contactmail versturen mbv phpMailer

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Low Code Developer - Consultant

Functie omschrijving Wil jij fungeren als een spin in het web en samenwerken met klanten? Voor een leuke en interessante opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een Low Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten en het leiden van projecten. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en heb jij verstand van datamodellering en NO CODE Platformen? Lees dan snel verder! Bij deze rol horen de volgende werkzaamheden: Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform,

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »

C++ Developer

Functieomschrijving Ben jij als software engineer toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het maken van de procesbesturingsoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Ontwerpen, programmeren en testen van productaanpassingen; Implementeren van nieuwe productreleases in de projectteams; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden,

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

Traineeship ICT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Junior Fullstack Developer

Functie omschrijving Heb jij je universitair diploma Informatica afgerond en ben jij op zoek naar een startersfunctie waar jouw ontwikkeling in een hoog vaandel staat? Voor een softwarebedrijf in Amsterdam zijn wij op zoek naar een Junior Fullstack Developer. Je begint met een op maat gemaakte training om de kennis bij te spijkeren die jij nog mist. Uiteraard leer je het meeste tijdens je werk, maar de training geeft je hiervoor alvast de juiste handvatten. Je kunt het volgende verwachten! Jij ontwikkelt in technieken als Java, Javascript en SQL. Je werkt hierbij volgens de Agile/Scrum methode; Na het afronden van

Bekijk vacature »

Typescript Developer / Cloud platform

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het cloud platform; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het cloud platform; Sparren met de business. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er veel voor. Als Typescript ontwikkelaar word je onderdeel van het team gericht op de (door)ontwikkeling van hun eigen cloud platform welke wordt

Bekijk vacature »

C# .NET Backend Developer HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever is een professionele speler op gebied van IT en E-Commerce. Wil jij werken voor een e-commerce platform? Heb je ervaring met C#, Javascript en Scrum? Vaste baan: C# .NET Developer Backend E-Commerce 3.400 - 4.500 Backend Developer Wij ontwikkelen software voor E-Commerce toepassingen. Ons eigen Content Management systeem biedt een integrale oplossing met diverse ERP software. Onze systemen zijn vaak complex en omvangrijk en draaien bij grote organisaties. Maar ook kleine ondernemingen hebben steeds vaker behoefte aan een vlekkeloos werkende E-Commerce oplossing. Zij bieden een uitdagende werkomgeving met gezellige collega's. Je krijgt veel vrijheid en er is

Bekijk vacature »
Tortuga web

tortuga web

28/10/2019 13:23:03
Quote Anchor link
Hallo,
Ik heb een contactformulier dat ik via PHPMailer verstuur.
Ik heb alle bug-meldingen aan staan. Ik heb ook getest dat het formulier meldt wanneer er iets fout is.
Dus volgens mij, heb ik alles goed staan, en nadat ik SEND heb gedaan, krijg ik de melding dat het formulier succesvol verzonden is. Echter, de mail komt niet aan!!!
Ik heb ook spam en zo gechecked, maar daar ook niks.
Mijn code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
<?php
ini_set('display_errors', 1);
ini_set('display_startup_errors', 1);
error_reporting(E_ALL);

    use PHPMailer\PHPMailer\PHPMailer;
    use PHPMailer\PHPMailer\Exception;

    require 'PHPMailer/src/Exception.php';
    require 'PHPMailer/src/PHPMailer.php';
    require 'PHPMailer/src/SMTP.php';
    
    //Set variables
    $firstname = $lastname = $email = $contactmessage = "";
    $err = array();
    $msg = "";
    
    //Make function to test the input data
    function test_input($data) {
        $data = trim($data);
        $data = stripslashes($data);
        $data = htmlspecialchars($data);
        return $data;
    }

    
    if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
        if (empty($_POST['firstname'])) {
            $err['firstname'] = "Firstname is required";
            //Limit length and strip HTML tags
        } else {
            $firstname = test_input($_POST['firstname']);
            if(!preg_match("/^[a-zA-Z ]*$/",$firstname)) {
                $err['firstname'] = 'Only letters and white space allowed!';
            }
        }

        if (empty($_POST['lastname'])) {
            $err['lastname'] = "Lastname is required";
            //Limit length and strip HTML tags
        } else {
            $lastname = test_input($_POST['lastname']);
            if(!preg_match("/^[a-zA-Z ]*$/",$lastname)) {
                $err['lastname'] = 'Only letters and white space allowed!';
            }
        }

        //Make sure the address they provided is valid before trying to use it
        if (empty($_POST['email'])) {
            $err['email'] = 'Email is required';
        }
else {
            $email = test_input($_POST['email']);
            if (!filter_var($email, FILTER_VALIDATE_EMAIL)) {
              $err['email'] = "Invalid email format";
            }
        }

