elke missie pagina. Ben op zoek naar een manier om dit proces te automatiseren. Maar bedankt voor het meedenken.
 
Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

15/08/2021 19:58:34
Quote Anchor link
Als ik het goed begrijp, wil je een PDF samenstellen van alle pagina's van de comic. Dus eigenlijk wat achtereenvolgens in de browser zou worden getoond aan de gebruiker, wil je in een PDF zetten?
Dan moet je inderdaad een manier vinden om datgene te renderen wat normaal dus door de browser wordt gerenderd. En dat kan behoorlijk lastig worden als je dit bijvoorbeeld op de server wilt doen.
Afhankelijk van welke software op de server kan draaien bij jou, zijn hiervoor wel oplossingen. Het uiterste geval zou zijn dat je een soort VM op je server gaat draaien met daarin een webbrowser en een script dat achtereenvolgens de "pagina's" van de comic laadt en een venster screenshot doet.
Maar dat lijkt me heel ver weg en overdreven...

Een andere optie die misschien beter is, is dat je de pagina's gewoon in de browser toont (aan jezelf een keer achter de schermen), en dan i.p.v. zelf screenshots maken, geautomatiseerd de screenshots laten maken.
Dat kun je op twee manieren proberen:
Een script in de pagina integreren dat de screenshots maakt, zoals:
https://hackernoon.com/how-to-take-screenshots-in-the-browser-using-javascript-l92k3xq7
Of simpel en snel een desktop applicatie schrijven met chromium erin waarmee je heel makkelijk screenshots maakt. (Als je in C# kunt programmeren, kún je dit binnen 30 minuten hebben gemaakt!)
Op die manieren kun je op een héél snel tempo je 600 pagina's hebben gegenereerd.
Gewijzigd op 15/08/2021 19:59:40 door Mark Hogeveen
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

15/08/2021 21:32:02
Quote Anchor link
Als je wat "vrijheid" hebt op de server kun je wkhtmltopdf (webKit HTML to PDF) installeren. Die kan vrij efficiënt van een stuk HTML een PDf maken.
 
Klaas Sjaak

Klaas Sjaak

16/08/2021 03:52:20
Quote Anchor link
Top! Dank jullie voor jullie antwoorden.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.