Connectie maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Application Developer Tech Lead

We’re Hiring! A UPS Application Developer Tech Lead *REMOTE WORK POSSIBLE FOR THIS ROLE As a Tech Lead Developer at UPS you work on delivering functionality for highly complex IT systems. You collaborate in agile teams and participate in emerging technologies and processes like CI/CD and DevOps to ensure that we meet our objectives effectively and efficiently. Your primary role is to perform full system life cycle activities, e.g. analysis, technical requirements, design, coding, testing and the implementation of software. Working in our Europe development center in Eindhoven means working in an international team with onsite people as well as

Bekijk vacature »

C#/Azure developer

Op zoek naar leuke collega's waarmee je kunt lachen, gave projecten en een ambitieuze werkgever die heel goed voor je zorgt? Aangenaam: Profit4Cloud! Wij zijn nu met 55 collega's en werken sinds 2015 vanuit 5 vestigingen aan mooie projecten met een fijne groep collega's die allemaal maar één ding willen: mooie en slimme software-oplossingen ontwikkelen met de nieuwste technieken. We zijn goed bezig en zijn daarom op zoek naar versterking: Medior C#/Azure developers. Ben jij de Medior C# developer die enthousiast wordt van mooie projecten waar binnen jij een belangrijke rol speelt? Dan is Profit4Cloud jouw 'place-to-be'! Als Medior C#

Bekijk vacature »

IT-Traineeship junior software programmeur

Zoek jij een stevige uitdaging en de mogelijkheid om veel nieuwe dingen te leren in een dynamisch vakgebied? Doe mee aan ons IT Professional Program en ontwikkel jezelf tot software engineer! Je begint met een opleidingstraject van ongeveer 4 maanden. Hierin ga je aan de slag met verschillende technieken die je op conceptueel niveau leert te overzien en interpreteren. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. programmeren (Java/C#/Python), Object Oriëntatie, Databases, Webservices & webtechnologieën, Domain Driven Design en Continuous Integration/Continuous Delivery. Sommige van deze onderdelen sluit je af met een examen en bijbehorende certificering. Het opleidingstraject zelf sluit je af

Bekijk vacature »

Java Developer / Webservices / Overheid

Bedrijfsomschrijving De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling die zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Het bedrijf is gevestigd in hartje Utrecht met het Centraal Station op loopafstand en een parkeergarage naast het pand. Bij deze stabiele organisatie gaat men uit van kwaliteit hoogwaardige softwarediensten. Je zal hier als Java Ontwikkelaar geen projecten tegenkomen waar je uit commercieel oogpunt jouw werk zo snel mogelijk af moet leveren. Uiteraard zal je hier wel het beste uit jezelf moeten halen, maar hierbij ligt het zwaartepunt

Bekijk vacature »

FrontEnd Developer NodeJS

Vanwege succes en ter uitbreiding zijn wij namens onze klant op zoek naar een Front-End Developer NodeJS die zich bezig zal houden met het schaalbaar maken en houden van diverse innovatieve, IT-gedreven oplossingen. Naast het bouwen aan de verschillende applicaties zorgt de Front-End Developer NodeJS ook een stuk voor de architectuur en overige. Client Details Key-Account van Michael Page Bekend A-merk in Europa Description Werken bij onze klant zorgt ervoor dat je als Front-End Developer nieuwe applicaties zult bouwen, meedenkt over de architectuur, performance en informatie analyse. Je werkt aan code kwaliteit, schaalbaarheid van de applicaties en consumenten oplossingen. Ook

Bekijk vacature »

Developer / Full Stack

Bedrijfsomschrijving Voor een technisch bedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een Software Developer. Het betreft een bedrijf dat IT oplossingen ontwikkelt voor hun klanten, bestaande uit ruim 50 medewerkers, verdeeld over verschillende teams. Het is een platte organisatie met een vlotte besluitvorming, een informele cultuur en veel passie voor het vak. Als Developer werk je samen in een development subteam dat bestaat uit ongeveer 7 personen. Je werkt samen met developers, business analisten en een projectleider. Samen werken jullie aan klantspecifieke oplossingen waarmee processen geautomatiseerd worden, processen met elkaar verbonden worden of waarmee het gebruik van

