counter

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

C#.NET Developer Jr. Functie

Functie omschrijving Bouw jij graag aan applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren? Wij zijn op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar in regio Breda die hier graag een steentje aan bijdraagt! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je krijgt veel vrijheid in de keuze van de technieken die je gaat gebruiken. Uiteraard wel binnen de gestelde kaders, en door gebruik te maken van het .NET platform. Je gaat aan de slag met de ontwikkeling van een nieuwe module binnen de WMS suite van dit bedrijf. Deze "carrier" module gaat er voor zorgen dat de selectie van een vervoerder volledig

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Je komt in een DevOps-cultuur te werken waarbij je met je team werkt aan de front-end van diverse brand websites; Het ontwerpen van functionele en grafische ontwerpen die worden geïmplementeerd; Draagt zorg voor het maken van analyses; Je werkt nauw met je collega’s samen en geeft elkaar feedback en suggesties waar nodig; Het uitwerken van vraagstukken die afkomstig zijn van verschillende klanten; Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt

Bekijk vacature »

SQL beheerder / ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een klant in omgeving Tiel zijn wij op zoek naar een SQL beheerder met affiniteit met technisch applicatiebeheer. Je krijgt een fijne in-house werkplek waar je gaat werken aan diverse projecten. Dit bedrijf doet het beheer van databases voor een aantal bancaire klanten. Op dit momenten hebben zij ruim 1500 databases in beheer. Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat de development afdeling ondersteunen bij het ontwikkelen van MS SQL Scripts. Je zal zowel zelfstandig als in teamverband MS SQL databases installeren & beheren. Je monitort en onderzoekt incidenten en de achterliggende oorzaken. Je

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

Front-end PHP Developer

Dit ga je doen Bouwen van de frontend van een nieuwe applicaties; Verbeteren van de user experience; Opstellen van een style guide; Schakelen met collega developers over de te bouwen oplossing; Je speelt een belangrijke rol in het neerzetten van het nieuwe systeem; Werken met o.a. Symfony 6, API Platform, Twig, Javascript, Redis Automatiseren van processen; Koppelen van verschillende functionaliteiten; Unit tests, integration tests, end-to-end tests; In de toekomst ga je nog werken aan andere projecten. Hier ga je werken Voor onze vaste opdrachtgever in de regio Breda zijn wij op zoek naar een Frontend Developer. Het betreft een organisatie

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Back end developer Digital agency

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 20 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Backend developer

Functie omschrijving Ben jij graag bezig met de back-end van applicaties? Zou je dit graag willen doen voor een kleine werkgever waar ook tijd is voor een drankje op zijn tijd? Je taken hierbij zullen bestaan uit: Gebruik maken van de volgende technieken: .NET (core), C#, SQL, XML, MVC, JSON, REST & SOAP API. Gebruik maken van de volgende tools: Visual Studio, GIT, Jira, Jenkins. Bovengenoemde technieken en tools ga je gebruiken om: Nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren. Verzorgen van koppelingen tussen data. Bedrijfsprofiel Jouw nieuwe werkgever bevindt zich in regio Raamdonksveer en bieden oplossingen op gebied

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

Java developer Zorgsysteem

Dit ga je doen Werken aan het eigen gebouwde zorgsysteem; Verbeteringen maken en toepassen binnen de applicatie; Jij gaat werken aan de Back-end van de applicatie en sporadisch werk je mee aan de Front-end; Samenwerken met andere teams voor een optimaal resultaat; Jij kan 'clean' werken en high quality code schrijven; Jij werkt resultaatgericht. Hier ga je werken De organisatie houdt zich bezig met diverse applicaties met betrekking tot zorgregistratie. Dankzij hun systeem komt alle informatie, omtrent de zorg van een patiënt, op een overzichtelijke en toegankelijke manier samen in één systeem te staan. Op deze manier is deze informatie

Bekijk vacature »
Bas

Bas

24/10/2005 16:25:00
Quote Anchor link
Hallo, ik heb een vraagje,

Ik ben nog steeds bezig met het bouwen van een site voor een vereniging, en ik heb een txt bestandje met data, waar ik in een phptje de eerstvolgende datum uit kan halen, en vervolgens een soort van "nog 5 nagjes slapen"countertje van op mijn site zet.

