Cookie login vraag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX Ontwikkelaar (3.500-6.000 euro)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een getalenteerde Oracle APEX ontwikkelaar met minimaal één jaar ervaring in het ontwikkelen van Oracle APEX-applicaties? Ben je gepassioneerd over het ontwikkelen van bedrijfskritische oplossingen en wil je werken bij een toonaangevend consultancybedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou! Deze organisatie beschikt over zowel inhouse als externe projecten, maar bovenal over een sterk team en netwerk van opdrachten waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Het team bestaat uit een aantal junior en medior developers, maar vooral uit senioren. De business unit managers binnen het team zijn mensen die hun vak verstaan en zelf als Oracle APEX

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Onze klant is sinds 2 jaar actief als adviseur en bemiddelaar in de verzekeringsmarkt. Sindsdien proberen zij deze slapende markt flink wakker te schudden. Dit willen zij doen door het bouwen van slimme vergelijkers op hun eigen website en die van partners. Het bedrijf wil continu voorop lopen, zodat consumenten eenvoudig de verzekeringen kunnen vinden die het beste bij ze past. Functieomschrijving Als Front-end Developer werk je aan vergelijkingsmodules die consumenten dagelijks gebruiken bij het vergelijken en afsluiten van verzekeringen. Je vindt het leuk om samen te werken met de product owner, bestaande modules te verbeteren en nieuwe vergelijkers "from

Bekijk vacature »

Database Developer

Functie omschrijving Voor een logistieke dienstverlener in omgeving Zuid Beijerland zijn wij op zoek naar versterking. Weet jij als geen ander systemen aan elkaar te koppelen en heb jij goede kennis van SQL en UML, lees dan snel verder! Jouw taken zien er als volgt uit: Je bent in deze rol voornamelijk verantwoordelijk voor het bouwen, implementeren en beheren van koppelingen tussen de bestaande systemen (zowel business 2 business als application 2 application). Daarnaast inventariseer je de wensen van in- en externe klanten, die je vervolgens samen met je collega's, vertaalt naar technische specificaties, die jullie zelf ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Binnen de functie van Front-end developer werk je mee aan uitdagende klantprojecten. In teamverband werk je aan de voorkant van onze state-of-the-art portaal oplossingen en apps. Dit alles gebeurt in een multidisciplinaire omgeving waarbij je de ruimte hebt om te sparren, je ideeën scherp te stellen, en waar je met de benodigde kennis en ervaring om je heen altijd terecht kunt bij je collega’s voor vragen en ondersteuning. Meestal werk je vanuit ons kantoor maar we bieden ook alle faciliteiten om thuis te kunnen werken. Voor sommige projecten ga je mee naar de klant, wellicht zelfs in het buitenland!

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer React Sportsoftw

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van onze stack; Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Junior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als junior Outsystems Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Software Developer Java

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Starter/junior Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als starter/junior developer zul je direct begeleid worden door een senior uit het team. Het is van belang dat

Bekijk vacature »

Lead Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig wil bezig houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator door middel van

Bekijk vacature »

Medior/senior PHP ontwikkelaar E-commerce

Functie Het software development team bestaat momenteel 5 scrum teams . Ieder team heeft een eigen SCRUM Master en eigen tester. Zij werken voornamelijk in PHP en met hun eigen geschreven framework wat Symfony based is . Jij bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het interne softwaresysteem en alle projecten die daar omheen lopen. Alles wat jij ontwikkelt, wordt direct toegepast en uitgerold (wereldwijd). Dit maakt jouw werk tastbaar en uitdagend! Een greep uit jouw werkzaamheden: Toevoegen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten Logistieke software ontwikkelen voor intern gebruik Tientallen gigabytes aan data inzichtelijk maken Altijd op zoek gaan naar

Bekijk vacature »

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »
Ki ma

ki ma

02/01/2013 22:49:29
Quote Anchor link
Beste PHP'ers,

Ik had even een vraagje..

Ik ben momenteel bezig met cookies tbv login.
Maar nu zit ik te denken op wat voor manier ik dit moet doen.

Want om maar een voorbeeld te nemen, Facebook:
Of ik nu inlog via mijn telefoon of via mijn computer. Hij kan mij op beide apparaten herkennen.

