Copyright-code verbetering?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end developer - working on software for arou

Functie They have recently started looking for an experienced Front-end (mobile/app) developer. Because of the short lines within the team, they are also looking for someone who can communicate with the service desk, sales and support for technical questions. You will join their IT team consisting of about 10 colleagues divided over two teams in rooms opposite each other. Half of these are involved in their front-end. You will work together with, among others, the Architect, 1 senior, 1 junior and there is a Team Leader. In terms of technology, they work with a unique tech-stack, particularly because of the

Bekijk vacature »

Software Developer Java

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail. Hier ga je werken Als PHP Developer kom je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development teams welke ieder verantwoordelijk zijn voor hun 'eigen' klanten. Jouw team bestaat uit 6 backend

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Front-end developer (HTML, CSS, SASS, JavaScript)

Functie Momenteel zijn we voor ons Digital team op zoek naar een (medior) Front-end developer. Samen met je collega’s werk je in een Agile/Scrum omgeving aan de ontwikkeling van onze webapplicaties, websites en andere oplossingen. Je draagt bij aan een sterk ontwikkelproces waarin kwaliteit voorop staat. Hiervoor ben je niet alleen bezig met eigen code maar ook code reviews van andere collega’s. Ben jij graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en wil je deze toepassen voor diverse projecten? Dan komen wij graag met je in contact! Eisen • HBO werk- en denkniveau • Minimaal 2

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

Back end developer Digital Agency

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Full Stack Java ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor de politie zijn wij op zoek naar een Full stack Java ontwikkelaar. Als ervaren full stack Java ontwikkelaar binnen de gewenste deadlines meewerken aan de totstandkoming van de gewenste werkzaamheden. Taken Upgraden van GeoServer, SOLR, Oracle Spatial database, Tomcat Migreren Oracle Spatial naar PostgreSQL/PostGIS Migreren SOLR naar ElasticSearch Geografische gegevens op het interne netwerk beschikbaar maken Doorontwikkelen en actualiseren van de geografische services Het up to date brengen van de CI/CD pipeline, samen met medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de CI/CD tooling Aanspreekbaar op de solution architectuur en stemt die met collega's in het cluster Geo De opdracht

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front-end Developer (HTML/CSS, Angular/React/Vue,

Functie Je zal aan de slag gaan in een klein, hecht team met front-end development experts die de ambitie delen mooi werk te leveren. Samen met hen zal je werken aan het gebruiksvriendelijk en interactief maken van complexe webapplicaties, websites en mobile apps. Je levert klanten wat ze nodig hebben terwijl je actief aan jezelf blijft werken met de ondersteuning vanuit je werkplek. Talen als Javascript programmeer jij vloeiend en je hebt kennis van frameworks als React en Angular. Je zou je het liefst nog veel meer ontwikkelen in verschillende front-end talen. Deze kennis deel je graag met je collega’s,

Bekijk vacature »
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/08/2022 16:19:28
Quote Anchor link
Ik kwam deze code tegen waarmee je bij copy/pasteacties boven de 30 tekens een extra tekst mee kan geven aan de copy-paste, met bijvoorbeeld een copyright tekst. Erg handig, vriendelijk en niet hinderlijk.

Maar ik vraag mij af of dit nog netter kan?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
$("body").bind('copy', function (e) {
    var body_element = document.getElementsByTagName('body')[0];
    var selection = window.getSelection();

    //if the selection is short let's not annoy our users
    if (("" + selection).length < 30) return;

    //create a div outside of the visible area
    var newdiv = document.createElement('div');
    newdiv.style.position = 'absolute';
    newdiv.style.left = '-99999px';
    body_element.appendChild(newdiv);
    newdiv.appendChild(selection.getRangeAt(0).cloneContents());

    //we need a < pre> tag workaround
    //otherwise the text inside "pre" loses all the line breaks!
    
    if (selection.getRangeAt(0).commonAncestorContainer.nodeName == "PRE") {}

    newdiv.innerHTML += "

