computernaam opslaan in database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Gerhard timmerman

gerhard timmerman

30/03/2012 10:29:54
Quote Anchor link
Ik ben bezig met een inlog script maken maar nu wil ook ook graag dat de computernaam word opgeslagen in database. Ik heb hier voor een value gemaakt. ik weet alleen niet hoe ik dit voor elkaar ga krijgen. is hier een script voor die ik achter die value kan zetten waardoor ik de computernaam krijg. volgens mij was hier wat van javascript voor. wie weet dit.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 17:41:18
 
Gerhard l

gerhard l

30/03/2012 10:36:02
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
echo php_uname('n');


edit: Hmm volgens mij is dit alsnog van de server, van je client zal lastig worden.
Gewijzigd op 30/03/2012 10:42:24 door gerhard l
 
Gerhard timmerman

gerhard timmerman

30/03/2012 10:46:21
Quote Anchor link
dit comando werkt lokaal wel maar als het over internet gaat weer niet. is er ook een comando die zeg maar altijd de computernaam weer geeft. ik denk dat dit toch iets met javascript is omdat dat lokaal word uitgevoerd.
Gewijzigd op 30/03/2012 10:47:10 door gerhard timmerman
 
PHP hulp
Beheerder

PHP hulp

30/03/2012 10:56:33
Quote Anchor link
Dat gaat over de server. Ik denk niet dat je de computernaam van de client kunt opslaan. Lijkt me erg onveilig.

Wellicht kun je dit eens proberen, alleen heb ik daarbij ook gelezen dat het alleen kan als je security settings beneden laag staan.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
function GetComputerName()
{
    try
    {
        var network = new ActiveXObject('WScript.Network');
        // Show a pop up if it works
        alert(network.computerName);
    }
    catch (e) { }
}
Gewijzigd op 30/03/2012 10:56:47 door PHP hulp
 
Gerhard timmerman

gerhard timmerman

30/03/2012 12:59:58
Quote Anchor link
dat is ook niet helemaal de bedoeling dat de ie beveiliging omlaag moet worden gezet
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.