Communicatie websites onderling

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een uitdagende werkgever in omgeving Waalwijk zijn wij op zoek naar een enthousiaste softwareontwikkelaar met kennis of ervaring met C# en SQL. In een uitdagende rol als C#.NET Developer werk je samen met een enthousiast en informeel team aan het bouwen van maatwerk software voor variërende klanten. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je houdt je bezig met het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, die jou tot een volwaardig Fullstack Software Developer gaat opleiden. Binnen deze grote organisatie krijg je ruime en professionele trainingen die jouw in korte tijd vakbekwaam maken. Niet alleen het aan technisch aspect, maar ook zeker jouw persoonlijke ontwikkeling wordt veel

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

Hands-on Solution Architect / Software Architect (

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Solution Architect / Software Architect op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je werkt samen met gedreven DevOps teams, bestaande uit frontend, backend en middleware developers, testers, UX-designers. Samen met de teams ben je continu op zoek naar de beste oplossingen voor onze klanten. Als Solution Architect onderzoek

Bekijk vacature »

Junior Front end developer Onderwijssoftware

Functie Als Junior front end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

C# ontwikkelaar

Functie omschrijving Werk jij graag met C# en het .NET framework in een leuk familiebedrijf? Lees dan snel verder! Jouw takenpakket hierbij is: Je gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving (ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de omgeving van Best en is een echt familiebedrijf. Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met

Bekijk vacature »

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

E-Identity Developer met Projectleider Kwaliteiten

Functieomschrijving Voor de kamer van koophandel zijn we op zoek naar een E-Identity developer met projectleider kwaliteiten. Voor deze opdracht zoekt KVK een Informatieanalist met Technisch Projectleider en ICT developer kwaliteiten, met kennis van E-identity. We zoeken in de breedte en niet specifiek in de diepte qua skillset. Een Junior Projectmanager, een Junior Informatieanalist, een Junior Developer (full stack), een Junior Designer en een Junior ICT architect ineen, met een sterk gevoel van stakeholder management en planning vaardigheden. Door de internationale setting, én de realisatie van ontsluiting van en naar basisregisters toe zijn wij op zoek naar enige ervaring binnen

Bekijk vacature »

Back End Developer

Als Back End developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Je hebt een focus op de back end van onze software, daarvoor werken wij hoofdzakelijk met C# en .NET. Wij hanteren een full-stack benadering, wat betekent dat je naast de back-end ook meehelpt bij andere onderdelen van de code. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein

Bekijk vacature »

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

C++ Developer

Functieomschrijving Ben jij als software engineer toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het maken van de procesbesturingsoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Ontwerpen, programmeren en testen van productaanpassingen; Implementeren van nieuwe productreleases in de projectteams; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden,

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Robert-Jan

Robert-Jan

16/07/2007 20:18:00
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik wil meerdere databases(+/- 20) maken met één (hoofd) database. Hoe kan ik de databases onderling laten communiceren?

Het gaat betreft +/- 20 Mysql databases. Ik heb de beschikking over crontab jobs.

Alsvast bedankt

Robert-Jan
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert-Jan
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 20:55:34
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

16/07/2007 20:21:00
Quote Anchor link
Robert-Jan schreef op 16.07.2007 20:18:
Beste mensen,

Ik wil meerdere databases(+/- 20) maken met één (hoofd) database. Hoe kan ik de databases onderling laten communiceren?

Alsvast bedankt

Robert-Jan


Ja dit is heel goed mogelijk zelf dit gebeurt zelfs heel vaak binnen bedrijfen om zo de beveiliging beter te regelen en eventuele fouten beter te isoleren....

Maar welke database type wil je hiervoor gaan gebruiken ?
 
Frank -

Frank -

16/07/2007 20:24:00
Quote Anchor link
Is het niet handiger om gewoon meerdere SCHEMAs aan te maken? Althans, dit zou in PostgreSQL een eenvoudige (vrijwel standaard) oplossing zijn. Je maakt dan een soort van database in een database aan.

Zie de handeiding voor meer informatie.

Let op: Het is wel een beetje misbruik maken van de SCHEMAs, ze zijn meer bedoelt om netjes objecten te beheren in de database. PostgreSQL is dan ook object georienteerd.
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

16/07/2007 20:28:00
Quote Anchor link
pgFrank schreef op 16.07.2007 20:24:
Is het niet handiger om gewoon meerdere SCHEMAs aan te maken? Althans, dit zou in PostgreSQL een eenvoudige (vrijwel standaard) oplossing zijn. Je maakt dan een soort van database in een database aan.

Zie de handeiding voor meer informatie.

Let op: Het is wel een beetje misbruik maken van de SCHEMAs, ze zijn meer bedoelt om netjes objecten te beheren in de database. PostgreSQL is dan ook object georienteerd.