Is dit misschien doordat er een aparte code in de cookie staat?
Voorbeeld:
SQL:
email - wachtwoord - cookie_code

Iemand logt in met zijn wachtwoord.
In de cookie zet ik dan de ge-encrype cookie_code.

Wanneer ik dan de volgende dag terug kom kan het script mij herkennen aan de cookie_code en mij dus direct laten inloggen.

Werkt dit zo of moet ik het heel anders zien, het lijkt mij niet de veiligste manier..
Ik hoor graag jullie mening.
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 22:01:05
 
Php knipper

php knipper

03/01/2013 00:30:47
Quote Anchor link
je vraagt je dus af hoe een ingelogd blijven cookie werkt?

in een databas een tabel maken
timestamp_laatsteinlog | id_gebruiker | cookie_data | cookie_verval

iedere keer dat de persoon inlogt via de code verwijder je de cookie en zet je die er opnieuw in (om zo iedere keer 30 dagen of zo na laatste login te laten vervallen.

je vraagt het id van de gebruiker waar de cookie_data gelijk is aan die van de cookie en je kijkt ook even of de echte cookie nog niet vervallen is met cookie_verval (hackers) (let ook op brute force hack is zo mogelijk dus werk daar een systeem achter.)

je kan enkel een cookie zetten helemaal bovenaan je pagina (nog geen output)
Gewijzigd op 03/01/2013 00:32:08 door php knipper
 
Ki ma

ki ma

03/01/2013 00:52:30
Quote Anchor link
Ah ok.
Er staat dus wel een soort van wachtwoord / id op de user zijn computer om hem te identificeren.

Maar als iemand anders de cookie zou stelen dan zou hij ook "inloggen" op je website zonder een wachtwoord in te voeren..
 
No One

No One

03/01/2013 09:15:28
Quote Anchor link
vandaar dat je even moet kijken naar browserfingerprinting...bijv ip in combinatie met wat browser informatie ;)
 
Ki ma

ki ma

03/01/2013 13:07:08
Quote Anchor link
Okj, maar dan zit je weer met te probleem dat je maar op 1 apparaat tegelijk ingelogd kan zijn..
 
No One

No One

03/01/2013 13:13:29
Quote Anchor link
nee hoor...alleen dat dat zelfde koekje niet gebruikt kan worden ergens anders...voor iedere sessie wordt een koekje aangemaakt...je kan dan prima ingelogt zijn op twee machines...dat is ook de standaardwerking..wil je dat niet, dan pas moet je gaan rommelen met set_session_save_handler om de sessie info in de db te zetten en te verwijderen indien de gebruiker ergens anders inlogt ;)
 
Erwin H

Erwin H

03/01/2013 13:13:56
Quote Anchor link
Wat ik gebruik is een cookie met daarin een hash en een uniek id. Diezelfde hash en id sla ik op in de database, waarbij dan ook het user_id staat. Als de gebruiker terugkomt naar de site check ik dat cookie tegen de database en komen hash en id overeen, dan log ik de user in. Tegelijk maak ik een nieuw record aan met nieuwe hash en nieuw id, cookie wordt ook opnieuw geplaatst.
Komen ze niet overeen, dan verwijder ik het cookie en is de gebruiker dus niet ingelogd.

Omdat de hash en id niet in de users tabel staan, kan een gebruiker meerdere sessies op die manier open houden over verschillende apparaten.

Edit: in combinatie met dat browserfingerprinting kan je het gevaar van stelen van cookies dan nog verminderen.
Gewijzigd op 03/01/2013 13:15:18 door Erwin H
 
Moose -

Moose -

03/01/2013 13:18:08
Quote Anchor link
Waarom niet werken met sessies?
 
No One

No One

03/01/2013 13:27:05
Quote Anchor link
@Not Moose..omdat je dan niet ingelogt blijft als je je browser sluit?
 
Pascal Wetzels

Pascal Wetzels

12/04/2013 14:14:53
Quote Anchor link
Ik gebruik session bij mijn login, maar heb vaak dat ik soms na enige tijd opnieuw moet inloggen, ondanks ik de browser niet gesloten heb.
wordt een sessie na enige tijd vanzelf verwijderd of alleen naa het sluiten van de browser?
 
- SanThe -

- SanThe -

12/04/2013 14:27:17
Quote Anchor link
Meestal sluit de session als de browser wordt gesloten. Maar je kan ook de lifetime instellen in php.ini.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.