Controlleren of het al in de database staat

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Nathan K

Nathan K

09/03/2009 18:05:00
Quote Anchor link
Ik wil kijken of in de database 'snelnaam' de klom `snelnaam` en `snelnummer` al bestaan. Hoe moet ik het doen?

Bedankt!


P.S.
Ik heb al gezocht op het forum, maar heb waarschijnlijk de verkeerde zoekterm gebruikt, want ik kan niet geloven dat zo'n vraag nog niet gesteld is.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 02:24:25
 
- SanThe -

- SanThe -

09/03/2009 18:12:00
Quote Anchor link
Wat is er mis met de handleiding?
Onder andere http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/describe.html
 
Nathan K

Nathan K

09/03/2009 18:15:00
Quote Anchor link
Ik ben niet zo sterk in Engels :$ Ik heb het al geprobeerd...
 
- SanThe -

- SanThe -

09/03/2009 18:17:00
Quote Anchor link
Misschien eerst wat Engels bijspijkeren? Zonder Engels kom je niet echt ver in Internetland.
 
Nathan K

Nathan K

09/03/2009 18:18:00
Quote Anchor link
Ben mee bezig hoor. Gaat niet 123 ;)
 
- SanThe -

- SanThe -

09/03/2009 18:22:00
Quote Anchor link
Als ik iets niet echt kan lezen gebruik ik deze site af en toe.
http://nl.babelfish.yahoo.com/
 
Nathan K

Nathan K

09/03/2009 18:25:00
Quote Anchor link
Jezus, zo'n opgever ben ik nou ook weer niet. Ik heb het geprobeerd met een woordenboek, met een translator (translate.google.com), maar ik heb gemerkt dat het leren van complexe dingen niet gaat als je het taal niet goed kent. Zelfs met woordenboeken...
Daarom zocht ik ff steun op deze forum.
Alleen jammer dat niemand me even kan helpen.

In de tijd dat je dit zat te vertellen kon je allang de script posten.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nathan K
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

09/03/2009 18:31:00
Quote Anchor link
Ten eerste bestaan er geen kolommen ('klom'?) in een database. Die zitten in een tabel en díe zit in een database. Je zult dus eerst nog een tabel moeten hebben voordat je kunt kijken of een paar kolommen bestaan.
Dan geloof ik nog steeds niet dat je wel verantwoord bezig bent. Als je wilt gaan kijken of bepaalde kolommen al bestaan, denk ik dat je datamodel al verkeerd is opgebouwd. Als je wilt kijken of een bepaald veld (lees: kolom) een bepaalde waarde bevat, dat zullen we meer begrijpen.

Leg je probleem eens wat duidelijker uit, want een klom in een database kennen we niet.
 
Midas

Midas

09/03/2009 18:31:00
Quote Anchor link
Nathaniel schreef op 09.03.2009 18:25:
Jezus, zo'n opgever ben ik nou ook weer niet. Ik heb het geprobeerd met een woordenboek, met een translator (translate.google.com), maar ik heb gemerkt dat het leren van complexe dingen niet gaat als je het taal niet goed kent. Zelfs met woordenboeken...
Daarom zocht ik ff steun op deze forum.
Alleen jammer dat niemand me even kan helpen.

In de tijd dat je dit zat te vertellen kon je allang de script posten.
Ga Engels leren. Je kan er niet zonder. Dit is basiskennis en het feit dat het jou niet lukt ligt er aan dat je niet genoeg kennis hebt. Aangezien dit nog steeds een hulpforum is en niet een forum waar je de complete oplossing moet voorkauwen, kan je mooi zelf aan het werk gaan. Succes.
 
Nathan K

Nathan K

09/03/2009 18:33:00
Quote Anchor link
Midas schreef op 09.03.2009 18:31:
Nathaniel schreef op 09.03.2009 18:25:
Jezus, zo'n opgever ben ik nou ook weer niet. Ik heb het geprobeerd met een woordenboek, met een translator (translate.google.com), maar ik heb gemerkt dat het leren van complexe dingen niet gaat als je het taal niet goed kent. Zelfs met woordenboeken...
Daarom zocht ik ff steun op deze forum.
Alleen jammer dat niemand me even kan helpen.

