Contactformulier

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed leesbaar is. Je maakt voor bedrijven op maat

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Lead Front-end developer

Functie Hun huidige applicatie worden ontwikkeld in o.a. React, Redux, TypeScript. Ze werken graag met de nieuwste technieken en tooling en zoeken ook developers die hier proactief op zoek naar gaan. Als senior/lead developer ben je een kartrekker in het team. Naast het meedenken over bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Zo kun je bijvoorbeeld 1 dag in de week met 2 collega’s bezig zijn om samen met hen te kijken naar hun ontwikkeling, doelstellingen en uiteraard de gewenste begeleiding hierin. Hiernaast sta je als

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze klanten. Geen werkdag is hetzelfde, je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Arval en de Politie. Werken bij Sogeti Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet en delen we binnen de

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider in onderwijsland. Wat vragen

Bekijk vacature »

PHP Developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

PHP Laravel Ontwikkelaar

Functie omschrijving Weet jij alles over Laravel en krijg je energie van het developen van software hiermee? Laat het weten want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch voor klein bedrijf welke softwareoplossingen maakt voor hun klanten. Jouw taken hierbij: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Documentatie schrijven over applicaties. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein bedrijf. Er werken circa 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij recent jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een erkende werkgever in regio Waalwijk zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

C# Developer Research and Development - Delft

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Delft Vacature ID: 6307 Introductie C# Developer Research and Development - Delft - Onze klant is één van de meest innovatieve bedrijven in de region van Delft. Op dit moment zijn ze voor het innovatie centrum. In het innovatie centrum wordt gewerkt aan de nieuwste technieken voor navigatie software. R&D / C# / Pattern Recognition / Algorithms / 3d Data / DotNET Functieomschrijving Als C# Developer kom je te werken in een innovatief scrumteam. We ontwikkelen en door ontwikkelen de nieuwste technieken op het gebied van navigatie software. Deze software wordt onder andere

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »
Rob van de Ven

Rob van de Ven

17/01/2018 14:51:16
Quote Anchor link
Goedemiddag!
Ik wilde vandaag voor mn site een simpel contactformulier maken. Omdat ik nog niet zo goed ben in html heb ik geprobeerd zelf het formulier op te maken. Volgens mij heb ik het goed gedaan. Het is de bedoeling dat deze middels PHP wordt verstuurd naar mijn e-mailadres. Alleen daar loop ik vast. Ik ben eigenlijk nog niet zo toe aan het leren van PHP. Heb wel gezocht en kon wel wat dingen vinden, maar voor mij is het op dit moment meer een beetje raden wat te doen dan dat ik daadwerkelijk weet wat ik doe. Zouden jullie mijn code eens bekijken?

Dit is mijn formulier:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<form method="post" action="contact.php">
        <label for="naam">Naam</label>
        <input type="text" id="naam" name="Naam" placeholder="Je naam">

        <label for="email">E-mail</label>
        <input type="text" id="email" name="E-mail" placeholder="Je e-mailadres">

        <label for="bericht">Je bericht</label>
        <textarea id="subject" name="bericht" placeholder="Je bericht" style="height:100px"></textarea>

        <input type="submit" value="Verzenden">
    </form>


En dit is mijn PHP:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php

if($_POST["submit"]) {
    $recipient="*knip*@gmail.com";
    $subject="Bericht van de TwoSeven AMP site";
    $naam=$_POST["naam"];
    $email=$_POST["email"];
    $bericht=$_POST["bericht"];

    $mailBody="Name: $sender\nEmail: $senderEmail\n\n$message";

    mail($recipient, $subject, $mailBody, "From: $naam, <$email>");

    $thankYou="<p>Dank je! Je bericht is verzonden.</p>";
}


?>


Dank jullie alvast!
Groetjes, Rob

Edit:
Ik heb code-tags geplaatst. Gelieve dit in het vervolg zelf toe te voegen aan je bericht.
Zie ook: Veel gestelde vragen: Welke UBB-codes kan ik gebruiken.
Gewijzigd op 17/01/2018 15:06:19 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 13:08:53
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/01/2018 14:58:24
Quote Anchor link
Persoonlijk zou ik er één script van maken in een enkel bestand. Je wilt immers ook invoer-validatie toevoegen, en het netste is dat je hierbij een melding bij de velden toont die niet of incompleet ingevuld zijn.