Lees hier meer: <a href='"
        + document.location.href + "'>"
        + document.location.href + "</a> Copyright: Bladiebla.nl";

    selection.selectAllChildren(newdiv);
    window.setTimeout(function () { body_element.removeChild(newdiv); }, 200);
});
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 11:06:21
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/08/2022 00:33:46
Quote Anchor link
Persoonlijk vind ik het vrij irritant om ongevraagd iets toegevoegd te krijgen aan een tekst. Er is een tijd geweest dat ook hier op PHPhulp wanneer je iets kopieerde er ineens een tekst bij kwam te staan. Super irritant. Stel, ik wil bijvoorbeeld iets wat jij zegt in jouw reactie in mijn eigen reactie herhalen. Komt er ineens een lap ongevraagde tekst bij te staan. Persoonlijk denk ik dat je mensen niet ongevraagd moet 'opzadelen' met dit soort dingen. Misschien zal 1 op de 10 het handig vinden, maar de overige 9 zullen zich waarschijnlijk eraan ergeren. Het is ook een beetje ouderwets, internet van 2005, toen waren dat soort dingen 'cool'. Nu niet meer :-)

>> Maar ik vraag mij af of dit nog netter kan? --- Deze tekst werd gekopieerd en geplakt via www.phphulp.nl. © phphulp.nl 2022 --- Ook een tekst met automatische copyrightmelding kopiëren en plakken? Ga naar www.phphulp.nl en beleef het avontuur. ---

Mijn advies is ... niet doen, het is irritant ;-)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/08/2022 01:43:19
Quote Anchor link
Er is een groot verschil of het om een forum gaat waarbij het auteursrecht van de berichten bij de gebruiker zelf ligt, en een nieuwssite die nieuws publiceert. Het gaat erom dat er meteen bronvermelding bij staat.

Ik kan mij herinneren dat het ook op PHPhulp toegepast werd, en dat er veel klachten over kwamen. Ik geloof dat de oorzaak toen bij een externe add-on lag. Iets met ShareIt of iets dergelijks waarmee je inhoud kon delen met sociale media. Die ontwikkelaars hadden die functie toen zomaar (zonder overleg) toegevoegd.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/08/2022 01:55:32
Quote Anchor link
>> Er is een groot verschil of het om een forum gaat waarbij het auteursrecht van de berichten bij de gebruiker zelf ligt, en een nieuwssite die nieuws publiceert.

Ja, maar dan zou ik het ook echt als functie aanbieden. Via een knopje 'Kopieer bericht'. Dan valt er (bij een nieuwssite) iets voor te zeggen. Echter zou ik het niet doen als iemand handmatig kopieert (door tekst te selecteren). Als je op dat moment zomaar ongevraagd iets toevoegt aan de geselecteerde en gekopieerde tekst, bewerkstellig je onverwachts gedrag (hé, dit had ik helemaal niet gekopieerd!). En onverwachts gedrag wil je juist voorkomen op je website.

Als jij in een auto zit en je drukt op de claxon, wil je een 'toet'-geluid horen. Je wil niet dat gelijktijdig ook je gevarenlichten gaan branden en je rem automatisch wordt geactiveerd. Misschien vond de ontwikkelaar van die 'feature' dat wel een goed idee en was het goed bedoeld, maar jij zit daar niet op te wachten. Drukken op de claxon = toet! En zo is het ook met tekst selecteren en kopiëren. Mensen hebben daarbij een bepaalde verwachting en vinden het niet prettig als daarmee 'gerommeld' wordt ... hoe goed bedoeld ook.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/08/2022 02:00:17
Quote Anchor link
Als ik het via een knopje presenteer, dan lijkt het net alsof ik iedereen aanspoor om mijn berichten te kopiëren. Dat is niet wat ik wil. Ik houd het liever bij een verrassings-effect.

Het is een nieuwssite, en geen community. En ik denk dat de doelgroep er zich ook niet aan zal storen.
Ik ga er zeker over nadenken. Maar toch wou ik weten of die code nog wel een beetje netjes is. Of zou iemand het beter doen?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/08/2022 02:18:03
Quote Anchor link
- Ariën - op 04/08/2022 02:00:17:
Als ik het via een knopje presenteer, dan lijkt het net alsof ik iedereen aanspoor om mijn berichten te kopiëren. Dat is niet wat ik wil. Ik houd het liever bij een verrassings-effect.

