Cookie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Typescript Developer / Cloud platform

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het cloud platform; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het cloud platform; Sparren met de business. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er veel voor. Als Typescript ontwikkelaar word je onderdeel van het team gericht op de (door)ontwikkeling van hun eigen cloud platform welke wordt

Bekijk vacature »

Senior developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.NET Developer C#

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken Als C# .NET Developer wordt je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor belangrijkste product van deze organisatie. Dit product is een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Er

Bekijk vacature »

Full Stack Developer-/ in (w/m/d) in Vollzeit

Wer sind wir? agriportance GmbH ist ein junges Start-Up Unternehmen und die Plattform für den erneuerbaren Treibstoff Biomethan/Bio-LNG mit Sitz in Münster. Als solche vermitteln wir Biomethan von landwirtschaftlichen geprägten Produzenten an Abnehmer aus dem Energiesektor und begleiten die notwendige Nachhaltigkeitszertifizierung. Da die Nachfrage nach Biomethan immer weiter steigen wird, sehen wir uns als Zukunftsorientierter und spannender Arbeitsgeber. Für weitere Informationen schau dir gerne unsere Website an: https://agriportance.com Zur Vergrößerung unseres Teams suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt einen engagierten Full Stack Developer-/ in (w/m/d) in Vollzeit Unser Team sucht sowohl Berufseinsteiger als auch erfahrene Mitarbeiter, denn jeder findet bei agriportance

Bekijk vacature »

Sharepoint/ PowerApp Developer

Zelfstandig Uitdagende Over onze klant They believe in a bolder future. An open world where people, businesses and capital can move freely to form a truly global marketplace. A world wherein each business idea and personal belief can reach its full potential whilst at the same time respecting local customs, traditions and laws. We support ideas, ambitions, growth and acceleration, because we truly believe the potential of globalisation for businesses and professionals is unlimited. As a corporate & fund service provider, we guide and assist you in your international business and investment activities to effectively break the barriers in this

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Angular web developer

Dit is de rol Wat ga je doen? Als (Angular) Web Developer bouw jij mee aan de digitale ontwikkeling van Boels Rental. Samen met je scrum team ontwerp en ontwikkel jij intuïtieve, goed werkende en gebruiksvriendelijke webpagina’s en apps voor onze klanten en partners. Afhankelijk van het team (allen op locatie in Sittard) waar je in terecht komt werk je mee aan de nieuwe self-care portal genaamd MyBoels, onze website en/of het e-commerce platform, altijd met oog voor UX. Met jouw kennis als Angular Web Developer help je het Digital Solutions team om de development capability nog verder te professionaliseren

Bekijk vacature »

Senior SAPUI5 Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 11512 Introductie Our client leads the worldwide development, production and sales of high-end lithography systems for the semiconductor industry. In short, we make the machines that make computer chips, or integrated circuits. We build some of the most amazing, complex machines that you will ever see – and the software to run them – to develop smaller, faster and still more affordable chips. It is because of our machines that the world’s technology has steadily evolved. As a Senior SAPUI5 Developer your goal is to realize front-ends for our business

Bekijk vacature »

OSB / Middleware ontwikkelaar

TenneT is hard groeiende om haar ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven OSB / Middleware ontwikkelaar die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Als OSB / Middleware ontwikkelaar ga je aan de slag in een nieuw DevOps team. Dit team pakt de verantwoordelijkheid voor een groot deel van de OSB ontwikkelingen binnen TenneT voor zowel interne klanten, projecten en het eigen team. Aanvullend ben je

Bekijk vacature »

Senior Java developer (backend)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

C/C++ Developer

Dit ga je doen Inhouse ontwikkelen van maatwerk oplossingen op basis van de wensen van de klant; Configureren van de inhouse software op generatoren; Het opstellen van regelprogramma’s op basis van specificaties van deskundige; Functioneel en technisch testen; Werken aan tal van verschillende projecten (tegelijkertijd); Meedenken over innovatie en verbeteringen; Mogelijkheid om junioren te begeleiden en als kartrekker binnen het team te fungeren; Samenwerken met Engineers, Deskundigen en diverse klanten. Hier ga je werken Als Software ontwikkelaar C/C++ kom je te werken bij een toonaangevende organisatie in de mobiliteitsbranche die door het produceren van slimme producten Nederland steeds leefbaarder maakt!

