Cookie waarschuwing review

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op de functionele aspecten, zodat

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

Node.js developer looking for a challenging consul

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Back end developer Onderwijssoftware

Functie Als back end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van hoogwaardige

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale aspecten van Coolblue. Wat doe je als Junior PHP Developer bij Coolblue? Als Junior PHP Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen om te groeien als Junior Developer. Op dat moment komt je wil om steeds te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan ook goed

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Full Stack Java ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor de politie zijn wij op zoek naar een Full stack Java ontwikkelaar. Als ervaren full stack Java ontwikkelaar binnen de gewenste deadlines meewerken aan de totstandkoming van de gewenste werkzaamheden. Taken Upgraden van GeoServer, SOLR, Oracle Spatial database, Tomcat Migreren Oracle Spatial naar PostgreSQL/PostGIS Migreren SOLR naar ElasticSearch Geografische gegevens op het interne netwerk beschikbaar maken Doorontwikkelen en actualiseren van de geografische services Het up to date brengen van de CI/CD pipeline, samen met medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de CI/CD tooling Aanspreekbaar op de solution architectuur en stemt die met collega's in het cluster Geo De opdracht

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Medior Front end developer React

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor op de

Bekijk vacature »

Als Front-end developer samenwerken met de beste c

Functie Momenteel zijn we voor één van de projecten bij hun key partner, een voorloper in de energiesector, op zoek naar gedreven Front-end developers. Ze nemen de lead in dit project en werken uitsluitend met vooruitstrevende technologieën. Ze verwachten dat de technologie die hier wordt ontwikkeld uiteindelijk door veel meer grote corporates, in verschillende sectoren zal worden toegepast. Dit is dan ook een heel uitdagend project om aan mee te gaan werken. Het team bestaat o.a. uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »
Koen Hollander

Koen Hollander

29/12/2012 11:07:13
Quote Anchor link
Goedendag PHPhulp,

Ik heb vreselijk zitten zweten, maar heb nu een leuk en klein script gemaakt die een cookie melding geeft. Ik wil graag jullie meningen over het script. het is te vinden op Pastebin

Alvast bedankt
Gewijzigd op 29/12/2012 11:07:40 door Koen Hollander
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 07:37:54
 
Erwin H

Erwin H

29/12/2012 13:08:14
Quote Anchor link
Heb je het al getest? Ik heb namelijk het idee dat je een 'header already sent' foutmelding krijgt als je op de knop klikt. Als je dat namelijk doet zal het script eerst zien dat er nog geen cookie is en dan dus nogmaals het form laten zien. Vervolgens ziet het script dat er op de knop is geklikt en zal proberen een redirect uit te voeren. Dat kan dan alleen niet meer, omdat er al output verstuurd is.

Verder vind ik je includes enigszins opmerkelijk.

c_c_include.php (het echte cookie bericht)
- include 'c_c_global.php';

c_c_global.php
- include 'c_c_config.php';
- include 'c_c_lang_'. $basic['lang'] .'.php';

c_c_lang_nl.php
- include 'c_c_config.php';

c_c_config wordt dus twee keer geinclude.
Verder, in c_c_config wordt gechecked of c_c_include bestaat, waarom? Volgens mij is dat de hele basis waarin ook de belangrijkste functionaliteit wordt uitgevoerd. Als dat bestand dus niet bestaat wordt c_c_config ook niet geinclude. Die test is dus overbodig.

In c_c_global roep je session_start() aan. Alleen, je gebruikt nergens sessies. Die aanroep is dus overbodig.

Ook belangrijk wat mij betreft, je geeft de gebruiker de keuze om de cookie te accepteren.... dat is dus geen keuze. Wat als hij het niet wil?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

29/12/2012 13:37:27
Quote Anchor link
Erwin H op 29/12/2012 13:08:14:
Ook belangrijk wat mij betreft, je geeft de gebruiker de keuze om de cookie te accepteren.... dat is dus geen keuze. Wat als hij het niet wil?


Dat zie ik, helaas, op veel meer sites. Het is regelmatig 'alles of niets'. :(

In http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/cookie-waarschuwing-maken/87897/1/ staan diverse links waar ik eerder een keuze uit zou maken dan jouw code gebruiken.
 
Koen Hollander

Koen Hollander

29/12/2012 13:48:55
Quote Anchor link
@Erwin

Nee hoor die foutmelding bestaat niet.

@Obelix en Idefix

Er staat: Als je door gaat accepteer je dat er cookies worden gebruikt. De site kan absoluut niet draaien zonder cookies. Ik heb een sessie, is dus een cookie. Die begint meteen al. Dan zullen ze de site dus moeten afsluiten als ze die niet accepteren.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

29/12/2012 14:19:26
Quote Anchor link
Erwin H op 29/12/2012 13:08:14:
Ik heb namelijk het idee dat je een 'header already sent' foutmelding krijgt


Koen Hollander op 29/12/2012 13:48:55:
@Erwin

Nee hoor die foutmelding bestaat niet.

Die foutmelding bestaat wel degelijk. Zoek maar eens met Google
Denk dat je bedoelt dat jij de foutmelding, met deze code, niet krijgt. ;-)

Koen Hollander op 29/12/2012 13:48:55:
@Obelix en Idefix

Er staat: Als je door gaat accepteer je dat er cookies worden gebruikt. De site kan absoluut niet draaien zonder cookies. Ik heb een sessie, is dus een cookie. Die begint meteen al. Dan zullen ze de site dus moeten afsluiten als ze die niet accepteren.