@pgFrank:

Misbruik maken van SCHEMAs is vragen om lekken en zwakheden in je beveiliging dat lijkt mij een feit...

het hangt ervanaf welke soort database je gebruikt want met somige databases is het makkelijker om dit te realiseren dan met anderen want niet iedere database heeft dezelfde functionaliteiten als de ander...
 
Frank -

Frank -

16/07/2007 20:36:00
Quote Anchor link
@Marco: In pgSQL zijn de rechten uitstekend per gebruiker of gebruikersgroep te regelen. Dat mag het probleem niet zijn. Het zou mij zelfs niet verbazen dat je op deze manier de beveiliging béter kunt regelen, je hoeft het niet voor iedere database apart op te zetten en bij te houden, het staat allemaal op 1 locatie in 1 database. Wel zo overzichtelijk en fouten zijn snel en eenvoudig te verhelpen.

Ook in Oracle en DB2 kun je met SCHEMA's uit de voeten, geen enkel probleem. MySQL ondersteunt het echter niet, dan zul je (bij mijn weten) vanuit jouw applicatie een verbinding met een andere database moeten opstarten en zo via de applicatie de databases met elkaar laten kletsen.
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

16/07/2007 20:40:00
Quote Anchor link
pgFrank schreef op 16.07.2007 20:36:
@Marco: In pgSQL zijn de rechten uitstekend per gebruiker of gebruikersgroep te regelen. Dat mag het probleem niet zijn. Het zou mij zelfs niet verbazen dat je op deze manier de beveiliging béter kunt regelen, je hoeft het niet voor iedere database apart op te zetten en bij te houden, het staat allemaal op 1 locatie in 1 database. Wel zo overzichtelijk en fouten zijn snel en eenvoudig te verhelpen.

Ook in Oracle en DB2 kun je met SCHEMA's uit de voeten, geen enkel probleem. MySQL ondersteunt het echter niet, dan zul je (bij mijn weten) vanuit jouw applicatie een verbinding met een andere database moeten opstarten en zo via de applicatie de databases met elkaar laten kletsen.


Over databases gesproken trouwens Oracle verliest heel snel grond nu en zkkr met de komst van SQL Server 2008 van Microsoft....
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Marco PHPJunky
 
Frank -

Frank -

16/07/2007 20:46:00
Quote Anchor link
@Marco: Open zelf even een topic wanneer je een discussie wilt voeren over jouw eigen onderwerp. Wel zo netjes.
 
Robert-Jan

Robert-Jan

16/07/2007 21:30:00
Quote Anchor link
Marco schreef op 16.07.2007 20:21:
Robert-Jan schreef op 16.07.2007 20:18:
Beste mensen,

Ik wil meerdere databases(+/- 20) maken met één (hoofd) database. Hoe kan ik de databases onderling laten communiceren?

Alsvast bedankt

Robert-Jan


Ja dit is heel goed mogelijk zelf dit gebeurt zelfs heel vaak binnen bedrijfen om zo de beveiliging beter te regelen en eventuele fouten beter te isoleren....

Maar welke database type wil je hiervoor gaan gebruiken ?


Ik wil MYSQL gaan gebruiken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert-Jan
 
Robert-Jan

Robert-Jan

16/07/2007 23:51:00
Quote Anchor link
Ik sprak net iemand die zei dat het te doen is met crontab jobs en xlm te genereren. Echter iedereen kan dan de xml uitlezen en ik heb geen zin om persoonsgegevens op straat te gooien.

Heeft iemand nog een ander idee ?
 
Frank -

Frank -

17/07/2007 01:14:00
Quote Anchor link
cronjobs en xml? Dat lijkt mij meer op het (met regelmaat) overpompen van gegevens uit database nummer 1 naar nummer 2 en heeft niets te maken met onderlinge communicatie. Althans niet in de zin van directe communicatie. Hierdoor loop je ook het risico van corrupte databases of data, houd dat even goed in de gaten.
 
Robert-Jan

Robert-Jan

17/07/2007 01:33:00
Quote Anchor link
pgFrank schreef op 17.07.2007 01:14:
cronjobs en xml? Dat lijkt mij meer op het (met regelmaat) overpompen van gegevens uit database nummer 1 naar nummer 2 en heeft niets te maken met onderlinge communicatie. Althans niet in de zin van directe communicatie. Hierdoor loop je ook het risico van corrupte databases of data, houd dat even goed in de gaten.


Een hele goede tip. Maar hoe zou ik de databases anders direct met elkaar kunnen laten communiceren ?
 
Kalle P

Kalle P

17/07/2007 03:55:00
Quote Anchor link
een phpscript.





gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap ik ben moe.

