Cookie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een andere uitdaging? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een Fullstack developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in

Bekijk vacature »

Oracle Apex developer

Bedrijfsomschrijving My client is a technology company based in Den Bosch, the Netherlands. They specialize in providing innovative software solutions to clients, and they are currently looking for an experienced Oracle Apex developer to join the IT team. Functieomschrijving As an Oracle Apex developer, you will be responsible for designing, developing, and maintaining web-based applications using Oracle Apex. You will work closely with project managers, business analysts, and other developers to ensure that clients' needs are met and that the software solutions are of the highest quality. Responsibilities: Design, develop, and maintain Oracle Apex applications. Work with project managers and

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Dordrecht zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

Back end developer Digital agency

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 20 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als C# ontwikkelaar ben jij de spin in het web bij deze organisatie. Jij begeleidt en traint de field engineers die bij de klanten machines leveren en installeren. Daarnaast ondersteun jij de field engineers als zij bij de klant vastlopen bij het installeren van de machine m.b.t. software matige vragen. Jouw doel is dan ook om de technische kennis van de field engineers door middel van training zoveel mogelijk uit te breiden. Dit om ervoor te zorgen dat zij zelfstandiger software matige problemen kunnen oplossen. Ook ben jij verantwoordelijk voor het bedenken van software oplossingen voor klanten en dit

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Back end developer Digital Agency

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »
Swaenie -

swaenie -

14/02/2011 11:44:14
Quote Anchor link
Als ik de volgende code gebruik:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
setcookie('hulp','ok',time()+3600);

if (isset($_COOKIE['hulp'])){
    echo 'ja';
}

else {
    echo 'nee';
}

?>

krijg ik eerst als antwoord 'nee' en pas na 'verversen' als antwoord 'ja'.
Als ik daarna setcookie wijzig in 'setcookie('hulp','',time()-3600);' dan krijg ik na verversen eerst als antwoord 'ja' en na nogmaals verversen pas 'nee'.

Wil iemand mij dat uitleggen?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 10:25:20
 
- SanThe -

- SanThe -

14/02/2011 11:59:25
Quote Anchor link
Zo werkt een cookie. Zie php.net voor info.
http://nl3.php.net/manual/en/function.setcookie.php
 
Kris Peeters

Kris Peeters

14/02/2011 12:05:24
Quote Anchor link
Cookies zijn bedoeld om data tijdelijk op te slaan in een klein bestandje dat zich bevindt op de pc van de gebruiker.

Bij het surfen naar jouw site stuurt de gebruiker de inhoud van die file mee naar de server, waar jouw php code wordt gedraaid.
Dat wordt meegegeven in de variabele $_COOKIE['hulp']

Als jij ondertussen, bij het afhandelen van de php code iets verandert aan de cookies, wordt die verandering wel uitgevoerd (de cookie file zal wel worden aangepast), maar die waarde wordt niet meer opnieuw opgestuurd, tijdens het afhandelen van de php code.

$_COOKIE['hulp'] heeft dus de waarde die ze had op het moment van het request. Pas na het verversen krijg je de nieuwe waarde in $_COOKIE['hulp'].
 
Swaenie -

swaenie -

15/02/2011 10:29:25
Quote Anchor link
Ik begrijp de uitleg.

De code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?
if (<voorwaarde>){
    echo '<a href="?&hulp">AAN</a>';
}

else{
    echo '<a href="?">UIT</a>';
}

?>

Afhankelijk van de voorwaarde wordt de link bepaald. Door het klikken op betreffende link wordt een menu-onderdeel gewijzigd. En dat is geen probleem.
Als de bezoeker later op de site komt wil ik echter dat ie de laatste instelling krijgt voorgeschoteld. Dus stond de link op AAN, dan is bij het nieuwe bezoek ook AAN...

Het lijkt zo simpel, maar toch blijf ik in een kringetje draaien...
Wil iemand me verder helpen?
Gewijzigd op 15/02/2011 10:30:24 door swaenie -
 
Kris Peeters

Kris Peeters

15/02/2011 10:51:12
Quote Anchor link
Na setcookie() ververs je zelf de pagina, met header('location: ...')
 
- Mark -

- Mark -

15/02/2011 11:31:50
Quote Anchor link
Moet het perse met een cookie? Ik zou het met een session doen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
<?php

    # Session starten.
    
        session_start();
        

    /*--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------    
    (§) Hulp Menu | Begin stand instellen.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------*/    

    # Kijken of $_SESSION['hulp'] al bestaat JA of NEE.

    
        if(!isset($_SESSION['hulp'])){
            
        /*---- INFO: Nee, $_SESSION['hulp'] bestaat nog niet. Deze gaan we nu aanmaken. ----*/
        
            $_SESSION['hulp'] = true; // TRUE = Hulp menu AAN, FALSE = Hulp menu UIT.
        