Heb het idee dat je niet begrijpt wat ik (en ook Erwin) bedoel.
Erwin H op 29/12/2012 13:08:14:
Ook belangrijk wat mij betreft, je geeft de gebruiker de keuze om de cookie te accepteren.... dat is dus geen keuze. Wat als hij het niet wil?

Mensen hebben de keuze uit jouw site niet bezoeken of als ze willen bezoeken moeten ze cookies accepteren. Vind dat niet erg vriendelijk.
 
- Raoul -

- Raoul -

29/12/2012 14:25:39
Quote Anchor link
Schrijf eens wat nettere code, Koen.
 
Koen Hollander

Koen Hollander

29/12/2012 15:25:40
Quote Anchor link
@Raoul, ik doe het altijd een beetje snel

@Obelix en Idefix, dat bedoel ik indd. Had het verkeerd geformuleerd.

Maar als jullie een cijfer moesten geven, schaal. 1-10. Wat zal het dan zijn?
 
Wouter J

Wouter J

29/12/2012 16:25:21
Quote Anchor link
Quote:
@Raoul, ik doe het altijd een beetje snel

Dan moet je het maar wat langzamer doen, dit is niet te lezen en daardoor maak je het aanpassen en later onderhoud van dit script moeilijker, waardoor je dat beetje tijd die je nu gewonnen hebt nooit meer terug gaat krijgen.

Quote:
Maar als jullie een cijfer moesten geven, schaal. 1-10. Wat zal het dan zijn?

Qua code: 3 - De logica zit niet goed en de netheid is ver te zoeken
Qua bericht: 1 - Hoe wil je dit bericht gaan weergeven? Je kan hem niet op je pagina zetten, want dan heb je al meteen cookies gebruikt. Dus je moet hem op een splash pagina zetten, gevolg dat mensen al wegstappen omdat ze een splash pagina krijgen en als 2e dat je de header location moet veranderen.
Vervolgens kunnen de gebruikers niks anders dan niet naar de site gaan als ze geen cookies willen, je gaat daardoor een groot deel van je bezoekers missen.
 
Erwin H

Erwin H

29/12/2012 16:43:22
Quote Anchor link
Koen Hollander op 29/12/2012 13:48:55:
@Erwin

Nee hoor die foutmelding bestaat niet.

Of is dat omdat je error reporting uit hebt staan?
Laat ik het anders uitleggen. Ik heb het zelf niet getest overigens, want geen zin om het te downloaden in te installeren. Mocht iemand dat wel hebben gedaan en de volgende analyse kunnen weerleggen, prima.

Dit is je code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
if (!isset($_COOKIE['cookie_control_view'])) {
  echo $lang['full_message'];
  echo "<form method='post'>
        <input type='submit' value='"
. $lang['dismiss'] ."'>
        </form><hr>"
;
}


if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
  setcookie('cookie_control_view', 'false');
  Header ('Location: index.php');
}

?>

Eerste aanroep:
Het cookie bestaat niet, het form wordt dus getoond.
Er is geen POST actie, het cookie wordt dus niet geplaatst.
Als gebruiker klik ik op de button, het form wordt dan naar zichzelf gepost.

Tweede aanroep:
Het cookie bestaat nog steeds niet, het form wordt dus getoond. Als gebruiker denk ik nu 'Hmm, wat gaat er mis".
Nu is er echter wel een POST actie geweest, je script wil dus een cookie plaatsen en wil een redirect uitvoeren.
Voor zowel het plaatsen van het cookie, als voor de redirect moeten er headers verstuurd worden en dat kan niet, want er is al output verstuurd.

Nogmaals, niet getest, maar volgens mij zou bovenstaande gebeuren. Ik vraag me dus echt af of jij het wel hebt getest en wat er gebeurt.
 
Koen Hollander

Koen Hollander

30/12/2012 13:25:37
Quote Anchor link
Bij mij werkt hij gewoon uitstekend, na 1 klik op de knop gaat dat balkje meteen weg en komt hij ok niet meer terug. Ik zie ook geen foutmeldingen in het script.
 
- Raoul -

- Raoul -

30/12/2012 14:03:27
Quote Anchor link
Koen, tijd om je code te herschrijven naar een een iets logischere en nettere code?
 
Koen Hollander

Koen Hollander

31/12/2012 07:45:04
Quote Anchor link
Bedankt voor al jullie eerlijke reacties. Ik zal ze bekijken, gaan inspringen en hem zo net mogelijk maken. Nogmaal bedankt
 
Dylan PHP

Dylan PHP

31/12/2012 14:59:13
Quote Anchor link
Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik lap die hele coockie wetgeving aan mijn laars :-) Er is geen haan die hiernaar kraait, en voor gebruikers is het alleen maar storend.
 
Moose -

Moose -

31/12/2012 15:00:09
Quote Anchor link
Dylan PHP op 31/12/2012 14:59:13:
Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik lap die hele coockie wetgeving aan mijn laars :-) Er is geen haan die hiernaar kraait, en voor gebruikers is het alleen maar storend.


Cool, ga nu maar mijn auto wassen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.