Bekijk vacature »

DevOps Engineer

DevOps Engineer bij de Nationale Politie Werken bij de Politie op basis van detachering Voor onze opdrachtgever, de Nationale Politie in Odijk, zijn we met spoed op zoek naar DevOps Engineers o.b.v. detachering. Binnen het team Werkplekken, Workspace & Innovation dragen ze zorg voor de inrichting en beheer van de fysieke en virtuele werkplekken (endpoints) die door de politie organisatie gebruikt worden. Dit doe je in de grootste werkplek omgeving van Nederland. Wat zijn jouw verantwoordelijkheden en werkzaamheden? Doelstelling: Als DevOps Engineer help je bij het maken en verbeteren van de benodigde werkplek en backend onderdelen op basis van het

Bekijk vacature »

System Developer

Je zorgt ervoor dat alle Coolblue’ers veilig en snel toegang krijgen tot de juiste systemen. Wat doe je als System Developer bij Coolblue? Met je Powershell skills automatiseer je handmatig werk. Zo kunnen onze collega’s gemakkelijk op interne en externe systemen inloggen. Met de Adaxes workflows zorg je ervoor dat de support afdeling de juiste tools heeft om de eindgebruikers op weg te helpen of een self-service oplossing aanbieden zodat de eindgebruikers dat zelf kunnen regelen. Kortom: je gaat collega's met Identity en Access processen ondersteunen. Ook System Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit

Bekijk vacature »

Mendix Expert Developer (Senior) (NL) bij PostNL

Mendix Expert Developer (Senior) (NL) Den Haag HBO/WO IT Professional "Als Mendix expert impact maken op de groeiende E-commerce markt met onze logistieke software en onze kritieke logistieke keten. Je doet dit door ontwikkeling en uitbreiding van onze Mendix Cloud omgeving, waarbij je complexe business processen vertaalt naar kritieke Mendix applicaties.". Wat ga je doen? PostNL is becoming a postal tech company Als Mendix Expert Developer ben je onderdeel van een multidisciplinair Business-IT-team bestaande uit onder andere een Lead, Mendix Developers en Solution Consultants. Wij zetten Mendix in voor kritieke processen waarbij applicaties optimaal moeten performen, want wanneer deze uitvallen,

Bekijk vacature »

Scala Developer Security

Bedrijfsomschrijving Voor een dynamische en snelgroeiende organisatie in Den Haag zijn wij op zoek naar een back-end developer met interesse in security vraagstukken. Deze organisatie richt zich op het ontwikkelen van een online platform waar persoons- en bedrijfsgevoelige informatie veilig kan worden uitgewisselt en opgeslagen. Binnen de organisatie voegt iedereen vanuit zijn eigen expertise iets toe en staat zelfsturing hoog in het vaandel. Zij werken via het domain driven design principe waarbij zij binnen het betreffende domein met alle disciplines sparren over de inrichting van het platform en het oplossen van problemen. Het platform wordt ontwikkeld in Scala binnen een

Bekijk vacature »

Full Stack .NET Developer voor zakelijke vergelijk

Dutch is mandatory for this position. Als Full Stack C#.NET Developer zorg jij ervoor dat het vergelijkingsplatform over de nieuwste functionaliteiten beschikt. Deze applicatie ondersteunt assurantiekantoren in het inzichtelijk maken en vergelijken van verschillende verzekeringsproducenten. Denk hierbij aan de meest actuele gegevens over premies en voorwaarden. Dit doen zij volledig onafhankelijk. Als Developer ben je bedreven in het samenvoegen van verschillende web services en databasen. Samen met jouw collega’s ben je verantwoordelijk voor het volledige ontwikkeltraject. Je schakelt makkelijk met verschillende afdelingen over bestaande en nieuw te ontwikkelen functionaliteiten. Naast het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten, zal je ook de bestaande

Bekijk vacature »