Bekijk vacature »

.NET developer

Over deze functie Als .NET developer bouw je mee aan innovatieve dienstverlening en draag jij bij aan de groei van de organisatie. Kenter groeit namelijk hard op het gebied van kwaliteit, professionaliteit en innovatie en is altijd op zoek naar verbeteringen. Zij richten zich op de ontwikkeling van moderne meetoplossingen, ook juist op korte termijn. Zo kunnen zij vooruitlopen op het gebied van IoT, realtime data en andere innovatieve oplossingen. Als .NET developer ben je van onschatbare waarde. Je werkt samen met ruim 20 IT professionals aan zowel greenfield- als legacy-projecten. Dat doe je in samenwerking met ontwikkelaars, data engineers,

Bekijk vacature »

SAP Analystics Cloud Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 11672 Introductie ASML brings together the most creative minds in science and technology to develop lithography machines that are key to producing faster, cheaper, more energy-efficient microchips. We design, develop, integrate, market and service these advanced machines, which enable our customers - the world’s leading chipmakers – to reduce the size and increase the functionality of their microchips, which in turn leads to smaller, more powerful consumer electronics. The Cyber Defense Center (CDC) within ASML (Veldhoven office) through real time detection & response minimizes the damage caused by threat actors

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Bekijk vacature »
Swaenie -

swaenie -

14/02/2011 11:44:14
Quote Anchor link
Als ik de volgende code gebruik:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
setcookie('hulp','ok',time()+3600);

if (isset($_COOKIE['hulp'])){
    echo 'ja';
}

else {
    echo 'nee';
}

?>

krijg ik eerst als antwoord 'nee' en pas na 'verversen' als antwoord 'ja'.
Als ik daarna setcookie wijzig in 'setcookie('hulp','',time()-3600);' dan krijg ik na verversen eerst als antwoord 'ja' en na nogmaals verversen pas 'nee'.

Wil iemand mij dat uitleggen?

PHP hulp

PHP hulp

10/12/2022 00:42:57

- SanThe -

- SanThe -

14/02/2011 11:59:25
Quote Anchor link
Zo werkt een cookie. Zie php.net voor info.
http://nl3.php.net/manual/en/function.setcookie.php

Kris Peeters

Kris Peeters

14/02/2011 12:05:24
Quote Anchor link
Cookies zijn bedoeld om data tijdelijk op te slaan in een klein bestandje dat zich bevindt op de pc van de gebruiker.

Bij het surfen naar jouw site stuurt de gebruiker de inhoud van die file mee naar de server, waar jouw php code wordt gedraaid.
Dat wordt meegegeven in de variabele $_COOKIE['hulp']

Als jij ondertussen, bij het afhandelen van de php code iets verandert aan de cookies, wordt die verandering wel uitgevoerd (de cookie file zal wel worden aangepast), maar die waarde wordt niet meer opnieuw opgestuurd, tijdens het afhandelen van de php code.

$_COOKIE['hulp'] heeft dus de waarde die ze had op het moment van het request. Pas na het verversen krijg je de nieuwe waarde in $_COOKIE['hulp'].

Swaenie -

swaenie -

15/02/2011 10:29:25
Quote Anchor link
Ik begrijp de uitleg.