Hoe kan ik dit het beste doen?

groet bas
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 01:21:08
 
Niels Beckers

Niels Beckers

24/10/2005 16:32:00
Quote Anchor link
je kan met php ook gewoon de datum aanroepen.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?

$jaar
= date(Y);

?>

voor enke het jaar of

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?

$datum
= date("d-m-Y");

?>


voor de excate datium van vandaag
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

24/10/2005 16:34:00
Quote Anchor link
Hoi Bas,

die "eerstvolgende datum" in je tekstbestandje, hoe ziet die er precies uit?
 
Thijs X

Thijs X

24/10/2005 16:35:00
 
Bas

Bas

24/10/2005 16:40:00
Quote Anchor link
datum lijstje voorbeeld:

05-02-2005
10-02-2005
15-02-2005
.....

zon lijstje.

thijs, ik zal je scriptje even bekijken

alvast bedankt.

bas
 
Bas

Bas

24/10/2005 17:04:00
Quote Anchor link
bedankt voor je scriptje thijs. het is inderdaad een countdown scriptje, maar daar staat een vaste datum in. Kan ik hier ook een datum van uit een text filetje halen? dit is namelijk wel wenselijk, omdat ik dan op de server in het gebouw gewoon een snelkoppeling naar dat text bestand kan zetten, en dan kan de voorzitter het zelf veranderen. dan heb ik er geen extra werk van.

groet bas
 
Bas

Bas

24/10/2005 17:19:00
Quote Anchor link
het scriptje werkt alleen niet......



Notice: Undefined variable: countdown_event in C:\Inetpub\wwwroot\a\index.php on line 29

Notice: Undefined variable: board_config in C:\Inetpub\wwwroot\a\index.php on line 29
Nog 50 dagen (01-01-1970)

helup
 
Bas

Bas

24/10/2005 17:30:00
Quote Anchor link
thijs, wil je even reageren. jij weet het meeste van dit scriptje denk ik...
 
Bas

Bas

24/10/2005 18:40:00
Quote Anchor link
dat wil niet zeggen dat anderen niet mogen reageren...
 
- Jim  -

- Jim -

24/10/2005 18:47:00
Quote Anchor link
Bas:
het scriptje werkt alleen niet......



Notice: Undefined variable: countdown_event in C:\Inetpub\wwwroot\a\index.php on line 29

Notice: Undefined variable: board_config in C:\Inetpub\wwwroot\a\index.php on line 29
Nog 50 dagen (01-01-1970)

helup


Deze meldingen geven aan dat deze variabelen niet bekend zijn. Mogelijk moet je $countdown_event hernoemen naar $event. Maar de board_config kan ik niet plaatsen.
 
Thijs X

Thijs X

24/10/2005 18:56:00
Quote Anchor link
Lol kijk hem vvaak posten achter elkaar :P
Ik zal eens even kijke naar het script, je hebt dus je data zo staan?
05-02-2005
10-02-2005
15-02-2005

En verder heb je er niks in ? Waar gaat het precies over wat is er dan ?
Gewijzigd op 24/10/2005 18:59:00 door Thijs X
 
Bas

Bas

24/10/2005 23:02:00
Quote Anchor link
Aan jim:

Dat klopt, op het moment dat ik $countdown_event verander in $event dan is de variabele ingevult. het is alleen de vraag of dit de variabele is die bedoelt wordt.

Die $board_config kon ik inderdaad ook niet plaatsen.



Aan thijs:

Ja het is gewoon een lijstje met data, en de als het (stel dat) vandaag 07-02-2005 is dan moet er automatisch de eerstvolgende, dus die van 10-02-2005 gepakt worden.

Die moet dan weer in de counter geplakt worden, zodat er iets staat als: nog 3 nachtjes slapen.

