contact formulier verzend niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Developer gezocht! Ben jij een enthousiaste developer die graag wil bijdragen aan ontwikkelingen binnen een mooie organisatie? Solliciteer dan snel. Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer uit de regio Nijkerk die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een SaaS applicatie. Je moet beschikken over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal aangezien je samen met de klant gaat werken. Bedrijfsprofiel Je komt te werken binnen een echt familiebedrijf dat al sinds 1925 actief is binnen de FMCG branche. Het bedrijf heeft 40 medewerkers en er heerst een platte communicatiestructuur waarbij

Bekijk vacature »

Front-end developer (HTML, CSS, SASS, JavaScript)

Functie Momenteel zijn we voor ons Digital team op zoek naar een (medior) Front-end developer. Samen met je collega’s werk je in een Agile/Scrum omgeving aan de ontwikkeling van onze webapplicaties, websites en andere oplossingen. Je draagt bij aan een sterk ontwikkelproces waarin kwaliteit voorop staat. Hiervoor ben je niet alleen bezig met eigen code maar ook code reviews van andere collega’s. Ben jij graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en wil je deze toepassen voor diverse projecten? Dan komen wij graag met je in contact! Eisen • HBO werk- en denkniveau • Minimaal 2

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functieomschrijving Voor dit leuke softwarre bedrijf in de omgeving Vught zijn we per direct op zoek naar een C#/.NET Developer. Is development jouw passie en doe je dit graag met C#/.NET? Lees dan snel verder! Jou werkzaamheden zullen zijn: Zorgen voor de optimalisatie van de huidige software en het automatiseren van bedrijfsprocessen. Naar aanleiding van de wensen van de klant ga je, met je collega's op zoel naar passende oplossingen en je werkt dit uit tot een mooi eindproduct. Je gaat webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen door middel van ASP.NET, C# en MVC Framework. Bedrijfsprofiel Deze opdrachtgever houdt zich bezig

Bekijk vacature »

Als PHP developer bijdragen aan beter onderwijs?

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een PHP developer die mee gaat werken aan de (door)ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js en

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Lead React Developer

Dit ga je doen Als Lead React Developer zul jij je voornamelijk gaan bezighouden met: Het werken aan tal van uiteenlopende projecten waar gloednieuwe (web)applicaties van scratch af aan ontwikkeld worden met o.a. React (Native) en Drupal; Het aansturen van een team bestaande uit 5-6 talentvolle en gedreven ontwikkelaars; Het adviseren en meedenken over nieuwe (technische) oplossingen en te gebruiken tools/frameworks; Het meedenken over de architectuur en de juiste implementatiebeslissingen maken; De doorontwikkeling van huidige applicaties. Hier ga je werken Als je inderdaad een ervaren Lead React Developer bent die zichzelf graag nog verder wil ontwikkelen dan is het goed

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Senior developer (PHP en VB.NET)

Functie De development afdeling bestaat uit 2 teams. Het productteam (10 developers) is verantwoordelijk voor verschillende applicaties met als doel om zoveel mogelijk te automatiseren en uit te werken tot standaard software. Met diverse Solutions Architecten en ervaren developers denken ze voortdurend mee met hun klanten en bouwen ze de basis van het uiteindelijke maatwerk dat wordt geleverd. Hiernaast hebben ze een maatwerk/projectteam. Dit team bestaat momenteel uit 8 developers (junior tot senior) en is verantwoordelijk voor het maatwerk in hun klantprojecten. Momenteel zijn ze op zoek naar een senior developer die aan de slag gaat in het productteam. Hierin

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer React Sportsoftw

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van onze stack; Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

