[CSS] Centeren or not That's the question

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Zim Zim

Zim Zim

28/01/2007 17:22:00
Quote Anchor link
Zoals mijn mooie topic titel al zegt, ik wil met CSS centeren, het probleem is dat ik het ook niet wil. Ik zal het mooi demonsteren met een voorbeeld schets van paint:
Afbeelding
Ik wil de rode met de blauwe naast elkaar hebben (het zijn allemaal div's). Dat is mogelijk met: float:left. De 3 div's zitten samen in een div die gecenteerd is in een gecentreerde div, en dat is mijn probleem dat lukt niet.
Dus de groene in de zwarte te centeren, en daarna de zwarte in het oneindige.

Weet iemand of dit mogelijk is?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Zim Zim
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 12:50:27
 
Jelmer -

Jelmer -

28/01/2007 17:24:00
Quote Anchor link
margin: 0 auto; op beide grote divs toepassen werkt niet?
 
Zim Zim

Zim Zim

28/01/2007 17:26:00
Quote Anchor link
Nee, voor de grote werkt het wel (mits je ook een breedte opgeeft), maar de groene blijft aan de linkerkant van de zwarte zitten.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

28/01/2007 17:40:00
Quote Anchor link
@Zim

Het is een IE probleem, in FF werkt het wel gewoon zoals je bedoeld. In IE krijg je inderdaad geen gecentreerde div.

Een oplossing die je kan gebruiken is die margin: 0 auto; weghalen op de 2e div, en die te positioneren met:

left:50% - helftvanbreedte van je div;

Ik meen tenminste dat het ook mogelijk was dat je met css op zo'n manier kon werken.
 
Zim Zim

Zim Zim

28/01/2007 17:40:00
Quote Anchor link
Het probleem is al in FF, ik durf nog niet naar IE te kijken...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.