        //Apply some basic validation and filtering to the message
        if (empty($_POST['contactmessage'])) {
            $err['contactmessage'] = 'What is your message';
            //Limit length and strip HTML tags
        } else {
            $contactmessage = test_input($_POST['contactmessage']);
        }

        $name = $firstname.' '.$lastname;
        if (count($err) == 0)  {
            require_once '../../data/data.php';
            $mail = new PHPMailer;
            $mail->isSMTP();
            $mail->SMTPDebug = 4;
            $mail->Host = $host;
            $mail->Port = $port;
            $mail->SMTPSecure = 'ssl';
            $mail->SMTPAuth = true;
            $mail->Username = $user;
            $mail->Password = $pass;
                //It's important not to use the submitter's address as the from address as it's forgery,
                //which will cause your messages to fail SPF checks.
                //Use an address in your own domain as the from address, put the submitter's address in a reply-to

            $mail->setFrom = ($from.', '.$fromName);
            $mail->addReplyTo($email, $name);
            $mail->addAddress = ($addAddress.', '.$addName);
            $mail->Subject = 'Contact request';
            $body = 'Name: '.$firstname.' '.$lastname;
                $body .= '<br>Email: '.$email;
                $body .= '<br>Message: '.$contactmessage;
            $mail->Body = $body;
            $mail->AltBody = $body;
                
            //include_once '../../data/data.php';
            if ($mail->send()) {
                $success = "<p style='margin-left:10%;padding-bottom:2%;width:60%'><strong>Thank you for contacting us.<br>The following message is successfully sent:</strong><br>";
                $success .= $name."<br>".$email."<br>".$contactmessage."</p>";
                
            }
        
            else {
                $fail= 'Mailer Error: ' . $mail->ErrorInfo;
            }
        }
    }

?>
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 11:59:57
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/10/2019 13:32:58
Quote Anchor link
Zet de Debug eens op 3.
Wat is de debug-error die je krijgt?
 
Tortuga web

tortuga web

28/10/2019 14:33:41
Quote Anchor link
dat is het hem nou juist, ik krijg helemaal geen error. Ik krijg de melding dat de mail succesvol verstuurd is. Maar aankomen doet ie niet
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/10/2019 14:36:08
Quote Anchor link
Dan zou ik het eens bij je SMTP-provider zoeken.
Want als je geen foutmelding krijgt, en dus lijn 93 niet wordt aangeroepen, dan is de mail bij jouw gewoon verstuurd.
Gewijzigd op 28/10/2019 14:36:50 door - Ariën -
 
Tortuga web

tortuga web

28/10/2019 14:39:30
Quote Anchor link
Oké thanks. Zal eens informeren bij de provider
 
Ivo P

Ivo P

28/10/2019 15:45:18
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php if(!preg_match("/^[a-zA-Z ]*$/",$firstname)) { ?>


Waarom mogen Willem-Alexander en Máxima jou niet mailen?

De "-" staat niet in je lijstje toegestane tekens, net als letters met accenten.
Er is nog wat voor te zeggen om tekens als < te willen vermijden, maar dit is een vrij botte manier.

---
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php $mail->setFrom = ($from.', '.$fromName); ?>


Waar komen $from en $fromName vandaan?
Zijn die ingevuld? Als ontvangende mailserver zou dat zo maar een reden kunnen zijn om de mail niet te accepteren.
En als de server van jou dan zelf maar wat invult, is dat ook vast niet wat je wilde hebben.
 
Tortuga web

tortuga web

28/10/2019 16:05:18
Quote Anchor link
Ik blijf altijd weer problemen houden met de preg_match functies, want natuurlijk mogen zij me wel mailen, maar mister<html> niet.
Ik heb uiteindelijk de fout gevonden. Ik heb de data voor user en password in een datafile buiten de domeinroot staan in een datafile. Ik had daar ook de variabele voor de setFrom en de addAddress in staat, maar dat kan kennelijk niet???
Ik heb deze twee nu direct ingevuld in de $mail->setFrom en de $mail->addAddress en nu gaat het wel goed.
Maar ik begrijp niet goed waarom het niet met een variabele werkt.
 
Ivo P

Ivo P

28/10/2019 16:11:37
Quote Anchor link
hoe ver buiten je docroot je mag kijken met php, is in te stellen.
Op shared hosting omgevingen is dat vaak strikter dan je zou willen.

open base dir restriction is mogelijk de fout melding die je kreeg?

En hou ook in de gaten, of je include rekent vanaf het huidige script, of vanuit het door de browser aangeroepen script en dan juist weer niet door een geinclude script.
 
Tortuga web

tortuga web

28/10/2019 16:21:04
Quote Anchor link
Het is duidelijk dat de file wél gelezen wordt, want de gegevens van de user en de password komen uit diezelfde file.
Ik vermoed dat er iets niet goed is in de schrijfwijze van de setFrom gegevens.

