cornjob probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-End React Developer

Als Front-End React Developer verbeter je de user experience van onze eigen webapplicaties voor onze collega's binnen Coolblue. Wat doe je als Front-End React Developer bij Coolblue? Als Front-end React Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten met React.js. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end React Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop

Bekijk vacature »

C# .Net Developer

Dit ga je doen Het bouwen van Api's; Nieuwe oplossingen bouwen met C# .Net; De huidige software uitbouwen met C# .Net; Meewerken in projecten; Meedenken aan de toekomstplannen en verbeteringen; Onderdeel van het Scrum Team. Hier ga je werken Onze klant is een dienstverlenende organisatie voor diverse soorten organisaties in Nederland. Ze zijn van oorsprong een familiebedrijf en er is een open cultuur. Ze zijn vooruitstrevend op IT gebied en hebben een eigen inhouse development team van circa 11 man. Je komt hier te werken in het subteam .Net Core. Hier werken ze volgens scrum met de nieuwste technieken en

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Ben jij een senior .NET developer en heb jij tevens ervaring als teamlead? Ben jij iemand met een helikopterview en denk jij graag mee met de klanten? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor een geweldig bedrijf zijn wij namelijk op zoek naar een ervaren .NET developer. Het bedrijf houdt zich bezig met het ontwerpen en bouwen van websites, portalen en applicaties voor met name zorg- en onderwijsinstellingen en overheidsinstanties. Jouw taken: Het fungeren als Lead Developer; Het meedenken met de business (dit vergt commercieel inzicht); Het begeleiden van diverse projecten (van klein tot groot); Het ontwerpen

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Gezocht front-end developer! Voor een toffe organisatie in de regio Rhenen zij wij op zoek naar een front-end developer die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. In deze functie heb je een adviserende rol en beschik je over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Samen met collega’s en klanten overleg je om aangeleverde designs om te zetten naar unieke concepten. Zo draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Voor klanten wordt jij het vaste aanspreekpunt als het gaat over planningen hierin houdt je alle betrokkenen goed op de

Bekijk vacature »

HBO startersfunctie .NET Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben je in januari 2023 klaar met je HBO opleiding en zoek je een mooie uitdaging? Wacht niet langer en solliciteer direct! Voor een familiebedrijf in de regio van Boxtel ben ik op zoek naar een C#.NET Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de (door)ontwikkeling van de maatwerksoftware projecten en gaat ook nieuwe software bouwen, middels de Microsoft-stack. Het bedrijf maakt gebruik van de volgende technieken: C# & ASP.NET; MVC; MS SQL; Entity Framework; Je krijgt hier veel tijd om te leren en eventueel door te groeien en het

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »

APEX Ontwikkelaar in een team van Oracle Developer

Bedrijfsomschrijving Wij zijn op zoek naar een APEX Ontwikkelaar om onze opdrachtgever in Den Haag te versterken. In deze rol zul je verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en onderhouden van de front-end van onze applicaties met behulp van Oracle Application Express (APEX). Je werkt aan zowel inhouse als externe projecten. De sfeer binnen het Oracle team is gemoedelijk en men probeert elkaar te helpen én van elkaar te leren. Zo ontstaat er een prettige en plezierige werksfeer waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Er wordt gewerkt met de meest nieuwe technologieën waardoor je kennis up-to-date blijft. Het bedrijf

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe software; Het ombouwen van de bestaande software; Zowel back- als front-end software ontwikkelen; Het testen; Het implementeren van de volledig geteste software; Het verzorgen van nazorg en het oplossen van bugs; Het opstellen en bijhouden van procesdocumentatie; Je draagt bij aan het agile/scrum processen van het team. Hier ga je werken Ongetwijfeld heb je een of meerdere producten van deze organisatie in huis. Het proces erachter, daar ben je ongetwijfeld minder bekend mee. Deze opdracht geeft je de kans meer over dit proces te weten te komen en een mooie bijdrage te

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

Backend Developer Scrummaster .NET

Samengevat: Deze werkgever is een ambitieus internetbedrijf met een passie voor digitale communicatie. Ben jij geschikt als Backend Developer? Heb je ervaring met .NET platform? Vaste baan: Backend Developer / SCRUM Master Scrum HBO WO €3.800 - €6.000 Deze werkgever is een innovatief bedrijf met enthousiaste mensen die jarenlang ervaring hebben met het ontwikkelen internet- en intranetoplossingen. Wij houden van korte lijnen en open en eerlijke communicatie. Wij zetten graag onze jarenlange ervaring in om perfect werkende oplossingen te ontwikkelen. Wij ondersteunen dienstverlenende organisaties bij het ontwikkelen en realiseren van een effectief, adaptief communicatieplatform. Je ontwikkelt met ons de meest

Bekijk vacature »

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Laravel PHP developer in een jong team

Bedrijfsomschrijving Als je op zoek bent naar een werkplek waar plezier en uitdaging hand in hand gaan, dan is dit bedrijf de juiste keuze voor jou. Hier kun je werken aan uitdagende projecten en krijg je als developer veel verantwoordelijkheid. Het bedrijf waardeert kwaliteit boven kwantiteit en richt zich op het ontwikkelen van hoogwaardige applicaties en websites waar klanten enthousiast over zijn. Dit bedrijf is vooruitstrevend en streeft naar het leveren van de best mogelijke resultaten voor hun klanten. Als medior PHP ontwikkelaar met 3 jaar ervaring ben jij de persoon die we zoeken. Je krijgt hier de kans om

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een PHP developer die affiniteit heeft met C++. Ben jij reeds afgestudeerd of heb je al een paar jaar ervaring? Lees snel verder en kijk of dit iets voor jou is! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van

Bekijk vacature »
Remko willemsen

remko willemsen

05/03/2012 16:01:28
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Omdat even niet weet waar ik het neer moest zetten doe ik het maar hier, volgens mij komt dit het dicht bij.

