conversie script mysql naar pgsql?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dennis

dennis

31/01/2009 11:19:00
Quote Anchor link
Beste mensen,
ik wil een mysql database omzetten naar postgresql, alleen daar zitten +/- 25.000 records in, ik ga die dus absoluut niet zelf overzetten.

nu dacht ik heel simpel in phpmyadmin export doen en dan import in pgmyadmin/pgadmin3 maar dan krijg ik steeds parse error's dat de syntax niet klopt.

weet iemand een handige manier om dit snel geautomatiseerd over te zetten?

bij voorbaat dank.
Dennis
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 16:49:13
 
- SanThe -

- SanThe -

31/01/2009 11:28:00
Quote Anchor link
Je kan toch een scriptje maken dat connectie heeft met beide databases. En overpompen maar.
 

31/01/2009 11:33:00
Quote Anchor link
klik.
Klak.
Klikkerdeklak.
mysql to postgresql.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door
 
Frank -

Frank -

31/01/2009 13:53:00
Quote Anchor link
Quote:
maar dan krijg ik steeds parse error's dat de syntax niet klopt.
Zonder foutmelding zal niemand je daarmee kunnen helpen. Tevens weten we niet hoe de data of de query eruit ziet, ook dat wordt een raadplaatje.

Verder is het handig om eerst eens een record of 10 te gaan converteren en te testen, dan kun je later met de grote hap aan de slag gaan.
 
PHP Newbie

PHP Newbie

31/01/2009 14:42:00
Quote Anchor link
Download een programma als DBwrench. Daarmee kun je verbinding maken met de database, vervolgens de hele structuur downloaden (en eventueel in een plaatje zetten) en de SQL code uitpoepen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.