        }


    /*--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------    
    (§) Hulp Menu | Hulp menu AAN of UIT zetten.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------*/    
        
    # Als eerste gaan we controleren of er een aanvraag is.

    
        if(isset($_GET['hulp'])){

        /*---- INFO: Ja, er is een aanvraag. ----*/
        
        # Dan gaan we nu kijken of de bezoeker het hulp menu AAN of UIT wil zetten.


            if($_GET['hulp'] == 'AAN'){

            /*---- INFO: Er is een aanvraag om het hulp menu AAN te zetten. ----*/

            # $_SESSION['hulp'] op TRUE zetten zodat het hulp menu wordt weergeven.

            
                $_SESSION['hulp'] = true;
                
            }

            elseif($_GET['hulp'] == 'UIT'){

            /*---- INFO: Er is een aanvraag om het hulp menu UIT te zetten. ----*/

            # $_SESSION['hulp'] op FALSE zetten zodat het hulp menu niet meer wordt weergeven.


                $_SESSION['hulp'] = false;

            }        
        }

    
    
?>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body>
<?php

    if($_SESSION['hulp']){
        
        echo '<a href="?hulp=UIT">UIT</a>';
    }

    else{
        
        echo '<a href="?hulp=AAN">AAN</a>';
    }

    
?>

</body>
</html>


PS. Het gebruik van short tags "<?" is niet aan te raden. Dit wordt niet altijd ondersteund.
Gewijzigd op 15/02/2011 11:55:40 door - Mark -
 
Ocirina Ocirina

Ocirina Ocirina

15/02/2011 11:34:42
Quote Anchor link
@mark

offtopic: Zoals jij comentaar neer zet is echt fijn.
Ik ga het van je overnemen om het zo te schrijven.
 
- Mark -

- Mark -

15/02/2011 12:02:16
Quote Anchor link
:p Persoonlijk ben ik het met je eens maar niet iedereen zal die mening delen. Ik spring best grof in zullen we maar zeggen en daardoor wordt zelf een klein script best lang.
 
Swaenie -

swaenie -

15/02/2011 22:03:54
Quote Anchor link
Bedankt voor jullie snelle reacties.

@chris
Met header('location: ...')kom ik in een loop...

@mark
Ik heb je script even geprobeerd, maar na herstarten van de browser kom ik weer in standaard opstartstand.
Ik ga het morgen even bestuderen.
Nogmaals bedankt voor je uitgebreide reactie.
 
- Mark -

- Mark -

15/02/2011 22:56:48
Quote Anchor link
Dat is ook niet zo vreemd. Je zult moeten gaan werken met gebruikers accounts of iets in die richting dan. Cookies en sessions zijn er alleen maar voor tijdelijke opslag zullen we maar zeggen. Cookies zijn ook nog eens afhankelijk van je browser instellingen. De jouwe staat ingesteld dat ze worden bewaard na het afsluiten van de browser. De mijne gooit ze weg. Dus jouw cookie script zou hetzelfde werken als mijn session script als ik jouw website bezoek.
Gewijzigd op 15/02/2011 22:57:28 door - Mark -
 
Swaenie -

swaenie -

16/02/2011 04:41:42
Quote Anchor link
Het schakelen tussen AAN/UIT had ik al voor elkaar met:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? echo (isset($_GET['h'])?'<a href="?pag='.$pagina.'">UIT</a>':'<a href="?pag='.$pagina.'&h">AAN</a>') ?>


Mij gaat het dus alleen om het onthouden. En ik weet dat in dat geval cookies moeten zijn ingeschakeld. Ik wil voor dit doel echter geen inlogprocedure opstarten.

Toch bedankt.
 

16/02/2011 09:12:45
Quote Anchor link
En wat is het probleem nu?
 
Swaenie -

swaenie -

16/02/2011 10:50:05
Quote Anchor link
De gebruiker kan schakelen met AAN/UIT, waarbij de eerste keer de link AAN wordt getoond.
Als de gebruiker 'het gebruik van cookies' heeft ingeschakeld, wordt zijn laatste keuze ook nog onthouden. Dat krijg ik echter niet voor elkaar. Er wordt altijd opgestart alsof er geen cookie is.
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

16/02/2011 11:08:21
Quote Anchor link
En welke code gebruik je nu precies bij het aanmaken van de cookie en het uitlezen van de cookie?
 
Kris Peeters

Kris Peeters

16/02/2011 11:22:00
Quote Anchor link
Wat denk je hier van?
Kan je hier mee voort?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
<?php

// controleren of de cookie moet veranderd worden
if (!empty($_GET['cookie'])) {
  // zien of $_GET['hulp'] 0/false/null is of true/1/..
  if (!empty($_GET['hulp'])) {
    setcookie('hulp', 1, time()+3600);
  }

  else {
    setcookie('hulp', 0, time()+3600);
  }

  // redirecten naar de file waar je bent
  header('location: ?');
}


// cookies controleren
if (!empty($_COOKIE['hulp'])) {
  // er is hulp gevraagd
  $hulp = '
  <p>Dit is het hulp hoekje ...</p>
  <a href="?cookie=1&hulp=0">hulp uit</a>
  '
;
}

else {
  $hulp = ' <a href="?cookie=1&hulp=1">hulp aan zetten</a>';
}


echo html(
  '<h3>Mijn titel</h3>
  <div class="hulp">'
. $hulp .'</div>
  <p> bla bla</p>
  '

);
function
html($body) {
  return '<html>
  <head>
    <style>
      .hulp {
        width: 200px;
        float: right;
        border: 1px solid #999999;
      }
    </style>
  </head>
  <body>
'
. $body .'
  </body>
</html>'
;
}

?>
Gewijzigd op 16/02/2011 11:38:49 door Kris Peeters
 
Swaenie -

swaenie -

16/02/2011 22:08:19
Quote Anchor link
Het is toch lastiger dat het lijkt.

@Elwin
De setcookie staat vermeld bij het openen dan dit draadje. Eigenlijk lijkt me de waarde van de cookie niet eens belangrijk. Ik wil alleen weten of ie al dan niet bestaat.

@Kris
Bedankt voor de uitgebreide code. Als cookies zijn ingeschakeld, dan schakelt ie goed tussen aan en uit. Ook onthoud ie de laatste keuze.
Als cookies echter zijn uitgeschakeld, dan is schakelen niet mogelijk..
Ik ga je code morgen eens verder bestuderen.

Nogmaals bedankt voor al jullie moeite.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.