convert 2+ unique words to 1

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Eduard

Eduard

03/04/2008 19:08:00
Quote Anchor link
(engelstalig titel, kon niks anders bedenken dat kleiner zou zijn)

Als je veel identieke woorden/zinnen hebt die je in de database wil wegschrijven, hoe pak je het dan het beste aan ten voordele van snelheid enzo?

Het gaat dan rond 10-20 identieke woorden en dat 100x (hangt af van aantal spelers en controles), dus rond (2)duizend records waaruit ik eigenlijk maar 100 unieke nodig heb.

Het is een log van een gameserver en volgens me checkt hij elke keer of alles klopt en schrjft hij dat telkens weg in die log.

Ik ben die lijnen nog aan het verkorten, en ben van plan om uitendelijk een array in een array over te houden... een letter/cijfer combinatie hoort bij een naam en die kan ik zonder problemen in de database wegschrijven, maar ik wou eens raadplegen of er geen efficientere manier was, om dezelfde lijnen direct met een functie te kunnen verwijderen?
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 17:31:31
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

03/04/2008 19:12:00
Quote Anchor link
volgens mij bespeur ik een fout datamodel of zie ik dit verkeerd?
 
Eduard

Eduard

03/04/2008 19:16:00
Quote Anchor link
mijn log bestandje is momenteel 8mb, als ik uiteindelijk alles verkort heb, hou ik telkens een 32 lange nummer en een nickname over per lijn, zo heb ik stuk of 6789 lijnen (net met kladblok geteld), waarbij velen identiek zijn, het duurt dus 10 seconden om die pagina te laden, en nu moet ik alles wegschijven naar de database, geen probleem


Maar ik vroeg me af of het niet beter was om eerst die identieke velden te verwijderen met een functie (indien die bestond) en het dan pas in mijn database plaatsen, dan zou die pagina ook minder dan 10 seconden loaden denk ik?

Of maakt het eigenlijk niet veel uit?

edit:
Even willekeurig 2 identieke lijnen nemen (geen spaties):

(zijn er in totaal 8, neem er maar 2 en verkort die tot zoals ze uiteindelijk zouden moeten zijn)

D1A9F567EBC8CCC22BF14535F7B64488\name\Peter

D1A9F567EBC8CCC22BF14535F7B64488\name\Peter

daarna denk ik dat ik best explode() gebruik, ik heb enkel het gedeelte nodig dat voor en achter '\name\' staat

Kan ik ook er niet aan doen dat die server het telkens wegschrijft in die log ook als de controle in orde is =/


edit2: zijn er ook een paar identieke die 50+ keer voorkomen

edit3: aangezien ik van plan ben om mijn bestand te legen nadat alles opgeslagen is, en dus dat er bij de volgende handelingen, mijn bestand hooguit 100 kb gaat zijn (70 keer minder dan nu), ga ik gewoon voor UNIQUE constraints lijk Blanche het me laatst nog aangeraden heeft
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Eduard
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.