contactformulier op website plaatsen, wat moet waar?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sjoerd k

sjoerd k

04/05/2011 16:03:48
Quote Anchor link
hallo,

ik heb via een generator een contactformulier gemaakt voor een website die ik aan het bouwen ben.
de reden dat ik het formulier niet zelf heb gemaakt is omdat ik echt helemaal niks van php weet. in html/css ben ik ook nog een beginner.

nu is het geval dus dat ik een formulier heb gemaakt en de bestanden nu op mijn computer heb staan.
ik heb de volgende bestanden:
form.lib.php
admin.php
recaptchalib.php
form.php

nu is het probleem dat ik geen idee heb wat ik waar moet plaatsen.
form.php is het formulier zelf, die kan ik waar dan ook op de webpagina plaatsen en dan heb ik een goed formulier.
alleen die andere bestanden daar kom ik niet uit, admin.php is volgens mij(!) om in te loggen op de site waar ik hem gemaakt heb om aan te passen.
recaptchalib.php is de beveiliging (antispam, code van afbeelding overtypen) en form.lib.php is de reactie die mensen krijgen bij verzenden (bedankt voor het invullen...) en via dit bestand word ook een copie gestuurd naar de persoon die het in heeft gevuld.

dus dat is wat ik weet, alleen weet ik niet wat waar hoort.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want op een ander forum word ik al bijna een maand van het kastje naar de muur gestuurd (om het maar netjes te zeggen)

alvast bedankt voor jullie reactie's
gr sjoerd
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 16:28:52
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/05/2011 16:07:56
Quote Anchor link
Sjoerd klumpenaar op 04/05/2011 16:03:48:
de reden dat ik het formulier niet zelf heb gemaakt is omdat ik echt helemaal niks van php weet. in html/css ben ik ook nog een beginner

....

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want op een ander forum word ik al bijna een maand van het kastje naar de muur gestuurd (om het maar netjes te zeggen)


Denk je niet dat het beter is om je er zelf in gaan te verdiepen? Dan was je in die maand een stuk verder gekomen.

Het is ongeveer hetzelfde als ik (die niks van auto's afweet) aan een monteur ga vragen hoe ik een distributieriem moet vervangen.

Mijn tip: ga eens wat basis tutorials doornemen.
 
Jasper DS

Jasper DS

04/05/2011 16:20:45
Quote Anchor link
gewoon alle bestanden in dezelfde map zetten en kijk dan of het werkt.
 
Sjoerd k

sjoerd k

04/05/2011 16:32:15
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 04/05/2011 16:07:56:
Sjoerd klumpenaar op 04/05/2011 16:03:48:
de reden dat ik het formulier niet zelf heb gemaakt is omdat ik echt helemaal niks van php weet. in html/css ben ik ook nog een beginner

....

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want op een ander forum word ik al bijna een maand van het kastje naar de muur gestuurd (om het maar netjes te zeggen)


Denk je niet dat het beter is om je er zelf in gaan te verdiepen? Dan was je in die maand een stuk verder gekomen.

Het is ongeveer hetzelfde als ik (die niks van auto's afweet) aan een monteur ga vragen hoe ik een distributieriem moet vervangen.

Mijn tip: ga eens wat basis tutorials doornemen.


je hebt 100% gelijk en het is ook mijn bedoeling om het zelf te gaan leren, dat heb ik ook zo gedaan bij html/css (en doe het nu nog)
alleen de website die ik aan het maken ben is voor iemand met een eigen bedrijf en die wil de site zsm online hebben, dus zodra ik dat formulier er op heb gaat de site online.
conclusie, ik ga het leren alleen heeft dit nu prioriteit.

@jasper dat heb ik al gedaan maar op een of andere manier werkt het niet, de hele site verandert dan en dat is uiteraard niet de bedoeling, een andere manier die ik geprobeerd heb kwam de code op de pagina te staan.
dus als mij verteld kan worden wat ik waar moet zetten dan zou dat heel fijn zijn.
dan kan ik ook mijn tijd stoppen in het leren van php.
Gewijzigd op 05/05/2011 00:40:46 door sjoerd k
 
Jasper DS

Jasper DS

04/05/2011 16:34:29
Quote Anchor link
Het is voor ons ook maar raden, wat veranderde aan de site? Kreeg je een error?
En je php code werd getoond? Is je bestand wel .php en ondersteunt je hosting wel php?
 