Ik hoop dat het duidelijker is.

groet Bas,

(Alvast bedankt voor de moeite)
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

24/10/2005 23:07:00
Quote Anchor link
Hoi Bas,

maar dat is toch gek, wil je niet een soort naam erbij hebben van WAT er dan gebeurt over zoveel nachtjes slapen?
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

24/10/2005 23:11:00
Quote Anchor link
Maar goed, een opzetje voor je:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
  // bestand inlezen
  $array = file ('tekstbestand.txt');
  $n = count ($array);

  $vandaag = time ();

  for ($i = 0; $i < $n; $i++) {
    if (strtotime ($array[$i]) > $vandaag) {
        // hier het verschil uitrekenen
    }
  }
 
Bas

Bas

24/10/2005 23:13:00
Quote Anchor link
Oh sorry, ik d8 dat ik dat aan het begin van dit topic al duidelijk had gemaakt:

Ik ben bezig met de site van de vereniging. Het is een scriptje dat aftelt tot de nieuwe avond. de datums die ik eerder genoemd heb zijn willekeurig genoemt. in werkelijkheid zijn de avonden of om de 2, of om de 3 weken. vandaar dat er nog al eens een gebel en gemail over is, dus ik wilde gewoon een duidelijke counter op de site hebben...

Ik hoop dat het duidelijker is:

de data verschillen alleen. het event is steeds gelijk.

groet bas
 
Bas

Bas

24/10/2005 23:17:00
Quote Anchor link
ok jan,

alvast bedankt voor je eerste opzetje.
 
Bas

Bas

30/10/2005 20:26:00
Quote Anchor link
Ik ben samen met mijn pa aan het knutselen gegaan. Het had nog heel wat voeten in aarde, omdat je er rekening mee moet houden dat als het nu 8 uur s'avonds is dat dan de dag niet meer geteld wordt omdat je geen 24 uur meer hebt voor de vastgestelde datum. Hier het uiteindelijke scriptje (kan wat zooi in zitten):

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
<?php

function count_down($dag, $maand, $jaar, $event)
{

        // Bereken datum
        $date_time = mktime(0, 0, 0, $maand, $dag, $jaar);
                // bepaal huidige datum en tijd
                $time_now = time();
                // bepaal van vandaag de: dag, maand, jaar
        $vandaag = getdate($time_now);
        $vmaand = $vandaag['mon'];
        $vdag = $vandaag['mday'];
        $vjaar = $vandaag['year'];
                // maak nieuwe timestamp zonder uren en minuten
                $date_now = mktime(0, 0, 0, $vmaand, $vdag, $vjaar);
        $cd_remaining_time = $date_time-$date_now;
        $cd_remaining_days = round($cd_remaining_time/84600);

        if($cd_remaining_days == 01 || $cd_remaining_days == 1)
        {

                $days_text = "dag";
        }

        else
        {
                $days_text = "dagen";
        }


        if($cd_remaining_days > 0) {
                $text = "Nog <b>".$cd_remaining_days."</b> ".$days_text." ".$event." ";
        }

        else {
          if($cd_remaining_days < 0) {
                $text = '';
                    }

                    else {
                $text = 'Let op vanavond vereniging!';                
                    }
        }


        return $text;
}


function
readfile_chunked ($filename) {
  $event = "tot de volgende vereniging avond";
  $chunksize = 1*(500); // how many bytes per chunk
  $buffer = '';
  $handle = fopen($filename, 'rb');
  if ($handle === false) {
   return false;
  }

  while (!feof($handle)) {
    $buffer = fgets($handle, $chunksize);
        $year = substr($buffer, 0, 4);
      $month = substr($buffer, 4, 2);
      $day = substr($buffer, 6, 2);

    $count_down_text = count_down($day, $month, $year, $event);
        if ($count_down_text <> '') {
      print $count_down_text;
            break;
        }
  }

  return fclose($handle);
}


  readfile_chunked("data.txt");

 ?>


Het werkt!!!

Bedankt voor jullie hulp van alle kanten!

groet Bas
 
Bas

Bas

02/11/2005 08:31:00
Quote Anchor link
even een impressie van data.txt:

20051001
20051030
20051105
20051119
ect.
 

02/11/2005 11:32:00
Quote Anchor link
Heb je timestamps? Dat is heel goed!
Die zijn naar alle data te 'vertalen'.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.