Web Application Developer

Dit ga je doen Samen met het team werk je aan de visualisatie functionaliteiten en hoe dit gebruikt kan worden in een operationele setting; Het ontwerpen, ontwikkelen, onderhouden en leveren van support betreft het Warehouse Management Systeem en de bijbehorende web visualisaties; Je gebruikt hierbijde tools WebGL en ASP.net; Het meewerken in implementatieprojecten; Het leveren van Go-Live Support; Sparren met jouw Amerikaanse collega's. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Web Application Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving Ben jij een getalenteerde PHP Developer en aan de slag in een gemotiveerd team? Lees dan snel verder! Voor onze opdrachtgever in de omgeving van Valkenswaard zijn we op zoek naar een ervaren PHP developer. Jij gaat hier zorg dragen voor het optimaliseren en up-to-date houden van de bestaande applicaties. Je werkt verder aan de applicaties die jij verder ontwikkelt. Dit doe je voornamelijk met PHP en MySQL. Verder ga je je bezig houden met: Het uitbouwen van het E-commerce software platform. Deelnemen aan overleggen met het team. Het ondersteunen van jouw team developers (3 man) en helpen

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Gertjan spit

gertjan spit

10/08/2018 14:01:26
Quote Anchor link
Hallo

Heb een formulier gemaakt in PHP in met een gedeelte HTML nu wil het formulier niet verzenden en de items die ingevuld moeten worden worden na het versturen ook niet uit de tekst vakken gewist. Ben niet erg thuis in html en php maar zou graag dit formulier werkend willen krijgen. Kan iemand mij vertellen wat er fout is en hoe het op de juiste moet zijn??
Hieronder het php scriptje en het stukje html

vr gr Gert

HTML gedeelte
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<form id="main-contact-form" name="contact-form" method="post" action="contact.php">
<div class="form-group">
<input type="text" name="name" class="form-control" placeholder="Name" required>
</div>
<div class="form-group">
<input type="email" name="email" class="form-control" placeholder="Email" required>
</div>
<div class="form-group">
<input type="text" name="subject" class="form-control" placeholder="Subject" required>
</div>
<div class="form-group">
<textarea name="message" class="form-control" rows="8" placeholder="Message" required></textarea>
</div>
<button type="submit" class="btn btn-primary">Verstuur</button>
</form>


contact.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
$name
       = @trim(stripslashes($_POST['name']));
$from       = @trim(stripslashes($_POST['email']));
$subject    = @trim(stripslashes($_POST['subject']));
$message    = @trim(stripslashes($_POST['message']));
$to           = '[email protected]';//replace with your email

$headers   = array();
$headers[] = "MIME-Version: 1.0";
$headers[] = "Content-type: text/plain; charset=iso-8859-1";
$headers[] = "From: {$name} <{$from}>";
$headers[] = "Reply-To: <{$from}>";
$headers[] = "Subject: {$subject}";
$headers[] = "X-Mailer: PHP/".phpversion();

mail($to, $subject, $message, $headers);

die;
?>
Gewijzigd op 10/08/2018 16:01:11 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 13:46:41
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/08/2018 14:18:49
Quote Anchor link
Allereerst lijkt het mij zaak om echte fouten uit dit script te halen, daarna kunnen we eens gaan kijken wat er verder scheelt. Als we de definitie van de mail() functie erbij pakken... lijkt dit te kloppen, ik wist niet dat je de headers() ook als array kon doorgeven :D.

mail() verstuurt zelf geen mail. mail() stuurt een verzoek aan een proces dat de verzending verder afhandelt.

Er kunnen vervolgens een heleboel dingen misgaan:
- het overdragen lukt niet
- het overdragen lukt wel, maar de wachtrij waarin het mailtje terecht komt wordt nooit geleegd, met als resultaat dat de mail nooit echt verstuurd wordt
- de mail komt wel aan, maar wordt opgegeten door de spamfilter (om nom nom)
- mail wordt gebounced
- et cetera

Het ding is, op het moment dat je mail()t, is het in wezen uit handen van PHP.