@frank
ik vernam uit betrouwbare bron dat je nederland weereens zou aandoen...
 
Robert-Jan

Robert-Jan

17/07/2007 10:55:00
Quote Anchor link
Kalle schreef op 17.07.2007 03:55:
een phpscript.





gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap ik ben moe.

@frank
ik vernam uit betrouwbare bron dat je nederland weereens zou aandoen...


Lekker kort door de bocht, hier heb ik ook niks aan....
 
Remco van Arkelen

Remco van Arkelen

17/07/2007 10:58:00
Quote Anchor link
Lees over MySQL Cluster:

http://www.mysql.com/products/database/cluster/

Maar ik vraag me heel erg af welk doel je precies wilt bereiken...misschien zijn er wel andere oplossingen?
 
Robert-Jan

Robert-Jan

17/07/2007 11:26:00
Quote Anchor link
Remco van Arkelen schreef op 17.07.2007 10:58:
Lees over MySQL Cluster:

http://www.mysql.com/products/database/cluster/

Maar ik vraag me heel erg af welk doel je precies wilt bereiken...misschien zijn er wel andere oplossingen?


Als ik 2 websites heb met gegevens, met 2 verschillende databases. Dan wil ik er voor zorgen dat gegevens van database 1 naar database 2 gaan en andersom.
 
Remco van Arkelen

Remco van Arkelen

17/07/2007 11:44:00
Quote Anchor link
Met als doel dat je 2 (of meer) identieke databases krijgt?
Waarom richt je dan geen centrale databaseserver in waar al je sites gebruik van kunnen maken (op kunnen verbinden en opdrachten uit kunnen voeren)?

Een cluster / replicatie is een optie maar heeft best wat voeten in aarde om op te zetten, in te richten en te onderhouden...
 
Robert-Jan

Robert-Jan

17/07/2007 12:05:00
Quote Anchor link
Remco van Arkelen schreef op 17.07.2007 11:44:
Met als doel dat je 2 (of meer) identieke databases krijgt?
Waarom richt je dan geen centrale databaseserver in waar al je sites gebruik van kunnen maken (op kunnen verbinden en opdrachten uit kunnen voeren)?

Een cluster / replicatie is een optie maar heeft best wat voeten in aarde om op te zetten, in te richten en te onderhouden...
 
Robert-Jan

Robert-Jan

17/07/2007 12:05:00
Quote Anchor link
Remco van Arkelen schreef op 17.07.2007 11:44:
Met als doel dat je 2 (of meer) identieke databases krijgt?
Waarom richt je dan geen centrale databaseserver in waar al je sites gebruik van kunnen maken (op kunnen verbinden en opdrachten uit kunnen voeren)?

Een cluster / replicatie is een optie maar heeft best wat voeten in aarde om op te zetten, in te richten en te onderhouden...
 
Robert-Jan

Robert-Jan

17/07/2007 12:06:00
Quote Anchor link
Remco van Arkelen schreef op 17.07.2007 11:44:
Met als doel dat je 2 (of meer) identieke databases krijgt?
Waarom richt je dan geen centrale databaseserver in waar al je sites gebruik van kunnen maken (op kunnen verbinden en opdrachten uit kunnen voeren)?

Een cluster / replicatie is een optie maar heeft best wat voeten in aarde om op te zetten, in te richten en te onderhouden...


Ik heb één database met 10 onderdelen, en 1 website met b.v. maar 1 onderdeel.
 
Remco van Arkelen

Remco van Arkelen

17/07/2007 12:27:00
Quote Anchor link
Hmm, misschien moet je e.e.a. maar even onderbouwen met een voorbeeld, maar ik begrijp het niet precies :)

Volgens mij ben je toch klaar als je 1 centrale databaseserver inricht? Meerdere websites verbinden met die server, selecteren hun database/systeem en doen hun ding?
 
Robert-Jan

Robert-Jan

17/07/2007 12:31:00
Quote Anchor link
Remco van Arkelen schreef op 17.07.2007 12:27:
Hmm, misschien moet je e.e.a. maar even onderbouwen met een voorbeeld, maar ik begrijp het niet precies :)

Volgens mij ben je toch klaar als je 1 centrale databaseserver inricht? Meerdere websites verbinden met die server, selecteren hun database/systeem en doen hun ding?


Stel ik heb 1 hoofdwebsite en 10 subwebsites. Stel dat ik 10 onderwerpen heb, krijgt elke subwebsite 1 onderdeel en de hoofdwebsite alle 10 de onderwerpen. Stel dat er op de hoofdwebsite iets veranderd, dan moet dit ook op de subwebsite veranderen en andersom.

Ik wil namelijk echt apparte websites met hun apparte website die onderling data uitwisselen.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.