Cronjob voert hij niet uit.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer (React)

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Klein team zoekt grote fullstack .NET developer to

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever is marktleider in de Benelux en is Europees ook al aardig aan de weg aan het timmeren. Ze voorzien technische winkels van apparatuur om producten een langer leven te geven. Hiermee reduceren ze flink wat CO2 uitstoot en dat is natuurlijk goed voor iedereen! IT speelt een belangrijke rol in de bedrijfsvoering en de applicaties zijn van goed niveau. Als fullstack .NET developer ga jij je bijdrage leveren aan het verder verbeteren van de applicaties en de interne processen. Ze zijn nu met ruim 50 medewerkers in totaal en de afdeling development bestaat uit een 5tal developers.

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Senior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als Senior .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag met complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek (denk aan ECT) en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework. Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met back-end development. Verder staat dit

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

APEX Ontwikkelaar in een team van Oracle Developer

Bedrijfsomschrijving Wij zijn op zoek naar een APEX Ontwikkelaar om onze opdrachtgever in Den Haag te versterken. In deze rol zul je verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en onderhouden van de front-end van onze applicaties met behulp van Oracle Application Express (APEX). Je werkt aan zowel inhouse als externe projecten. De sfeer binnen het Oracle team is gemoedelijk en men probeert elkaar te helpen én van elkaar te leren. Zo ontstaat er een prettige en plezierige werksfeer waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Er wordt gewerkt met de meest nieuwe technologieën waardoor je kennis up-to-date blijft. Het bedrijf

Bekijk vacature »

Senior Full Stack developer

Bedrijfsomschrijving tbd Functieomschrijving Full Stack Java Development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Er is een vacature in het Corporate Client Solutions (CCS) team. Dit team is met een ander team net begonnen aan het project ‘Grip op Inhuur’. Het doel van dit project is de tevredenheid van onze leveranciers te verhogen en de efficiëntie van onze administratie te verbeteren. Onderdeel daarvan is een ‘Mijn-omgeving’ voor ZZP’ers en leveranciers. Naast dit nieuwe project werkt het team ook aan het onderhoud en verbeteren van een digitaal vacature management systeem waarmee dagelijks vele vacatures worden voorzien. Het team ontwikkelt zo veel mogelijk zelf

Bekijk vacature »

Creatieve Front-end developer gezocht!

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Programmeren in .NET, Javascript & C# en ontwikkelen in Web Services, Windows Services en MS SQL Server; Zelfstandig verbanden maken Analyseren, testen, bugs fixen, reviewen en rapporteren; Juiste prioriteiten stellen en verantwoordelijkheid nemen; Op architectuur niveau meedenken; Af en toe klanten bezoeken. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij opzoek naar een .NET ontwikkelaar met minimaal 3 jaar werkervaring. Je komt te werken in een groeiend bedrijf met betrokken collega's die zorgen voor een familiaire sfeer op de werkvloer. Als .NET ontwikkelaar word jij vanaf de eerste werkdag betrokken bij het gehele ontwikkelproces. De

Bekijk vacature »

Full Stack Java ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor de politie zijn wij op zoek naar een Full stack Java ontwikkelaar. Als ervaren full stack Java ontwikkelaar binnen de gewenste deadlines meewerken aan de totstandkoming van de gewenste werkzaamheden. Taken Upgraden van GeoServer, SOLR, Oracle Spatial database, Tomcat Migreren Oracle Spatial naar PostgreSQL/PostGIS Migreren SOLR naar ElasticSearch Geografische gegevens op het interne netwerk beschikbaar maken Doorontwikkelen en actualiseren van de geografische services Het up to date brengen van de CI/CD pipeline, samen met medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de CI/CD tooling Aanspreekbaar op de solution architectuur en stemt die met collega's in het cluster Geo De opdracht

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »
Erik Kraijenoord

Erik Kraijenoord

31/07/2010 15:53:58
Quote Anchor link
Goedemiddag allemaal,

Ik ben bezig om cronjobs in te stellen voor mijn server, nu werken deze niet helemaal naar wens.
Ik heb de mail check gedaan om te kijken of hij daadwerkelijk uitgevoerd word.

De cronjob wordt goed uitgevoerd zonder problemen op de mail, enkel op data versturen niet.

Ik moet in mijn database om de xx aantal tijd iets updaten, hiervoor heb ik dus de verbinding wel goed staan.
Wanneer ik de directe link pak wordt het bestand wel uitgevoerd ook naar de database toe.

Maar wanneer de cronjob hem uitvoert word de SQL niet uitgevoerd op een of andere manier.

Nu heb ik geprobeerd om alle foutmeldingen te laten zien op die pagina maar er wordt er geen één weergeven.

Ik ben al sinds donderdag aan het zoeken maar kom er niet meer uit, heeft een van jullie misschien een idee?


Met vriendelijke groet,
F.Kraijenoord.
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 05:41:57
 
- SanThe -

- SanThe -

31/07/2010 17:14:32
Quote Anchor link
Hoe ziet die cronjob er uit?
En hoe ziet het script er uit?
Nu kunnen we alleen maar raden.
 
Erik Kraijenoord

Erik Kraijenoord

31/07/2010 18:10:08
Quote Anchor link
Afbeelding

let op ik weet dat hij per minuut wordt uitgevoerd, dit doe ik momenteel alleen om te testen.