Java / Hippo developer

Functieomschrijving Randstad is een pionier in de hr-dienstverlening. Sinds de oprichting in 1960 zijn wij uitgegroeid tot dé grootste hr-dienstverlener in de wereld. Onze missie is om de wereld van werk te ontwikkelen. Dit doen wij voor iedereen die met werk te maken heeft: onze klanten, kandidaten, medewerkers en de maatschappij als geheel. In de hele wereld, en zeker ook in onze thuismarkt Nederland. Door onze passie voor mensen te combineren met de kracht van de hedendaagse technologie en innovatie, ondersteunen we mensen en organisaties bij het realiseren van hun ware potentie. Dit noemen we human forward. Randstad Groep Nederland

Bekijk vacature »

.Net Developer

Bedrijfsomschrijving De organisatie is een grote internationale speler en draagt bij aan het geluk en plezier van werkende mensen. Op jaarbasis wordt de dienst door ruim 2 miljoen mensen gebruikt in binnen- en buitenland. De organisatie is te omschrijven als een innovatieve, jonge groep van professionals die zichzelf willen blijven ontwikkelen, veel verantwoordelijkheidsgevoel hebben en trots zijn op de dienst die wordt geleverd. Mede dankzij deze mindset groeit de organisatie en is er uitbreiding binnen het developmentteam. Als Full Stack/ .Net developer kom je te werken in een scrumteam van 7-8 personen. Men werkt met de nieuwste technieken (.Net core,

Bekijk vacature »

Developer / .NET Core

Bedrijfsomschrijving Voor een technisch bedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een Software Developer. Het betreft een bedrijf dat IT oplossingen ontwikkelt voor hun klanten, bestaande uit ruim 50 medewerkers, verdeeld over verschillende teams. Het is een platte organisatie met een vlotte besluitvorming, een informele cultuur en veel passie voor het vak. Als Developer werk je samen in een development subteam dat bestaat uit ongeveer 7 personen. Je werkt samen met developers, business analisten en een projectleider. Samen werken jullie aan klantspecifieke oplossingen waarmee processen geautomatiseerd worden, processen met elkaar verbonden worden of waarmee het gebruik van

Bekijk vacature »

Full Stack Java Developer (IT Consultant) - Bankin

Do you have passion for technology and innovation? Are you ready to create innovative solutions to give the financial sector a solid lead in the digital world? Your day to day activities As Full stack Java Developer you will be part of the DevOps team. With a multidisciplinary team you will - in an Agile way - be working on building new functionalities and maintaining existing features. It covers both development and operations; helping to organize the continuous delivery pipeline, connecting to back end systems, performing automated tests and shaping the front end. The high-quality solutions you deliver result in

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 4 5 6 volgende »

Jerry php

Jerry php

18/10/2011 20:32:37
Quote Anchor link
Ik ben een poging aan het doen om een connectie te maken met mijn database, maar ik weet niet welke naam ik moet pakken. Ik weet de username en het wachtwoord, maar ik weet wat ik bij localhost moet plaatsen, want ik gebruik geen localhost (denk ik)

PHP hulp

PHP hulp

22/04/2021 18:31:50

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

18/10/2011 20:54:48
Quote Anchor link
--sarcasme--
Wacht even, ik zoek het even op in het databasenamen-boek. Daar staan de datbasenamen van iedereen in....
--/sarcasme--

Denk eens even na Jerry, wij weten niet je mobiele nummer, niet je pincode, niet de cupmaat van je moeder, niet waar je woont, en ook niet je database naam.
Dat zijn allemaal unieke gegevens, die per persoon verschillen.

Jerry php

Jerry php

18/10/2011 20:56:29
Quote Anchor link
Ja maar ik heb al verschillende dingen geprobeert, bijvoorbeeld dj-jeremy:2222, maar hij maakt allemaal geen verbinding, terwijl ik wel in mijn database kan via phpmyadmin

Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

18/10/2011 21:03:16
Quote Anchor link
naar welk adres ga je als je naar je phpmyadmin gaat ?

