css altijd beginnen met 2 letters

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2011 18:27:39
Quote Anchor link
Ale je bij een link padding gebruikt dan is de witruimte klikbaar en dat is niet altijd wenselijk. Dan kun je beter margin gebruiken.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 01:36:03
 
John Acid

John Acid

16/06/2011 18:36:52
Quote Anchor link
Volgens mij wil de topicstarter gewoon dat de hyperlinks iets meer witruimte aan de linkerkant hebben, waarschijnlijk puur omdat hij dat mooi vind, dat die ruimte aanklikbaar is omdat het onderdeel is van de link is bijzaak.

Zoals voorgesteld om een padding in het a element te plaatsen is wel de kortste methode.


Zolang het duidelijk is/blijft dat het om een link gaat, maakt het verder toch weinig uit, je klikt toch nooit op juist die lege plek.

Toevoeging op 16/06/2011 18:48:32:

Wat ik voorstelde, om de span-tags te gebruiken, is een optie als je niet wilt dat die witruimte aanklikbaar is, maar dan moet je de a tags tussen de span tags plaatsen zodat de span de hele link omvat, dan de span gewoon een padding-left geven.



Maar misschien dat de topicstarter hier duidelijkheid over wil/kan geven.

Toevoeging op 16/06/2011 19:04:43:

Even opgezocht;

The text-indent property applies only to certain types of elements: block-level elements, table cells and inline blocks. See http://www.w3.org/TR/CSS21/text.html

Aangezien een a element een inline element is werkt de text-indent dus niet, geldt ook voor de span.
Gewijzigd op 16/06/2011 19:07:44 door John Acid
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2011 19:30:43
Quote Anchor link
"Volgens mij wil de topicstarter gewoon dat de hyperlinks iets meer witruimte aan de linkerkant hebben, waarschijnlijk puur omdat hij dat mooi vind, dat die ruimte aanklikbaar is omdat het onderdeel is van de link is bijzaak."

Mja, dat is dan geheel jouw eigen mening. Verdiep je eens in het onderwerp usability :)
 
John Acid

John Acid

16/06/2011 20:06:28
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 16/06/2011 19:30:43:
"Volgens mij wil de topicstarter gewoon dat de hyperlinks iets meer witruimte aan de linkerkant hebben, waarschijnlijk puur omdat hij dat mooi vind, dat die ruimte aanklikbaar is omdat het onderdeel is van de link is bijzaak."

Mja, dat is dan geheel jouw eigen mening. Verdiep je eens in het onderwerp usability :)


Yep, dat is idd mijn mening, maar zolang Tom Tom(de topicstarter) niet uitlegt waarom hij dit wilt, blijft het voor ons gissen over het hoe en waarom van de extra witruimte.
In dit geval is het volgens mij meer iets van 'kosmetische' aard, persoonlijk zie ik het nut er ook niet van in, maar iedereen heeft zo zijn/haar eigen ideeën mbt het maken/bedenken van een website, en niet alles draait altijd om de usability, sommige dingen zijn meer een persoonlijke inbreng dan dat het nut/noodzaak is.


Er zijn in ieder geval wel mogelijkheden om het zo aan te passen dat het persoonlijke aspekt samen gaat met de usability.
Gewijzigd op 16/06/2011 20:08:05 door John Acid
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2011 20:11:01
Quote Anchor link
We laten het maar over aan de topicstarter... we hebben genoeg tips gegeven lijkt me zo.
 
John Acid

John Acid

01/07/2011 19:56:37
Quote Anchor link
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar hoe het is afgelopen met zijn 'probleem'
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.