De code:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?
if (<voorwaarde>){
    echo '<a href="?&hulp">AAN</a>';
}

else{
    echo '<a href="?">UIT</a>';
}

?>

Afhankelijk van de voorwaarde wordt de link bepaald. Door het klikken op betreffende link wordt een menu-onderdeel gewijzigd. En dat is geen probleem.
Als de bezoeker later op de site komt wil ik echter dat ie de laatste instelling krijgt voorgeschoteld. Dus stond de link op AAN, dan is bij het nieuwe bezoek ook AAN...

Het lijkt zo simpel, maar toch blijf ik in een kringetje draaien...
Wil iemand me verder helpen?
Gewijzigd op 15/02/2011 10:30:24 door swaenie -

Kris Peeters

Kris Peeters

15/02/2011 10:51:12
Quote Anchor link
Na setcookie() ververs je zelf de pagina, met header('location: ...')

- Mark -

- Mark -

15/02/2011 11:31:50
Quote Anchor link
Moet het perse met een cookie? Ik zou het met een session doen.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
<?php

# Session starten.

session_start();

/*--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------    
    (§) Hulp Menu | Begin stand instellen.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------*/    

# Kijken of $_SESSION['hulp'] al bestaat JA of NEE.

if(!isset($_SESSION['hulp'])){

/*---- INFO: Nee, $_SESSION['hulp'] bestaat nog niet. Deze gaan we nu aanmaken. ----*/

$_SESSION['hulp'] = true; // TRUE = Hulp menu AAN, FALSE = Hulp menu UIT.

}

/*--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------    
    (§) Hulp Menu | Hulp menu AAN of UIT zetten.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------*/    

# Als eerste gaan we controleren of er een aanvraag is.

if(isset($_GET['hulp'])){

/*---- INFO: Ja, er is een aanvraag. ----*/

# Dan gaan we nu kijken of de bezoeker het hulp menu AAN of UIT wil zetten.

if($_GET['hulp'] == 'AAN'){

/*---- INFO: Er is een aanvraag om het hulp menu AAN te zetten. ----*/

# $_SESSION['hulp'] op TRUE zetten zodat het hulp menu wordt weergeven.

$_SESSION['hulp'] = true;

}

elseif($_GET['hulp'] == 'UIT'){

/*---- INFO: Er is een aanvraag om het hulp menu UIT te zetten. ----*/

# $_SESSION['hulp'] op FALSE zetten zodat het hulp menu niet meer wordt weergeven.

$_SESSION['hulp'] = false;

}        
        }

?>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body>
<?php

if($_SESSION['hulp']){

echo '<a href="?hulp=UIT">UIT</a>';
    }

else{

echo '<a href="?hulp=AAN">AAN</a>';
    }

?>

</body>
</html>

PS. Het gebruik van short tags "<?" is niet aan te raden. Dit wordt niet altijd ondersteund.
Gewijzigd op 15/02/2011 11:55:40 door - Mark -

Ocirina Ocirina

Ocirina Ocirina

15/02/2011 11:34:42
Quote Anchor link
@mark

offtopic: Zoals jij comentaar neer zet is echt fijn.
Ik ga het van je overnemen om het zo te schrijven.

- Mark -

- Mark -

15/02/2011 12:02:16
Quote Anchor link
:p Persoonlijk ben ik het met je eens maar niet iedereen zal die mening delen. Ik spring best grof in zullen we maar zeggen en daardoor wordt zelf een klein script best lang.

Swaenie -

swaenie -

15/02/2011 22:03:54
Quote Anchor link
Bedankt voor jullie snelle reacties.

@chris
Met header('location: ...')kom ik in een loop...

@mark
Ik heb je script even geprobeerd, maar na herstarten van de browser kom ik weer in standaard opstartstand.
Ik ga het morgen even bestuderen.
Nogmaals bedankt voor je uitgebreide reactie.