Jerry php

Jerry php

18/10/2011 21:04:38

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

18/10/2011 21:08:10
Quote Anchor link
als je daar inlogt, zie je toch je databasenaam? En in het algemeen is je hostname 'localhost'
Gewijzigd op 18/10/2011 21:09:04 door - Ariën -

Jerry php

Jerry php

18/10/2011 21:10:23
Quote Anchor link
Ja het gaat er ook niet om dat ik mijn dbname niet weet.
maar kijk:

ik heb dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$connect = @mysql_connect("dj-jeremy.nl/phpmyadmin","GEHEIM","GEHEIM")
or die("Kan geen verbinding met de server maken");

En ik krijg dus de melding: Kan geen verbinding met de server maken.
Terwijl dat mijn username en pass zo ie zo goed zijn, maar die dj-jeremy.nl/phpmyadmin denk dan niet?

Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

18/10/2011 21:11:08
Quote Anchor link
en ik neem aan dat je ook bij de host waar je je website host in de FAQ ook kan vinden hoe je met de database kan verbinden...
Bij welke host zit je eigenlijk als ik vragen mag ?

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

18/10/2011 21:11:19
Quote Anchor link
'dj-jeremy.nl/phpmyadmin' Dit is een URL, en geen hostname.

Probeer eens 'localhost'

Jerry php

Jerry php

18/10/2011 21:12:34
Quote Anchor link
@aar

localhost al geprobeert, als ik het uitvoer krijg ik niets, ook niet in de broncode.

@marco
antagonist

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

18/10/2011 21:13:23
Quote Anchor link
dan moet je geen foutmeldingen met een @ onderdrukken.

Jerry php

Jerry php

18/10/2011 21:15:04
Quote Anchor link
hoe bedoel je?

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

18/10/2011 21:16:14
Quote Anchor link
Zoals ik zeg. je onderdrukt door het gebruik van een @ (voor mysql_connect) de foutmeldingen. Niet echt handig....
Gewijzigd op 18/10/2011 21:17:19 door - Ariën -

Jerry php

Jerry php

18/10/2011 21:17:31
Quote Anchor link
Oke ik heb de @ weggedaan, maar mijn probleem is nog niet opgelost

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

18/10/2011 21:18:02
Quote Anchor link
Logisch... welke foutmelding krijg je nu, naast die die() melding?
En welke hostname heb je nu ingevoerd?

Jerry php

Jerry php

18/10/2011 21:20:15
Quote Anchor link
Ik krijg geen andere foutmelding, alleen die die().

heb localhost ingevuld, geeft hij helemaal niets aan.
en bij dj-jeremy.nl/phpmyadmin geeft hij de die() aan.

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

18/10/2011 21:21:37
Quote Anchor link
Gooi eens snel een mysql_error() in die die(). Met een eigen melding schiet je niks op.

Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

18/10/2011 21:21:48
Quote Anchor link
@Jerry... ik heb er even naar gekeken bij de FAQ van de host en ze zeggen er hetvolgende over:

Als je vanuit een script vervolgens verbinding wilt maken met je database, moet je als server 'localhost' gebruiken en als gebruikersnaam en wachtwoord de gegevens die je op hebt gegeven bij het aanmaken van de database.

Linkje

Jerry php

Jerry php

18/10/2011 21:22:51
Quote Anchor link
@marco, dat doe ik maar dan doet hij het nog steeds niet

Toevoeging op 18/10/2011 21:23:47:

@aar

melding:
Unknown MySQL server host 'dj-jeremy.nl/phpmyadmin' (1)

Dus dat is die host dus

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

18/10/2011 21:24:56
Quote Anchor link
Lees je eigenlijk wel?

dj-jeremy.nl/phpmyadmin

Ik zie hier geen 'localhost' staan.
Gewijzigd op 18/10/2011 21:26:00 door - Ariën -

Vincent Huisman

Vincent Huisman

18/10/2011 21:26:01
Quote Anchor link
dan luister jij dus niet naar de hulp hier...

Pagina: 1 2 3 4 5 6 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.