Sjoerd k

sjoerd k

05/05/2011 00:39:02
Quote Anchor link
PHP Jasper op 04/05/2011 16:34:29:
Het is voor ons ook maar raden, wat veranderde aan de site? Kreeg je een error?
En je php code werd getoond? Is je bestand wel .php en ondersteunt je hosting wel php?


hallo jasper,
waat er veranderde aan de site was de layout, afbeeldingen en tekst kwamen op de verkeerde plaats te staan, ik kreeg geen error.
de bestanden van het formulier zijn allemaal .php , de webpagina waar ik het formulier op wil hebben is (uiteraard) .html.
de host waar de website uiteindelijk moet komen ondersteund php, toen ik zelf geprobeerd heb om het formulier op de pagina te krijgen was dat offline, een maal het ik een testserver geprobeerd die vanaf mijn eigen pc draaide. (en ik weet niet of die dat naar behoren deed)


waar het mij nu echt enkel en alleen om gaat is het formulier op de webpagina krijgen op de juiste manier. dus ik weet niet of jullie dat zo kunnen vertellen of dat jullie meer moeten weten.?
ik weet overigens dat php offline niet goed werkt. (tenminste dat heb ik me laten vertellen)


nogmaals op een rijtje wat ik wil weten:
1. welke code moet ik waar plaatsen (en hoe)
2. moet ik de .php bestanden zelf ook uploaden naar de host of is alleen de code op de webpagina genoeg?


ik wil jullie bedanken voor jullie snelle reactie's en ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
gr. Sjoerd
 
Victor -

Victor -

05/05/2011 01:22:55
Quote Anchor link
Je moet alles uploaden ook de php files, kan je misschien code geven of de website waar je het vandaan hebt?
 
Maestro Roboroads

Maestro Roboroads

05/05/2011 01:34:47
Quote Anchor link
Natuurlijk krijg je de code te zien als je 't plakt in een HTMLdocumentje. Als je de bestandsextentie veranderd naar .php (ookal staat er geen php in) voert hij hem alsnog op HTML uit, alleen kan je er dan leuke phpcode's invoegen.

Btw, als wij geen code hebben kunnen wij niet zien waar jij het moet plaatsen ;)
Gewijzigd op 05/05/2011 01:35:39 door Maestro Roboroads
 
Sjoerd k

sjoerd k

05/05/2011 01:49:32
Quote Anchor link
Roboroads - op 05/05/2011 01:34:47:
Natuurlijk krijg je de code te zien als je 't plakt in een HTMLdocumentje. Als je de bestandsextentie veranderd naar .php (ookal staat er geen php in) voert hij hem alsnog op HTML uit, alleen kan je er dan leuke phpcode's invoegen.

Btw, als wij geen code hebben kunnen wij niet zien waar jij het moet plaatsen ;)


Ik volg je niet helemaal, het formulier is php en de website html, ik heb de php code geplakt in de .html pagina waar ik m op wil hebben.

Ik zal morgen de codes plaatsen maar nu eerst slapen.
Gr sjoerd
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/05/2011 08:12:36
Quote Anchor link
Sjoerd k op 05/05/2011 01:49:32:
Ik volg je niet helemaal, het formulier is php en de website html, ik heb de php code geplakt in de .html pagina waar ik m op wil hebben.

Dit is dus precies wat ik bedoel. Het lijkt je echt aan basiskennis te ontbreken. De .html pagina moet je veranderen in .php zodat er ook daadwerkelijk iets gedaan wordt met je php code.
 
