Contactform met SMTP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bollie Zwollie

Bollie Zwollie

26/12/2017 14:15:12
Quote Anchor link
Ik heb misschien voor jullie een simpele vraag. Ten eerste fijne feestdagen.

Ik heb een contactformulier en deze wil in nu via een externe SMTP laten versturen.
Nu is mijn vraag hoe ik dit het beste kan aanpakken. De server emails komen namelijk bij gmail in de spambox terecht.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 18:55:00
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/12/2017 14:23:05
Quote Anchor link
Ikzelf raad aan om phpMailer te gebruiken.

Zie ook deze sample: https://github.com/PHPMailer/PHPMailer/blob/master/examples/smtp.phps
 
Nick Vledder

Nick Vledder

26/12/2017 15:36:24
Quote Anchor link
In aansluiting op Ariën...

Idd, het gebruik van een goede mail-tool kan het proces om via SMTP-protocol een e-mail te versturen aanmerkelijk vergemakkelijken. Naast phpMailer is er bijvoorbeeld ook SwiftMailer. Met die laatste werk ik zelf regelmatig.

Neemt niet weg dat de mails nog steeds in de spam-box van Gmail of eender welke mailbox kunnen belanden. Dit kan vele oorzaken hebben, waaronder een block van bijvoorbeeld Gmail tegen eender welke e-mail afkomstig van de mailserver die je gebruikt.

Om bij voorbaat al oorzaken van 'onterecht' niet door spam-filter te komen weg te nemen, zou ik in ieder geval adviseren de email zowel 'plain' als in 'html' te versturen. Ook het toevoegen van een 'subject' (titel), etc. kunnen helpen.
 
Bollie Zwollie

Bollie Zwollie

26/12/2017 19:58:10
Quote Anchor link
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben inmiddels verder met wat ik wilde.
 
Ivo P

Ivo P

26/12/2017 23:58:34
Quote Anchor link
hoe dan ook, is het middels PHPMailer of Swiftmailer en dergelijkte classes een stuk eenvoudiger om via SMTP te versturen dan wanneer je dat zelf in plain php code wilt gaan doen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.