Ik heb problemen met het instellen van mijn cornjobs.
De path is:

/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/battlereports.php en deze is volgens mijn host correct.

Nu krijg ik de volgende foutmelding:


/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/api.php: line 1:
?php: No such file or directory
/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/api.php: line 4:
syntax error near unexpected token `||'
/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/api.php: line 4:
`|| # EoT-Clan BF3 Leaderboard # ||'

Nu krijg ik ook dit van mijn host:

Belangrijk!! Een cronjob kent geen domeinnaamLet ook op dat het PHP programma vanuit een cronjob niet weet onder welke website hij draait. $_SERVER['SERVER_NAME'] is leeg maar er ook een include zal mislukken omdat er geen basispad is !!

Voorbeeld code om op te nemen in cron programma om dit te voorkomen:
•$pad = "/home/<usrname>/domains/<uwdomein.xx>/public_html"; (let op <usrdir> en <uwdomein.xx> vervangen!!!)
•$_SERVER['SERVER_NAME'] = 'uwdomein.xx';
•$_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] = $pad;
•set_include_path($pad . PATH_SEPARATOR . ini_get("include_path"));
:


Wat moet ik hiermee?? Zou iemand dat mij kunnen vertellen? Ik snap er echt geen hout van. Achter de cornjob commando? Of in het php bestandje?

Alvast heel erg bedankt!


GR
Remko
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 09:17:33
 
- SanThe -

- SanThe -

05/03/2012 16:11:52
Quote Anchor link
Wat is het commando in de cronjob?
Zitten er in het .php bestand includes?
Gewijzigd op 05/03/2012 16:16:43 door - SanThe -
 
Remko willemsen

remko willemsen

05/03/2012 17:11:22
Quote Anchor link
Commando in de cornjob?
Ik dacht dat dit volstond?
/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/api.php
Zodat hij dit op vroeg, en zo update.

Ik begin me nu wel erg dom te voelen.

En zover ik kan zien zit er in het .php bestand geen includes

(ik doe dit trouwens via directadmin van mijn host)
Gewijzigd op 05/03/2012 17:12:03 door remko willemsen
 
- SanThe -

- SanThe -

05/03/2012 17:35:18
Quote Anchor link
Zo te zien ben je php zelf vergeten aan te roepen:
/volledig/path/naar/php/php -f /volledig/path/naar/bestand/bestand.php
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/03/2012 18:08:37
Quote Anchor link
Remko willemsen op 05/03/2012 16:01:28:
Ik heb problemen met het instellen van mijn cornjobs.

Cornjobs? Hehe... cronjobs heten die dingen ;)
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

05/03/2012 18:20:49
Quote Anchor link
Het is ook niet de tijd voor mais.
Remko, heb je het script al uitgetest in een browser?
 
Remko willemsen

remko willemsen

05/03/2012 20:54:50
Quote Anchor link
hahaha, sorry Ozzie

En ja Ger, deze werkt gewoon in de browser.

Ik heb nu als commandline:
/usr/local/bin/php -f /home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/playersOnline.php

maar krijg nu dit:

Warning: require_once(../inc/config.php): failed to open stream: No such file or
directory in
/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/playersOnline.php
on line 12

Fatal error: require_once(): Failed opening required '../inc/config.php'
(include_path='.:/usr/local/lib/php') in
/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/playersOnline.php
on line 12

De /inc/config.php staat wel gewoon op zijn plek...........
Denk dat ik weer wat moet aanpassen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/03/2012 20:57:55
Quote Anchor link
Dat is nou het 'leuke' van cronjobs. Ze worden nooit vanuit je web-root uitgevoerd (ofzoiets). Dus een relatieve include zal niet werken.

Zet dit bovenaan in je PHP-code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$pad = "/home/<usrname>/domains/<uwdomein.xx>/public_html"; //(let op <usrdir> en <uwdomein.xx> vervangen!!!)
set_include_path($pad . PATH_SEPARATOR . ini_get("include_path"));

En het zou moeten werken.

Als je het juiste pad wilt weten naar je script, dan volstaat een simpele test-pagina met onderstaande code. Hiermee zie je het volledige pad die je moet gebruiken in bovenstaande code, bij $pad.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $_SERVER['DOCUMENT_ROOT']; ?>
Gewijzigd op 05/03/2012 21:01:14 door - Ariën -
 
Remko willemsen

remko willemsen

05/03/2012 21:23:57
Quote Anchor link
het spijt me, maar het werkt niet:


Warning: require_once(../inc/config.php): failed to open stream: No such file or
directory in
/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/playersOnline.php
on line 26

Fatal error: require_once(): Failed opening required '../inc/config.php'
(include_path=':.:/usr/local/lib/php') in
/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/playersOnline.php
on line 26
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/03/2012 21:34:56
Quote Anchor link
Hoe ziet je code er nu uit dan?

In dit topic staan ook wat goeie tips:
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/volledig-pad-bepalen-voor-cronjob/80754/last/
Gewijzigd op 05/03/2012 21:36:11 door - Ariën -
 
Remko willemsen

remko willemsen

05/03/2012 21:44:36
Quote Anchor link
Cronjob code:

/usr/local/bin/php -f /home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/playersOnline.php

De 2 regels van het script wat nu boven aan staat:

$pad = "/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html"; //(let op <usrdir> en <uwdomein.xx> vervangen!!!)
set_include_path($pad . PATH_SEPARATOR . ini_get("include_path"));

testpagina:
http://www.infrfo.com/test.php

verwijs script:
http://www.infrfo.com/BF3leaderboard/update/playersOnline.php

en ik zal daar ook even naar kijken..
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.