Het enige waar je dus aan de verzendkant op kunt controleren, is of het "op de bus doen" van de brief is geslaagd:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$name
= $_POST['name']; // dat trim() en stripslashes zijn nogal loos...
// ... et cetera

$headers = array();
// ... et cetera
// hier controleren we of het "verzenden" slaagt:

if (mail($to, $subject, $message, $headers)) {
    echo 'success!';
}
else {
    echo 'er ging iets mis :(';
}

?>

Voor de goede orde: er moet dus wel ondersteuning zijn voor het daadwerkelijk versturen van mail. Waar vandaan draait dit PHP-script? Op een lokale machine? Op een gratis webaccount? Ergens anders?

EDIT sommige providers zijn nogal kritisch over afzendadressen geloof ik, je kunt hier dus niet altijd een willekeurige "from" invullen.
Gewijzigd op 10/08/2018 14:23:22 door Thomas van den Heuvel
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/08/2018 14:23:50
Quote Anchor link
We hebben ook code-tags om je script tussen te plaatsen.

De eerste stap is om je apenstaartjes uit je script te halen, je wilt immers geen foutmeldingen onderdrukken.

Verder raad ik aan om de juiste mailheaders te gebruiken:
http://wiki.phpbeginners.nl/index.php?title=De_juiste_mailheaders

Ook raad ik aan om een if-else statement om in je mailfunctie te bouwen zodat je kan zien of de functie werkt. Het geeft geen garantie dat de mail aan komt.
 
Gertjan spit

gertjan spit

10/08/2018 14:33:37
Quote Anchor link
OKe dank jullie voor de snelle reactie dit formulier draait bij Strato.nl ook heb ik al gekeken of PHP aan staat bij hun heb het als proef ook nog op een andere server geprobeerd maar daar verstuurde hij het ook niet. Ik snap nog niet alles wat jullie bedoelen maar ga eens kijken of ik er uit kan komen. Zoals ik al aangaf zit begin ik net met PHP en HTML. als ik er niet uitkom dan meld ik mij wel weer.
vr gr Gert
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/08/2018 14:38:15
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 10/08/2018 14:18:49:
Als we de definitie van de mail() functie erbij pakken... lijkt dit te kloppen, ik wist niet dat je de headers() ook als array kon doorgeven :D.

Ik wist dit ook niet, maar zo te zien is het ook pas vanaf PHP 7.2.0 mogelijk.

De array is ook niet juist opgebouwd, als ik zo lees. Want de 'header names' zijn een key, en de header values zijn de value in de array. Dus dan krijg je dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$headers
= array();
$headers['MIME-Version'] = "1.0";
$headers['Content-type'] = "text/plain; charset=iso-8859-1";
$headers['From'] = "{$name} <{$from}>";
$headers['Reply-To'] = "<{$from}>";
$headers['Subject'] = "{$subject}";
$headers['X-Mailer'] = "PHP/".phpversion();

// hier je mail en een controle of op de status ervan..
?>


Stukken beter leesbaarder, en zelfs makkelijker uit te breiden. Het verbaast me eigenlijk dat dit niet eerder ingebouwd is ;-)
Gewijzigd op 10/08/2018 14:38:38 door - Ariën -
 
Gertjan spit

gertjan spit

10/08/2018 14:44:03
Quote Anchor link
Hallo Thomas van den Heuvel
het stukje code wat je stuurt waar moet ik dit plaatsen in mijn gedeelte van mijn script

gr Gert
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/08/2018 14:49:34
Quote Anchor link
Als je mijn code en die van Thomas' bij elkaar voegt, krijg je zoiets als hieronder.
Ik zou wel ervoor zorgen dat het mailadres in de afzender een mailadres die in jouw beheer valt, en bij jouw domein hoort. Het mailadres van diegene die het verstuurt, en dus in het tekstveld staat, hoort altijd in de Reply-To toegewezen te worden.

