Contactpersonen database uit Excel?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Erick Schluter

Erick Schluter

16/01/2010 21:24:00
Quote Anchor link
Ik kreeg de vraag of ik een handig, goed programma weet waarmee contactgegevens kunnen worden bijgehouden.

Maar ook:

- of deze gegevens vervolgens online kunnen worden bekeken.

- of er mensen gemachtigd kunnen worden om deze gegevens in te zien.

- of er mensen gemachtigd kunnen worden om wijzigingen in deze gegevens aan te brengen.

Nu dacht ik meteen aan Excel.

En mijn vraag is dan ook;
kan ik dit met PHP, een database en een Excel bestand in elkaar zetten?

Zo ja...hoe ga ik dan te werk?

Of weet iemand een andere, voor een leek makkelijk bij te houden, manier om dit te doen?
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 00:45:20
 
Winston Smith

Winston Smith

16/01/2010 22:09:00
Quote Anchor link
Gewoon een database gebruiken als MySQL (of evt. MS Access), en er iets moois omheen bouwen met PHP?
 
Erick Schluter

Erick Schluter

16/01/2010 22:57:00
Quote Anchor link
...'er iets moois omheen bouwen' klinkt makkelijker dan het is natuurlijk.

Ik wil graag dat gegevens ingevoerd kunnen worden d.m.v. het uploaden van een Excel bestand. Dat iemand dus wel enig verstand moet hebben van Excel, maar verder niet.

De persoon werkt dan zijn Excel bestand bij en upload dit via een 'browse' formuliertje (of zo).

Vervolgens presenteer ik deze gegevens online met PHP in een leuke tabel of zo...met daarbij verschillende opties afhankelijk van hoe iemand is gemachtigd.

Hoe lees ik een ge-upload Excel bestand uit? En verwerk ik dit in een database?
 
Winston Smith

Winston Smith

17/01/2010 00:09:00
Quote Anchor link
Ik bedoelde meer dat je, in plaats van Excel, de gegevens ook direct op een website kan invoeren. Dan sla je het in mijn ogen omslachtige Excel-gedeelte over en maak je het jezelf een stuk makkelijker. Mocht je toch Excel willen gebruiken, volgens mij kan je Excel benaderen met een COM-object (jaren geleden dat ik me daarmee bezig hield, wellicht kan het tegenwoordig anders).

Edit:
Als ik google op 'php excel' kom ik trouwens wel wat klassen tegen waarvan je gebruik zou kunnen maken (o.a. op pear.php.net).
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Winston Smith
 
Erick Schluter

Erick Schluter

17/01/2010 00:19:00
Quote Anchor link
Hey there,

Mischien heb je gelijk...maar volgens mij heeft de persoon in kwestie momenteel alles in Excel, vandaar de vraag hoe dit te doen.

Je hebt gelijk!

Alles gewoon online invoeren met een mooi formulier....

Bedankt voor het wegnemen van veel gedoe en twijfel!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.