Je kunt het natuurlijk subtiel vormgeven aan de onderkant van het nieuwsbericht.

Verrassingseffect is leuk op een kermis of in een spookhuis, maar niet op een website met nieuwsberichten. Maar goed, it's up to you.

- Ariën - op 04/08/2022 02:00:17:
Maar toch wou ik weten of die code nog wel een beetje netjes is. Of zou iemand het beter doen?

Deze vraag laat ik staan voor anderen, want ik heb hier geen ervaring mee.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

04/08/2022 07:48:16
Quote Anchor link
- Ariën - op 04/08/2022 01:43:19:
Het gaat erom dat er meteen bronvermelding bij staat.

Wat bied je nu aan mogelijkheden om nieuwsberichten te delen via social media? Dan denk ik in de allereerste plaats aan het Open Graph-protocol van Facebook en de extensies van Twitter.

Niet alleen bieden die je de mogelijkheid om zelf te bepalen welke titel, tekst en eventuele foto worden doorgezet naar andere media. In ruil daarvoor krijg je bovendien vaak een aantrekkelijke opgemaakte card die uitnodigt tot doorklikken, een backlink terug naar je site als de bron en een vermelding als de auteur of uitgever.

In plaats van iets verbieden of onmogelijk maken kun je het misschien beter in goede banen leiden.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/08/2022 08:54:00
Quote Anchor link
Ja, de cards etc zitten er allemaal in. Werkt prima.

Verder blokkeer ik niks, maar pas ik enkel een tekst met bronvermelding toe aan de copy/paste. Ik heb mijn twijfels of die tijdelijke div niet beter kan?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/08/2022 12:30:34
Quote Anchor link
Wellicht een hidden (display: none) div die altijd aanwezig is en die je dus niet 'on the fly' hoeft te creëren?
 
Ad Fundum

Ad Fundum

05/08/2022 21:17:43
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
nodeName == "PRE"
zou ik vervangen voor instanceof HTMLPreElement.

Kan je document.getElementsByTagName('body')[0] niet vervangen door document.body ? Als je dat ook doet met $("body") kan je zelfs heel jQuery weglaten, scheelt weer een apart HTTP-verzoek.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
innerHTML +=
natuurlijk vervangen voor de 'nettere' JS API van document.createTextElement etc.

De div is wel een hack, zoals zoveel met JS. Tegenwoordig is er ook een Clipboard API, zodat je met JS calls de inhoud kan aanpassen. Alleen Firefox loopt op dit moment nog achter met schrijven naar het klembord volgens CanIUse.com. Bij mij zou het dan niet werken, misschien is de hack dan toch niet zo erg?

Een ongevraagd stijladvies, "Lees meer" is lelijk omgezet vanuit "Read more". "Lees verder" staat natuurlijker.
Gewijzigd op 06/08/2022 09:03:23 door Ad Fundum
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

10/08/2022 20:30:57
Quote Anchor link
Paar dingen die me opvallen:

1. Je gebruikt jQuery en vanilla JavaScript door elkaar
2. Je gebruikt var om variabelen te declareren. Tegenwoordig is let of const beter. Zie https://www.freecodecamp.org/news/var-let-and-const-whats-the-difference/
3. Je gebruik van single en double quotes is een beetje gek

Paar aanpassingen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
$('body').bind('copy', function(e) {
    const selection = window.getSelection();

    if (('' + selection).length < 30) return;

    const body_element = document.getElementsByTagName('body')[0];
    const newdiv = document.createElement('div');
    newdiv.style.position = 'absolute';
    newdiv.style.left = '-99999px';
    body_element.appendChild(newdiv);
    newdiv.appendChild(selection.getRangeAt(0).cloneContents());

    if (selection.getRangeAt(0).commonAncestorContainer.nodeName == "PRE") {
        // todo
    }

    newdiv.innerHTML += 'Lees hier meer: <a href="' +
        document.location.href + '">' +
        document.location.href + '</a> Copyright: Bladiebla.nl';

    selection.selectAllChildren(newdiv);

    window.setTimeout(function() {
        body_element.removeChild(newdiv);
    }, 200);
});
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/08/2022 20:51:33
Quote Anchor link
Ja, dankjewel voor de tip! :-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.