In de tijd dat je dit zat te vertellen kon je allang de script posten.
Ga Engels leren. Je kan er niet zonder. Dit is basiskennis en het feit dat het jou niet lukt ligt er aan dat je niet genoeg kennis hebt. Aangezien dit nog steeds een hulpforum is en niet een forum waar je de complete oplossing moet voorkauwen, kan je mooi zelf aan het werk gaan. Succes.


Nathaniel schreef op 09.03.2009 18:18:
Ben mee bezig hoor. Gaat niet 123 ;)


;)
 
Nathan K

Nathan K

09/03/2009 18:38:00
Quote Anchor link
Jezpur schreef op 09.03.2009 18:31:
Ten eerste bestaan er geen kolommen ('klom'?) in een database. Die zitten in een tabel en díe zit in een database. Je zult dus eerst nog een tabel moeten hebben voordat je kunt kijken of een paar kolommen bestaan.
Dan geloof ik nog steeds niet dat je wel verantwoord bezig bent. Als je wilt gaan kijken of bepaalde kolommen al bestaan, denk ik dat je datamodel al verkeerd is opgebouwd. Als je wilt kijken of een bepaald veld (lees: kolom) een bepaalde waarde bevat, dat zullen we meer begrijpen.

Leg je probleem eens wat duidelijker uit, want een klom in een database kennen we niet.


Bedankt voor de uitleg!
Ik wil in de database 'snelnaam', kijken of de velden van kolom 'snelnaam' en 'snelnummer' gelijk zijn aan de waarden die ik ga invoeren.

Gelieve Niet Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nathan K
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

09/03/2009 18:42:00
Quote Anchor link
Graag gedaan van de uitleg, denk alleen dat je d'r weinig van hebt begrepen. Je praat nog steeds over velden en kolommen in een database, waar is de tabel??

Edit: laten we er verder geen woorden meer aan vuil maken. Ga SQL leren: klik. (HIJ IS NEDERLANDSCH!!!!!!)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jesper Diovo
 
Nathan K

Nathan K

09/03/2009 18:44:00
Quote Anchor link
Ooppss...
Ik bedoel:

In tabel 'snelnaam' kijken of de velden van kolom 'snelnaam' en 'snelnummer' gelijk zijn aan de waarden die ik ga invoeren.
 
Bo az

Bo az

09/03/2009 18:58:00
Quote Anchor link
Als de waarden nooit dubbel mogen voorkomen moet je een unique constraint op de kolommen zetten. Als je alleen wil weten of ze er al in zitten kan dat met een select op die waarden, krijg je een of meer rijen terug zitten de waarden er al in, anders niet.
 
Mark moes

mark moes

09/03/2009 19:19:00
Quote Anchor link
Als ik het goed heb kun je dat uitzoeken met door middel van een if else of de door jou ingevoerde waarde al ergens staat, doormiddel van jou input te op te zoeken door middel van mysql SELECT $input FROM snelnaam

Je kunt dan vervolgens opdracht geven om wanneer dit resultaat geeft te vermelden dat deze waarden niet mogen worden ingevoerd.

Als ik het goed begrijp is dit wat je wilt, misschien kunnen de profs mijn uitleg nog wat verbeteren, aangezien ik zelf ook lerende ben... :P
 
Nathan K

Nathan K

10/03/2009 17:57:00
Quote Anchor link
$query = "SELECT * FROM snelnaam WHERE msn = '".$email. snelnaam = '".$snelnaam."'";
if($object = mysql_query($query))

Alleen de laatste stuk lukt niet...
 
- SanThe -

- SanThe -

10/03/2009 18:05:00
Quote Anchor link
SELECT ... FROM ... WHERE ... = '... ' AND ... = '...'
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.