countdown op server

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Michiel R

Michiel R

25/04/2016 21:38:23
Quote Anchor link
Hallo,

Nieuw hier en tot nu toe weinig verstand van php. Ik ben op zoek naar een mogelijkheid voor een timer die van bijvoorbeeld 2 uur terug telt naar 0 die je kan activeren. Het is de bedoeling dat countdown gewoon doorgaat als je hem afsluit, zodat je later nog een keer kan checken hoever die 2 uur voorbij zijn.

(er wordt een startsein gegeven voor een spel en na 2 uur is het klaar). Heb wel wat dingen gevonden maar nergens of je het startmoment op een server kan opslaan.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 11:31:15
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/04/2016 21:42:16
Quote Anchor link
Als je een server afsluit, dan telt hij niet meer door, net als dat je koelkast je gekoelde voedsel niet meer kan koelen als je de stekker eruit trekt.

Maar kan je wat duidelijker uitleggen wat je precies wilt?
 
Michiel R

Michiel R

25/04/2016 21:46:29
Quote Anchor link
Het gaat om een spel dat op een willekeurig moment begint. Vanaf dat moment wordt er 2 uur afgeteld en alle deelnemers moeten in staat kunnen zijn om onafhankelijk van elkaar (met een smartphone of tablet) te checken hoe lang er nog te gaan is tot die 2 uur voorbij zijn.

(Wellicht is php daarvoor wel de verkeerde methode maar dan heb ik dat vast uitgevonden ;-))
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

25/04/2016 21:57:48
Quote Anchor link
Om het probleem van uitvallende timers te tackelen moet je het even iets anders in elkaar steken.
Je bewaart bijvoorbeeld gewoon een stoptijd. stel het is nu 20:00 en de stoptijd is 21:30. Als ik nu jouw pagina opvraag van de webserver dan hoef ik enkel op dit moment te berekenen wat het verschil is tussen deze twee tijden: 21:30 - 20:00 = 01:30.

Dit kan heel erg makkelijk met PHP maar ook met Javascript. PHP draait op de webserver dus die zet die 01:30 tussen je HTML waarna het verder niet meer veranderd in de browser.

Met javascript kun je echter echt een countdown clock maken. Mij is echter niet duidelijk wat je nodig hebt.
 
Michiel R

Michiel R

25/04/2016 22:12:22
Quote Anchor link
Grote dank. Heel duidelijk. Die link beantwoordt mijn vraag voorlopig aardig, daar ga ik verder mee proberen.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

25/04/2016 22:17:01
Quote Anchor link
Mooi. Inmiddels heb ik tevens een php voorbeeldje:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$now
= new DateTime('now');
$stop = new DateTime('2016-04-25 14:30:00');
$interval = $now->diff($stop);
echo 'De huidige tijs is: ' . $now->format('d-m-Y H:i') . "<br>";

if($interval->invert)
    echo 'Het spel is afgelopen.';
else
    echo 'Het spel is over ' . $interval->h . ':'. $interval->i . ' afgelopen.';
?>
 
Michiel R

Michiel R

25/04/2016 22:20:20
Quote Anchor link
Cool, dat bedoelde ik inderdaad.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.