Cross-Website form posting

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Allard Keij

Allard Keij

24/05/2016 12:09:52
Quote Anchor link
Hi,

Ik ben momenteel bezig met het maken van een custom website en gebruik hiervoor een API van een andere website.

Nu kan ik met die API een heel groot gedeelte vooruit alleen mis ik het sign-up / login gedeelte.

Hiervoor is geen oplossing en probeer ik dus een oplossing te vinden.

Zo ver ik weet moet ik beginnen aan cross-website form posting. Het geluk is dan wel dat de website naast een API oplossing ook een whitelabel oplossing heeft. Zo ben ik er achter gekomen dat ik een custom form kan maken en deze vervolgens te posten naar de whitelabel website. Het idee werkt prima maar nu moet ik er nog achter zien te komen hoe ik het antwoord van dit form op mijn whitelabel website weer terugkoppel zonder de switchen van websites.

Als voorbeeld is mijn form nu zo:

<form method='post' action='http://*whitelabel*'>
<input id="id_username" maxlength="30" name="username" type="text" />
<input type='submit' id='formsubmit' value='CreateAccount' class="button"/>

Zodra ik dit test werkt de post naar mijn whitelabel toe. Nu is dan ook de vraag hoe handle ik de antwoorden van het form?

Als ik bijvoorbeeld geen username invul komt dat er ook te staan maar dan wel op mijn whitelabel website. En zo ook bij succesvol aanmelden etc.

Is er een manier om deze responses op te vangen en vervolgens te verwerken zonder dat mijn eigen website over springt naar de whitelabel website?

Thanks!
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 10:59:46
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

24/05/2016 13:07:35
Quote Anchor link
Je kunt de bezoeker op je eigen site houden door het POST-request door te zetten met cURL.

Maar ik zou nog even doorzoeken. De meeste API's hebben wel een systeem voor gebruikersverificatie. Ik kan me niet voorstellen dat je met een API heel veel kunt behalve inloggen: het is niet logisch om allerlei voorzieningen open te zetten zonder een verificatie van de gebruiker.
 
Allard Keij

Allard Keij

24/05/2016 18:18:56
Quote Anchor link
Thanks! Ik ga me even inlezen in cURL.

Het is betreft een website met live cams. De API is dan eigenlijk ook alleen om informatie door te krijgen in de zin van afbeeldingen, aantal kijkers e.d.

De website is helaas dan ook niet zover ontwikkelt om de volledige mogelijkheid te hebben om alles in beheer te nemen ( op de database na zeg maar ).

Ik ben ook bang dat ik dit niet snel voor elkaar zal krijgen aangezien de website zelf van een mega bedrijf is.

Kortom, ik check even hoe het zit met cURL.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.