Ik denk zelf dat dit het probleem zal zal zijn. Veel webhostingproviders weigeren mails in de $to (eerste parameter binnen de mailfunctie) vanaf een ander domein, of een niet bestaande alias in je domein zelfs.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php
$jouw_mail
= "[email protected]"; // nieuwe variabele


$name = $_POST['name']; // dat trim() en stripslashes zijn nogal loos...
// ... et cetera

$headers = array();
$headers['MIME-Version'] = "1.0";
$headers['Content-type'] = "text/plain; charset=iso-8859-1";
$headers['From'] = "{$name} <{$jouw_mail}>";
$headers['Reply-To'] = "<{$from}>";
$headers['Subject'] = "{$subject}";
$headers['X-Mailer'] = "PHP/".phpversion();

// hier controleren we of het "verzenden" slaagt:
if (mail($to, $subject, $message, $headers)) {
    echo 'success!';
}
else {
    echo 'er ging iets mis :(';
}

?>

Lees ook de commentaren even door. het is geen kant en klaar script, maar een basis over hoe je een simpel mail-script maakt.
Gewijzigd op 10/08/2018 14:50:25 door - Ariën -
 
Gertjan spit

gertjan spit

10/08/2018 15:03:45
Quote Anchor link
Ik heb onderstaande code aangepast zonder trim en stripslashes verzend hij niet en blijft verzenden.
er komt nu wel een mail binnen met onderstaande code maar er staat niets in ook geen ondewerp etc.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
$name
       = trim(stripslashes($_POST['name']));
$from       = trim(stripslashes($_POST['email']));
$subject    = trim(stripslashes($_POST['subject']));
$message    = trim(stripslashes($_POST['message']));
$to           = '[email protected];//replace with your email

$headers = array();
$headers['
MIME-Version'] = "1.0";
$headers['
Content-type'] = "text/plain; charset=iso-8859-1";
$headers['
From'] = "{$name} <{$from}>";
$headers['
Reply-To'] = "<{$from}>";
$headers['
Subject'] = "{$subject}";
$headers['
X-Mailer'] = "PHP/".phpversion();
// ... et cetera
// hier controleren we of het "verzenden" slaagt:
if (mail($to, $subject, $message, $headers)) {
    echo '
success!';
} else {
    echo '
er ging iets mis :(';
}

?>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/08/2018 15:08:51
Quote Anchor link
Lees ook even mijn opmerking over de From-header. Misschien dat het nu nog werkt, maar dat je script uit veiligheidsoverwegingen later juist niet meer zal werken.

Haal die trim() en stripslashes() er gewoon uit. Waarom zou je invoer daarop willen filteren?
Wat staat er nu in je mail? Ik vind je vorige bericht een beetje onduidelijk.
 
Gertjan spit

gertjan spit

10/08/2018 15:30:55
Quote Anchor link
Hallo ik krijg nu een mail binnen met onderwerp: [email protected]

sorry maar de opmerking over de From header is mij ontgaan.
de PHP code ziet er nu zo uit, hoop dat jullie nog iets kunnen ontdekken wat niet klopt.
gr gert

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php

$name
= $_POST['name'];
$from = $_POST['email'];
$subject = $_POST['subject'];
$message = $_POST['message'];
$jouw_mail= "[email protected]"; // nieuwe variabele

 
$headers = array();
$headers['MIME-Version'] = "1.0";
$headers['Content-type'] = "text/plain; charset=iso-8859-1";
$headers['From'] = "{$name} <{$jouw_mail}>";
$headers['Reply-To'] = "<{$from}>";
$headers['Subject'] = "{$subject}";
$headers['X-Mailer'] = "PHP/".phpversion();

// hier controleren we of het "verzenden" slaagt:
if (mail($to, $subject, $message, $headers)) {
    echo 'success!';
}
else {
    echo 'er ging iets mis :(';
}

?>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/08/2018 15:40:20
Quote Anchor link
$to bestaat niet, en dus valt PHP terug op een standaard instelling van de Strato-server. Je bedoelt dat je dat postmaster e-mailadres ziet als afzender.
Gewijzigd op 10/08/2018 15:41:23 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/08/2018 15:46:58
Quote Anchor link
@gertjan zoals je wellicht al aan de kleurtjes kon zien in jouw code gaat er iets mis op regel 6.