- Mark -

- Mark -

15/02/2011 22:56:48
Quote Anchor link
Dat is ook niet zo vreemd. Je zult moeten gaan werken met gebruikers accounts of iets in die richting dan. Cookies en sessions zijn er alleen maar voor tijdelijke opslag zullen we maar zeggen. Cookies zijn ook nog eens afhankelijk van je browser instellingen. De jouwe staat ingesteld dat ze worden bewaard na het afsluiten van de browser. De mijne gooit ze weg. Dus jouw cookie script zou hetzelfde werken als mijn session script als ik jouw website bezoek.
Gewijzigd op 15/02/2011 22:57:28 door - Mark -

Swaenie -

swaenie -

16/02/2011 04:41:42
Quote Anchor link
Het schakelen tussen AAN/UIT had ik al voor elkaar met:
Code (php)
1
<? echo (isset($_GET['h'])?'<a href="?pag='.$pagina.'">UIT</a>':'<a href="?pag='.$pagina.'&h">AAN</a>') ?>

Mij gaat het dus alleen om het onthouden. En ik weet dat in dat geval cookies moeten zijn ingeschakeld. Ik wil voor dit doel echter geen inlogprocedure opstarten.

Toch bedankt.

16/02/2011 09:12:45
Quote Anchor link
En wat is het probleem nu?

Swaenie -

swaenie -

16/02/2011 10:50:05
Quote Anchor link
De gebruiker kan schakelen met AAN/UIT, waarbij de eerste keer de link AAN wordt getoond.
Als de gebruiker 'het gebruik van cookies' heeft ingeschakeld, wordt zijn laatste keuze ook nog onthouden. Dat krijg ik echter niet voor elkaar. Er wordt altijd opgestart alsof er geen cookie is.

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

16/02/2011 11:08:21
Quote Anchor link
En welke code gebruik je nu precies bij het aanmaken van de cookie en het uitlezen van de cookie?

Kris Peeters

Kris Peeters

16/02/2011 11:22:00
Quote Anchor link
Wat denk je hier van?
Kan je hier mee voort?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
<?php

// controleren of de cookie moet veranderd worden
if (!empty($_GET['cookie'])) {
  // zien of $_GET['hulp'] 0/false/null is of true/1/..
  if (!empty($_GET['hulp'])) {
    setcookie('hulp', 1, time()+3600);
  }

else {
    setcookie('hulp', 0, time()+3600);
  }

// redirecten naar de file waar je bent
  header('location: ?');
}

// cookies controleren
if (!empty($_COOKIE['hulp'])) {
  // er is hulp gevraagd
  $hulp = '
  <p>Dit is het hulp hoekje ...</p>
  <a href="?cookie=1&hulp=0">hulp uit</a>
  '
;
}

else {
  $hulp = ' <a href="?cookie=1&hulp=1">hulp aan zetten</a>';
}

echo html(
  '<h3>Mijn titel</h3>
  <div class="hulp">'
. $hulp .'</div>
  <p> bla bla</p>
  '

);
function
html($body) {
  return '<html>
  <head>
    <style>
      .hulp {
        width: 200px;
        float: right;
        border: 1px solid #999999;
      }
    </style>
  </head>
  <body>
'
. $body .'
  </body>
</html>'
;
}

?>
Gewijzigd op 16/02/2011 11:38:49 door Kris Peeters

Swaenie -

swaenie -

16/02/2011 22:08:19
Quote Anchor link
Het is toch lastiger dat het lijkt.

@Elwin
De setcookie staat vermeld bij het openen dan dit draadje. Eigenlijk lijkt me de waarde van de cookie niet eens belangrijk. Ik wil alleen weten of ie al dan niet bestaat.

@Kris
Bedankt voor de uitgebreide code. Als cookies zijn ingeschakeld, dan schakelt ie goed tussen aan en uit. Ook onthoud ie de laatste keuze.
Als cookies echter zijn uitgeschakeld, dan is schakelen niet mogelijk..
Ik ga je code morgen eens verder bestuderen.

Nogmaals bedankt voor al jullie moeite.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.