Controleer tekst-bestand regel voor regel...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Swaenie -

swaenie -

04/10/2016 11:29:57
Quote Anchor link
Staat mijn vraag in de juiste categorie?

Ik heb een tekst-bestand dat per regel een naam met adresgegevens bevat. Ik wil dit bestand regel voor regel uitlezen en de gegevens in een formulier tonen.
Op dat moment is het mogelijk deze gegevens aan te passen. Na klikken op de OK-knop, worden de gegevens gecontroleerd. Voldoen deze: bewaar ze dan en toon de gegevens van een nieuwe regel. Zo lang dit niet het geval is, blijven de gegevens staan.

Ik heb al veel gezocht en geprobeerd, maar hoe omzeil ik het opnieuw openen van de file, zodat een volgende regel kan worden ingelezen?

In het kort is het onderstaande de bedoeling:
1. open file
2. lees 1 regel
3. splits onderdelen
4. toon onderdelen in form-inputs
5. pas de inputs zo nodig aan
6. klik OK indien akkoord, hiermee wordt terug verwezen naar hetzelfde script
7. indien gegevens correct:
- sla deze dan op in de database
- lees weer 1 regel en ga verder bij 3
8. indien niet correct:
- ga verder bij 4
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 17:02:52
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

04/10/2016 13:23:10
Quote Anchor link
Swaenie - op 04/10/2016 11:29:57:
Ik heb al veel gezocht en geprobeerd, maar hoe omzeil ik het opnieuw openen van de file, zodat een volgende regel kan worden ingelezen?

Dat omzeil je bijvoorbeeld door het bestand op te slaan in de sessie en daarnaast een teller bij te houden van de laatst opgeslagen of gecontroleerde regel.

Wat heb je allemaal al geprobeerd? Laat dan eens de code zien waarop je vastloopt?
 
Swaenie -

swaenie -

04/10/2016 17:51:29
Quote Anchor link
Ik heb het geprobeerd met een teller, maar daarbij open ik steeds weer het betreffende bestand en lees ook weer de eerdere regels in.

Misschien heb ik het te onduidelijk beschreven. Het gaat in het kort hierom:
Lees de eerste regel uit een tekst-bestand
Vanwege een form-submit keer ik terug in hetzelfde script
Hierna wil ik de tweede regel lezen.
Enz.

Toevoeging op 05/10/2016 08:56:36:

Waarom makkelijk als het ook moeilijk kan ;)

In plaats van vooraf, ga ik achteraf controleren. Dus eerst alles inlezen, verwerken en in database zetten, en pas daarna controleren en corrigeren...
Gewijzigd op 04/10/2016 20:54:33 door swaenie -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.