Het belangrijkste hierbij is dat je in je script als eerste de PHP-scripting uitvoert, en controleert of er een formulier verstuurd is:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD']=="POST") {
// je formulier is verstuurd!
// valideer eerst je invoer
// Als dit allemaal gepasseerd is, dan verstuur je het formulier via mail

} else {
?>

Hier komt je formulier....
<?php
}
?>


Verder raad ik aan om in het vervolg je mailadres uit je bericht te halen, voordat je een hoop spam krijgt. Spammers liggen overal op de loer.
Gewijzigd op 17/01/2018 15:06:36 door - Ariën -
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

17/01/2018 15:05:38
Quote Anchor link
Ook komt je HTML niet overeen met je afhandeling. Je hebt bijvoorbeeld een input genaamd Naam en maakt wil naam weten in je script, zelfde voor E-mail vs email.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

17/01/2018 15:15:38
Quote Anchor link
$_POST['submit'] bestaat ook niet omdat de submit-button geen name-attribuut heeft. Dit is mogelijk de reden dat er niets leek te gebeuren? De controle die @Ariën uitvoert om te kijken of er iets gePOST is werkt waarschijnlijk beter.

En tenzij je $email valideert is de huidige constructie mogelijk vatbaar voor mailheader injection. Mogelijk beter om de vierde parameter van je mail() aanroep ("From: $naam, <$email>") voorlopig weg te laten.
Gewijzigd op 17/01/2018 15:17:09 door Thomas van den Heuvel
 
Rob van de Ven

Rob van de Ven

17/01/2018 15:27:15
Quote Anchor link
Tx! Dat van m'n email is niet handig nee. Zag dat het al was aangepast. Zal de volgende keer ook de code-tags gebruiken.

Ja ik wil het formulier in een AMP-versie van een website plaatsen. En ik dacht eigenlijk dat ik dan per se een php file moet hebben, maar amp werkt met html. Maar volgens mij niet zoals ik nu op andere fora lees, dus ik kan wel gewoon php in html plaatsen toch? Ik ga ff aan de slag met jullie opmerkingen en kijken of ik het formulier en de php code op 1 site krijg met alle aanpassingen . Bedankt vast!
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/01/2018 15:36:29
Quote Anchor link
Ik betwijfel als AMP nog de toekomst is. Ik merk dat niet veel websites erop overstappen. Maar verder is AMP meer een schil over je site heen.

Als je PHP wilt gebruiken in HTML zul je de .php extensie aan je bestandsnaam moeten toevoegen. Met het gebruik van mod_rewrite in Apache kan je dit nog ombuigen naar .html, maar feitelijk blijft het een php-bestand.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

17/01/2018 15:44:55
Quote Anchor link
Los daarvan, een AMP-opstelling zal zelf niet het versturen van e-mail verzorgen. Dus daarvoor zul je de mailserver van je ISP moeten gebruiken, of via een SMTP(-achtige)-library een connectie moeten maken met bijvoorbeeld je GMail-account.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/01/2018 15:52:32
Quote Anchor link
Als je via een specifieke SMTP-server wilt mailen of via die van Gmail, dan raad ik de PHPmailer class aan.
 
Rob van de Ven

Rob van de Ven

17/01/2018 17:43:31
Quote Anchor link
Dank jullie voor je reacties. Ik heb besloten om voor die AMP site dan maar geen contactformulier te gebruiken. Ik ga echter mijn nieuwe site opnieuw ontwerpen en neem dit mee voor een contactformulier daar op. Fijn forum dit. Dank jullie :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.