Cookie voor 2 domeinen (.com en .nl)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Whatever Whatever

Whatever Whatever

01/08/2009 10:55:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met een nieuwe datingwebsite genaamd DatePunt. Nu heb ik daarvoor 2 domeinnamen: DatePunt.com en DatePunt.nl. Ik ben nu bezig met inloggen en dat werkt allemaal prima. De taal wordt gezet aan de hand van domeinextensie (.nl = altijd nederlands, .com = browser afhankelijk) en dat werkt allemaal prima. Nu kan ik inloggen en zit er een automatisch inloggen optie in (max 30 dagen). Dit werkt allemaal goed. Het enige probleem is nu dat de cookie alleen voor de domeinnaam werkt waar hij voor is aangemaakt. Dat houdt dus in als je inlogt op .nl en je gaat daarna na .com dan ben je op de .com niet ingelogd. Is er een manier om te zorgen dat je op de .com dan ook ingelogd bent, aangezien het eigenlijk gewoon dezelfde website is?

ps: De website is van buitenaf nog niet bruikbaar nog want ik heb er een grote afbeelding overheen liggen.
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 22:40:59
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/08/2009 11:44:00
Quote Anchor link
Dit is vrij complex te doen. Maar tweakers.net en tweakblogs.net hebben dit voor elkaar.

Zie ook: http://aapje.tweakblogs.net/blog/25/cross-domain-cookies.html, en met name Crisp's reactie.
 
Zero XT

Zero XT

01/08/2009 12:02:00
Quote Anchor link
Eigenlijk heb ik hier nooit bij stil gestaan. Maar ik zie meerdere manieren om dit voor elkaar te krijgen op tweakblogs
 
Whatever Whatever

Whatever Whatever

01/08/2009 12:14:00
Quote Anchor link
Bedankt Aar, naar zoiets was ik opzoek. Ik moest alleen even een idee hebben. Ik denk dat ik het nog iets anders ga doen dan bovenstaande voorbeelden. Ik ga gewoon de domeinextensie (.com of .nl) uitlezen en bij een succesvolle login ga ik gewoon de pagina opnieuw posten naar de andere extensie. Hier nog een paar hidden fields in en voila. Dan heb ik dus gewoon een dubbele inlog en dus op beide sites een cookie met een login. Die even dezelfde sessieid geven en het zou moeten werken. Ik heb in ieder geval weer even een leuke uitdaging. Ik laat het even weten of het werkt.
 
Whatever Whatever

Whatever Whatever

01/08/2009 13:44:00
Quote Anchor link
Helaas, mijn truc werkt niet. Ik kan wel automatisch posten, maar als ik wil posten naar een ander domein dan lijkt mijn post niet aan te komen (zie hem niet in firebug). Toch maar eens naar iframes gaan kijken...

Gelieve Niet Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Whatever Whatever
 
PHP erik

PHP erik

01/08/2009 14:07:00
Quote Anchor link
Met iframes niet vergeten de P3P-header te setten, anders snapt IE7 iig geen cookies binnen een iframe :)
 
Whatever Whatever

Whatever Whatever

01/08/2009 14:16:00
Quote Anchor link
Ik heb de P3P header gezet en het lijkt in IE8 gewoon te werken alleen niet in FireFox (nog zonder IFrames). Ik ga nu deze link eens even proberen:

http://www.15seconds.com/issue/971108.htm

(is met behulp van ASP omdat ik toch IIS draai).
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

01/08/2009 17:30:00
Quote Anchor link
Jacsoft schreef op 01.08.2009 14:16:
... het lijkt in IE8 gewoon te werken alleen niet in FireFox ...


Meestal betekent dat: ik heb foute code geschreven en om één of andere obscure reden werkt het toch in IE.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Emmanuel Delay
 
Whatever Whatever

Whatever Whatever

01/08/2009 23:27:00
Quote Anchor link
Ja klopt, probleem zat in een spatie teveel. Ik moet nu echter gelijk de scripts aanpassen om de data uit de database te halen enzo en dat kost meer werk. Maar gaat wel werken volgens mij via een script om data heen en weer te sturen naar de 'andere' site.
 
Whatever Whatever

Whatever Whatever

02/08/2009 02:20:00
Quote Anchor link
Update: Het is gelukt. Als ik nu inlog op 1 van de twee domeinen dan worden de inloggegevens gecontoleerd. Dan sla ik een tijdelijke waarde op in de database. Ik roep dan via een script een bestand aan van het andere domein met daaraan een boel parameters (zoals de tijdelijke waarde). In dat script controleer ik de gegevens (wachtwoord wordt niet mee gestuurd) en als die akkoord zijn dan maak ik op dat andere domein ook een cookie aan. Dit werkt prima. Bij uitloggen set ik in de database dat de sessieid is gewijzigd en als men dan opnieuw op de site komt klopt de sessieid van het cookie niet meer.

Bedankt allen voor het meedenken...

Gelieve Niet Bumpen: Herhaling:
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Whatever Whatever
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.