countdown database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bart van Tol

Bart van Tol

14/10/2011 14:53:06
Quote Anchor link
Hoi,

Op mijn site heb ik een countdown die zijn informatie haalt uit een database.

Deze database wordt ook gebruikt voor de agenda. De countdown telt af wanneer het eerst volgende agenda-evenement plaatsvindt.

Wanneer ik de database aanpas, wordt de agenda ook direct aangepast. De evenementen komen ook in juiste volgorde te staan.

De countdown wordt echter niet aangepast waardoor hij soms oudere evenementen blijft aftellen i.p.v. evenementen die eerde komen. Moet ik nog wat vernieuwen o.i.d. voordat ook de countdown wordt aangepast?
Gewijzigd op 15/10/2011 09:05:33 door Bart van Tol
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 18:24:30
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

14/10/2011 19:45:35
Quote Anchor link
Zie in je code niet hoe wordt bepaald welk evenement het eerstvolgende is en je die tijd/datum toekent aan het countdown-geheel.
 
Bart van Tol

Bart van Tol

15/10/2011 09:07:02
Quote Anchor link
Ik heb al gevonden waar het aan ligt.
Ik moet de volgorde van de phpmyadmin tabel aanpassen zodat het eerst volgende event bovenaan staat.
Wanneer ik echter een nieuw event toevoeg aan de database tabel, wordt deze automatisch onderaan geplaatst, ook al is hij eerder dan sommige andere events. Hoe kan ik zorgen dat events niet onderaan de database tabel komen maar hoger, zodat het eerst volgende event ook in de countdown komt?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

15/10/2011 09:37:39
Quote Anchor link
Je database is een grote, lange lijst met gegevens. Als je iets toevoegt komt dat (uiteraard) onder aan de lijst.
Jij zult dus de database moeten "uitleggen" welk record hij moet gebruiken voor de countdown.

Obelix en Idefix op 14/10/2011 19:45:35:
Zie in je code niet hoe wordt bepaald welk evenement het eerstvolgende is en je die tijd/datum toekent aan het countdown-geheel.
Gewijzigd op 15/10/2011 09:39:55 door Obelix Idefix
 
Bart van Tol

Bart van Tol

15/10/2011 09:59:40
Quote Anchor link
De countdown pakt automatisch het bovenste event dat nog niet geweest is, ongeacht de datum. Het zou dus het handigst zijn als ik de volgerde van de tabel aan kan passen i.p.v. het script van de countdown aan te moeten passen...

We werken al een tijdje met dit script, maar voorheen deed iemand anders het onderhoud. Door omstandigheden kan ik haar helaas niet meer vragen om hulp.
 
Jens erd

Jens erd

15/10/2011 11:07:21
Quote Anchor link
Je kunt toch gewoon op datum selecteren?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$query
= mysql_query('SELECT datum FROM agenda WHERE datum > NOW() ORDER BY datum DESC limit 1');
?>

zoiets zal het worden, gebruik google en je gezonde verstand en het zal onmiddelijk lukken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.