Het is aan te raden om een editor (tekstverwerkingsprogramma) te gebruiken met "code highlighting" (tekst met kleurtjes) voor de specifieke taal (HTML, PHP et cetera). Bijvoorbeeld Sublime Text.

Zoals @Ariën al aangaf is een array voor de mailheaders pas beschikbaar vanaf PHP versie 7.2.0, dus tenzij je deze versie hebt is het wellicht beter om hier een string van te maken (een ander type voor je variabele), en wel als volgt - voortbordurend op @Ariën zijn aanpassingen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?php
$jouw_mail
= "[email protected]"; // nieuwe variabele

$name = $_POST['name']; // dat trim() en stripslashes zijn nogal loos...
$from = $_POST['email'];
$subject = $_POST['subject'];
$message = $_POST['message'];
$to = '[email protected]';

define('MAIL_LINEBREAK', "\r\n");

$headers = array();
$headers['MIME-Version'] = "1.0";
$headers['Content-type'] = "text/plain; charset=iso-8859-1";
$headers['From'] = "{$name} <{$jouw_mail}>";
$headers['Reply-To'] = "{$from}"; // moesten hier wel punthaken staan?
$headers['Subject'] = "{$subject}";
$headers['X-Mailer'] = "PHP/".phpversion();

// hier controleren we of het "verzenden" slaagt:
if (mail($to, $subject, $message, implode(MAIL_LINEBREAK, $headers))) {
    echo 'succes!';
}
else {
    echo 'er ging iets mis :(';
}

?>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/08/2018 15:51:01
Quote Anchor link
Kijk eerst maar even met deze code in een apart scriptje welke PHP-versie je hebt draaien.
Anders moet je de headers uit de array slopen.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
phpinfo();
?>


Edit: Ah, Thomas' implode het al zie ik, tot een string.
het vast natuurlijk te bekijken of dat nodig is. Als je een mail krijgt, kan je in je mail-programma wel zien welke headers eraan vasthangen. En eigenlijk ook zelfs welke PHP-versie je hebt.
Gewijzigd op 10/08/2018 15:56:11 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/08/2018 16:24:10
Quote Anchor link
PHP version had je in principe al in de vorm van phpversion() ;).
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/08/2018 16:29:32
Quote Anchor link
Als je weet hoe je headers kan uitlezen, dan moet dat meteen opvallen.
Als je dat niet weet dan is een phpinfo() bestand ook prima ;-)
 
Gertjan spit

gertjan spit

10/08/2018 17:00:03
Quote Anchor link
Jullie allen hartelijk dank voor jullie reacties ik ga er mee aan de slag.
En idd de melding van de postmaster stond inderdaad bij afzender in mijn email programma
dank jullie

gr Gertjan

Toevoeging op 10/08/2018 17:24:51:

Gelijk het aangepaste formulier geprobeerd maar krijg nu totaal niks meer binnen.
PHP versie die bij strato draait is 7.2

gr gert
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/08/2018 18:08:28
Quote Anchor link
Wat heb je nu aan code?
 
Gertjan spit

gertjan spit

10/08/2018 19:41:15
Quote Anchor link
Hoi Arien ik heb nu deze code gebruikt hieronder:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?php
$jouw_mail
="[email protected]";// nieuwe variabele

$name=$_POST['name'];// dat trim() en stripslashes zijn nogal loos...
$from=$_POST['email'];
$subject=$_POST['subject'];
$message=$_POST['message'];
$to='[email protected]';

define('MAIL_LINEBREAK',"\r\n");

$headers=array();
$headers['MIME-Version'] ="1.0";
$headers['Content-type'] ="text/plain; charset=iso-8859-1";
$headers['From'] ="{$name} <{$jouw_mail}>";
$headers['Reply-To'] ="{$from}";// moesten hier wel punthaken staan?
$headers['Subject'] ="{$subject}";
$headers['X-Mailer'] ="PHP/".phpversion();