Sjoerd k

sjoerd k

05/05/2011 08:49:38
Quote Anchor link
oké ik snap m, en ja ik mis inderdaad basiskennis, maar ik heb een zoekfunctie op de website en die is in php en de code staat in .html en toch werkt de zoekfunctie.
maar goed, kan ik hier op de site een tut vinden waarin uitgelegd word wat ik moet weten?
en word daarin alles goed uitgelegd want ik zou niet weten hoe ik de pagina er hetzelfde uit laat zien als de rest van de site als die in .php is.

ik wil je hartelijk bedanken, ik weet nu meer dan dat mij op dat andere forum al die tijd is verteld!
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/05/2011 09:11:37
 
Sjoerd k

sjoerd k

05/05/2011 09:16:59
Quote Anchor link
dankjewel, ik was deze al aan het lezen:

http://www.phphulp.nl/php/tutorial/overig/php-beginners-handleiding/575/mijn-eerste-php-script/1481/

volgens mij is die ook wel de moeite waard voor mij.
als ik het overigens goed begrijp is het zo dat in een .php ook gewoon html kan.?
ongeveer zo:???
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
<?php
?>

HTML/CSS
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
<?php
?>
 
John D

John D

05/05/2011 09:19:15
Quote Anchor link
Voor de ultra korte termijn zou je form.php in je html op kunnen nemen middels een iframe (iframe is gewoon html code). iframes worden inmiddels afgeraden maar het lost je probleem snel op. Zoek op internet hoe je een iframe moet definieren en het form.php aan roepen. Ga vervolgens php leren en leer dat te implementeren samen met html. Het bestand verwerk je in het iframe als: SRC="form.php" maar werk de andere attributen ook goed uit.
http://www.handleidinghtml.nl/html/elementen/iframe.html
 
Sjoerd k

sjoerd k

05/05/2011 09:26:07
Quote Anchor link
hallo john,

dankjewel ik ga ernaar kijken.
want op de korte termijn moet er toch zeker een formulier op de website komen zodat deze online kan.
maar ook al moet het zsm het moet nog altijd wel goed gebeuren.
en jij zegt zelf al dat iframe word afgeraden, is het dan wel slim om het toch op die manier te doen?
uiteraard heb ik het liever vandaag dan morgen geregeld maar als ik me nog een weekje verdiep in php dan ken ik de basis een klein beetje en kan ik met de hulp van mensen hier het formulier goed op de pagina krijgen. en liever een weekje later online dan nu online en nog niet helemaal goed.


(overigens komt de site waarschijnlijk eerder online maar dan zonder formulier, maar dat is aan de eigenaar om te beslissen. :-) )
 
John D

John D

05/05/2011 09:42:32
Quote Anchor link
Iframes worden afgeraden vanwege kwetsbaarheid, maar wanneer het om een enkel formulier gaat dat alleen hard gecodeerd naar de eigenaar mailt dan kan het wel even. Ik zou het niet doen wanneer je een webwinkel oplevert met betaalmogelijkheden creditcard/bank gegevens etc.
 
Sjoerd k

sjoerd k

05/05/2011 09:45:23
Quote Anchor link
nee het is echt alleen voor contact, dus naam en adres gegevens invoeren en verzenden naar de eigenaar en een kopie terug naar de verzender.

dan ga ik dat denk ik proberen.

kan je ook vertellen waarom ze kwetsbaar zijn en waarvoor precies?
 
John D

John D

05/05/2011 10:15:18
Quote Anchor link
Pas op met kopie terug naar verzender, hier kan je email injection op (spammers) krijgen. Is je formulier beveiligd tegen email injection?
http://www.12host.nl/support/artikel/3/PHP_bescherm_je_formulieren_tegen_E-mail_Injection/
Google voor meer informatie over kwetsbare iframes zoekwoord Iframe Vulnerability
Gewijzigd op 05/05/2011 10:24:51 door John D
 
Sjoerd k

sjoerd k

05/05/2011 10:47:25
Quote Anchor link
dankjewel, ik weet niet of mijn formulier beveiligd is tegen dit maar ik ga eerst de tuts lezen zodat ik wat meer basiskennis heb, anders snap ik niet wat er eventueel niet goed is en wat ik zou moeten veranderen.
daarom heb ik het formulier ook niet zelf gemaakt maar een generator gebruikt, ik weet gewoonweg niet hoe php in elkaar zit.

dus ik kom hier later op terug.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.