En het script is:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

ini_set('display_errors', 1);
error_reporting(E_ALL);

include realpath(dirname(__FILE__)).DIRECTORY_SEPARATOR."inc.mysql.class.php";
$mysql = Mysql::getInstance();

$mysql->update("cron", "uitvoer=uitvoer+1", "cronID=1");

?>
Gewijzigd op 31/07/2010 18:21:45 door Erik Kraijenoord
 
- SanThe -

- SanThe -

31/07/2010 18:24:57
Quote Anchor link
Maak in dezelfde map (Cronjob) een leeg bestandje aan (logfile.txt) en chmod dat naar 777. Vervolgens doe je je cronjob zo:
*/1 * * * * /usr/bin/php /srv/www/vhosts/********/httpdocs/*********/CronJob/uitvoer_cron-uur.php >/srv/www/vhosts/********/httpdocs/*********/CronJob/logfile.txt 2>&1

Nu het runnen van de cronjob kun je in dat bestandje (logfile.txt) alle uitvoer en errors vinden.
 
Erik Kraijenoord

Erik Kraijenoord

31/07/2010 18:36:17
Quote Anchor link
Die weergeeft geen fouten, heb hem 3x laten draaien maar er gebeurd niks.
 
- SanThe -

- SanThe -

31/07/2010 18:43:39
Quote Anchor link
De file /srv/www/vhosts/********/httpdocs/*********/CronJob/logfile.txt blijft leeg en hij heeft 777 permissions? Dan zou je toch denken dat het werkt. Zet eens een echo 'blabla'; in dat scriptje. Dan moet er op zijn minst 'blabla' in komen te staan.
 
Erik Kraijenoord

Erik Kraijenoord

31/07/2010 18:44:31
Quote Anchor link
Werkt ook niet, is heel vreemd aangezien voorheen de mail wel werd verzonden naar mijn inbox.
Gewijzigd op 31/07/2010 18:47:36 door Erik Kraijenoord
 
- SanThe -

- SanThe -

31/07/2010 18:58:20
Quote Anchor link
Je weet zeker dat alle path's goed zijn? Zowel naar php als naar de file?
 
Erik Kraijenoord

Erik Kraijenoord

31/07/2010 18:59:20
Quote Anchor link
Ja deze heb ik gecontroleerd via putty

cd /

find -name php


Ze kloppen allemaal volgens de gegevens van putty.
 
- SanThe -

- SanThe -

31/07/2010 19:00:19
Quote Anchor link
En wat zegt:
which php
 
Erik Kraijenoord

Erik Kraijenoord

31/07/2010 19:03:59
Quote Anchor link
Welke commando is dat, ben er niet helemaal bekend mee heb de find -name php via google gevonden namelijk.
 
Remco nvt

Remco nvt

31/07/2010 19:05:49
 
Erik Kraijenoord

Erik Kraijenoord

31/07/2010 19:08:03
Quote Anchor link
@Remco
Bedankt!

/usr/bin/php

Geeft ook deze path
Gewijzigd op 31/07/2010 19:10:07 door Erik Kraijenoord
 
- SanThe -

- SanThe -

31/07/2010 19:09:15
Quote Anchor link
Tja, dan weet ik het ook zo even niet meer.

En wat zie je als je in putty dit op de prompt ingeeft?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
/usr/bin/php /srv/www/vhosts/********/httpdocs/*********/CronJob/uitvoer_cron-uur.php >/srv/www/vhosts/********/httpdocs/*********/CronJob/logfile.txt 2>&1

En
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
/usr/bin/php /srv/www/vhosts/********/httpdocs/*********/CronJob/uitvoer_cron-uur.php
Gewijzigd op 31/07/2010 19:12:20 door - SanThe -
 
Erik Kraijenoord

Erik Kraijenoord

31/07/2010 19:15:04
Quote Anchor link
Krijg ik een nieuwe regel.

Ik krijg er geen antwoord op.
Gewijzigd op 31/07/2010 19:18:12 door Erik Kraijenoord
 
- SanThe -

- SanThe -

31/07/2010 19:43:55
Quote Anchor link
Bij die tweede regel géén output?
Heb je die echo er nog in staan? (echo 'blabla';)
 
Erik Kraijenoord

Erik Kraijenoord

01/08/2010 00:13:31
Quote Anchor link
Nee krijg niks, en die echo staat er nog steeds in ja ;)
 
- SanThe -

- SanThe -

01/08/2010 01:30:10
Quote Anchor link
Dan zal het niet werken.
Kan je in de logfiles iets vinden?
 
Erik Kraijenoord

Erik Kraijenoord

01/08/2010 01:59:34
Quote Anchor link
Heb het serieus gevonden en jullie gaan mij vast en zeker heel erg dom vinden ^.^


Ik heb in de mysql.ini de directe path gegeven wat niet mag.
Dit moet in php.ini onder "extensions_dir"...

Na heel lang Google werk en zoeken kwam ik er dus toch eindelijk nog eens uit.


In iedergeval heel erg bedankt voor jullie hulp!


SanThe nvt
Je logfile tip heeft hier bij geholpen, hij heeft hem geschreven en vanuit daar ben ik op de oplossing gekomen.


Super bedankt!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.