In de datafile zet ik:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$from = '[email protected]';
$fromName = 'Mijn Website';

en in het php script komt dan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$mail->setFrom = ($from.', '.$fromName);

Dit heb ik nu dus aangepast naar:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$mail->setFrom('[email protected]', 'Mijn Website');

Aangezien in deze laatste geen = voorkomt, vermoed ik dat de wijze van de variabelen invoeren niet juist is. Maar als ik daar het = teken weglaat, krijg ik ook een foutmelding
Gewijzigd op 28/10/2019 16:21:57 door tortuga web
 
Ivo P

Ivo P

28/10/2019 16:49:11
Quote Anchor link
Dat zijn 2 verschillende aanroepen he.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php $mail->setFrom = ($from.', '.$fromName);  ?>


hier stuur je 1 parameter naar setFrom: een string die begint met een email-adres en dan een komma en een naam.

In het 2e geval roep je de functie aan met 2 argumenten (beide argumenten gescheiden door een komma, zoals altijd in php)

Aanroep 1 zal mogelijk ook kunnen als je de string opbouwt met <> om het mailadres, maar dat is minder duidelijk

Toevoeging op 28/10/2019 16:50:31:

oh.
zie nu pas het = teken erbij staan:

setFrom is een function.

probeer het eens met

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php $mail->setFrom($from, $fromName);  ?>
 
Tortuga web

tortuga web

28/10/2019 16:54:57
Quote Anchor link
Zou het dan zo moeten zijn?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php $mail->setFrom ($from, $fromName); ?>


Toevoeging op 28/10/2019 16:55:31:

:) Ja dus
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

28/10/2019 17:09:47
Quote Anchor link
Daar zou je toch een foutmelding over moeten krijgen dan?
Of misschien kun je op die manier klasse-variabelen instellen.
Maar die methode wordt dan dus nooit uitgevoerd.

Maar PHPMailer heeft toch ook wel debug-mogelijkheden? Oftewel, je zou de opgestelde mail toch ook wel inhoudelijk kunnen inspecteren voordat je deze de deur uit stuurt?

Succesvolle verzending is -net zoals bij analoge post- geen enkele garantie voor succesvolle ontvangst, dus helemaal aan het einde controleren of je mail ontvangt is nou niet bepaald een goede of handige test om in te zoomen op eventuele fouten die daarvoor ergens optreden.
Gewijzigd op 28/10/2019 17:10:27 door Thomas van den Heuvel
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/10/2019 17:12:48
Quote Anchor link
De debug wordt wel aangeroepen, echter alleen als phpMailer een seintje krijgt dat het mailen niet lukt.
Als $mail->send() false teruggeeft, dan moet de debug worden aangeroepen. En als in dit geval blijkt dat er deze true is, dan ligt de oorzaak bij het 'postkantoor' oftewel de provider van de SMTP-server.
Gewijzigd op 28/10/2019 17:13:14 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

28/10/2019 17:32:07
Quote Anchor link
Dat zeg ik dus: inspecteer de mail voordat deze de deur uitgaat. Het gaat blijkbaar niet goed (er komt niets aan) en PHPMailer laat geen alarmbellen afgaan. Dan wordt het tijd om zelf op onderzoek uit te gaan. Als je ziet welke data de deur uitgaat dan heb je toch vrijwel direct een discrepantie tussen welke informatie je aan de mail meegeeft en hoe het mailtje er uiteindelijk inhoudelijk uitziet? En dan arriveer je waarschijnlijk vrijwel direct bij je setFrom() die niet goed gaat.

Dan repareer je dit eerst, het heeft immers geen enkele zin om een situatie waarvan je wéét dat deze fout is (verder) te analyseren.

Los eerst de fout op, en kijk dan of het probleem nog speelt.

Aannames doen over wat er aan de hand is als je niet weet wat er aan de hand is werkt zelden in je voordeel.

Pas als je hebt geconstateerd dat alles correct de deur uit is gegaan kun je de (voorzichtige) conclusie trekken dat er verderop, en buiten jouw applicatie, mogelijk dingen misgaan.

Dit is misschien weer een voorbeeld van "het probleem is niet het probleem", het probleem is hier de aanpak van het oplossen van dit probleem. De sensoren detecteren niets, dan wordt het tijd om je ogen te gebruiken en simpelweg eens wat te debuggen door data te dumpen. Volg gewoon het kruimelpad. Al was het maar om vast te stellen dat je zelf alles goed hebt gedaan (en nu is dus al gebleken dat dit niet zo was).
Gewijzigd op 28/10/2019 17:39:25 door Thomas van den Heuvel
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.