// hier controleren we of het "verzenden" slaagt:
if(mail($to,$subject,$message,implode(MAIL_LINEBREAK,$headers))) {
echo'succes!';
}
else{
echo'er ging iets mis :(';
}

?>
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/08/2018 19:57:17
Quote Anchor link
Ughhh... Het is nogal lastig om hier een analyse op los te laten want je kijkt alleen maar heeeeeeeeeeeeeeeeeelemaal aan het einde of dat het gewenste effect oplevert, terwijl daarvoor al echt van alles mis had kunnen gaan.

"Ik krijg niets meer binnen" vertelt ons dan ook niet zoveel. Zie je bijvoorbeeld wel "succes!" op je scherm staan ofzo?

Misschien staat er ergens wel een punt of een komma scheef, wie zal het zeggen.

Als je gewoon in een los scriptje een plat mailtje stuurt, werkt dat dan wel?

Weet je zeker dat er niets in je spamfilter blijft hangen ofzo?

EDIT: bij goedkope/gratis hosts zit er mogelijk ook een limiet op de hoeveelheid te verzenden mail, of een vertraging in het versturen, dus mogelijk rolt er na verloop van tijd nog van alles binnen of heb je ondertussen je tax voor de dag/week/maand al bereikt. Wat voor hostingpakket heb je? Kun je contact opnemen met je provider hostingpartij, mogelijk kunnen zij inzicht verschaffen of/waar er mogelijk iets misgaat?

Heb je misschien ergens een controlepaneel waar je (geretourneerde) mail in kunt zien?

Het is op dit moment nogal koffiedik kijken waarom "dit niet werkt", dus we zullen echt stap voor stap op een semi-slimme/intelligente manier naar een oplossing moeten werken maar het startpunt is toch wel een beetje een methodische aanpak.
Gewijzigd op 10/08/2018 20:00:15 door Thomas van den Heuvel
 
Gertjan spit

gertjan spit

10/08/2018 20:15:24
Quote Anchor link
Hoi Thomas dank voor je mail. Dat het niet makkelijk is kan ik begrijpen ik snap er zelf ook geen snars van. Maar dat neemt niet weg dat ik het fijn vindt om zoveel hulp en ideeen te krijgen.
Op je vraag of ik geen succes melding krijg, nee helemaal niks. Heb inmiddels dit script ook op een andere server gezet en daar werkt het ook niet, terwijl het eigenlijk een kort scriptje is. Heb op internet wel grotere scripts voorbij zien komen.
Als ik de mail verzend komt er op dit moment niks binnen, bij het script een stukje terug, kwam de mail wel binnen maar er stond niks in ook geen afzender. Ook met wat aanpassingen kreeg de postmastermelding. Maar nu met het laatste aagepast script gebeurt er helemaal niks als ik op verzenden klik. Ook in de spam box zit niks. Bij strato heb ik een box van 10 gig die zit nog lang niet vol. Als ik een gewoon plat mailtje stuur werkt alles gewoon dus bedoel het verzenden en ontvangen.Ik ga morgen eens kijken met een ander script of dit wel werkt bij strato, en anders moet ik ze maar eens bellen. Mocht je nog een brilliant idee hebben hoor ik het graag.
Vr gr gertjan
Gewijzigd op 10/08/2018 20:20:38 door gertjan spit
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/08/2018 20:28:21
Quote Anchor link
Als je helemaal niks ziet, en dus een blanco scherm, dan is je script ergens fout.

Zet bovenaan dit neer:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors',1);
?>


Dan zal je foutmeldingen moeten zien.

Quote:
Heb op internet wel grotere scripts voorbij zien komen.

Dat zal wel met validatie en spam-beveiligingen zijn, wat eigenlijk sowieso wel handig is.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.