(CSS) DIVS naast elkaar ..

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

WordPress & Azure Developer

Dit ga je doen Zowel front- als back-end development aan de online website omgeving; Het up-to-date houden van alle WordPress-sites; Koppelingen maken tussen applicaties; Meedenken en adviseren over verbeteringen; Development door middel van WordPress, Javascript, HTML en CSS; Werken binnen Scrum/Agile team. Hier ga je werken Voor een grote overheidsinstelling in Den Haag zijn wij opzoek naar een WordPress developer, met kennis en ervaring op het gebied van Azure. De organisatie zit in een grote transitie waarbij de gehele website/online omgeving vernieuwd zal gaan worden. Binnen dit Scrum/Agile team ben je verantwoordelijk voor deze grote migratie/ombouw van de omgeving. De

Bekijk vacature »

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Als junior .NET Developer lever je met jouw oplossingen direct een bijdrage aan de bedrijfsprocessen van de klanten. Werkzaamheden waar jij je zoal mee bezig houdt zijn; Het ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van de draaiende platforms van de klanten; Softwareontwikkeling middels C#, .NET; Klantcontact om de wensen te bespreken en uit te werken; Optimaliseren van de (huidige) bedrijfsprocessen; De IT-afdeling bestaat uit 30 personen verdeeld over 3 teams. Het team waar je in terecht komt bestaat uit ongeveer tien man. Het is een team wat bestaat uit betrokken collega’s, waar iedereen bereidt is om elkaar te

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar

Ben jij graag bezig met verschillende projecten? Vind jij beleving van klanten én medewerkers ook belangrijk? Wij zijn vanwege de doorontwikkeling van het applicatielandschap van onze opdrachtgever op zoek naar een fulltime software ontwikkelaar. Omschrijving Jij en jouw collega’s zijn verantwoordelijk voor de continuïteit en waarborging van het applicatielandschap. Om de processen vloeiend te laten verlopen is software ontwikkeling daarom van essentieel belang. Onze opdrachtgever doet dit voornamelijk zelf, met door hun eigen ontwikkelde applicaties. Dit betekent dat jij: functionele eisen vertaalt naar gebruiksvriendelijke software; tijdens SCRUM sessies advies geeft over het te bouwen ontwerp; nieuwe software ontwikkelt en het

Bekijk vacature »

TypeScript developer (tot € 6.000, - bruto pe

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een ervaren Typecript developer die niet alleen zichzelf verder ontwikkelt, maar het ook leuk vinden om op termijn meer junior collega’s op pad te helpen. Je zult aan de slag gaan met het migreren van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde aan User Experience en kiezen ze duidelijk voor kwaliteit i.p.v. snelheid. Je krijgt dus de ruimte om vanuit gedegen onderzoek te werk te gaan en het borgen van kwaliteit staat hoog in het vaandel.

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior / Medior C# .NET ontwikkelaar in Brabants t

Bedrijfsomschrijving Ben jij een gepassioneerde C# .NET ontwikkelaar met een voorliefde voor hardware? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Bij ons bedrijf krijg je de kans om deel uit te maken van een team van sociale en enthousiaste techneuten die er elke dag naar streven om onze eigen ontwikkelde software nog beter te maken. Het team van ongeveer 10 team medewerkers maakt zich hard om de interne processen gestroomlijnd te laten verlopen. Functieomschrijving Als lid van ons hechte en behulpzame team word je betrokken bij diverse projecten. Daarbij krijg je te maken met data-analyses, content en de logistieke

Bekijk vacature »

High level C++ QT Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13486 Introductie Would you like to be involved in every aspect of software development for our exceptional products, from specification and design to testing and integration? If you're passionate about software development and eager to apply your programming skills to create customer-focused deliverables, then this is the perfect chance for you to expand your expertise. You can become a member of our Machine Control department's data-driven development team, where you'll design and build software solutions that optimize machine productivity. As a senior software design engineer, you'll participate in all phases

Bekijk vacature »

Java (Java EE) Developer

In het kort Werken als Java developer betekent werken aan complexe IT projecten bij onder meer een internationaal containeroverslag bedrijf. Zo sturen we apparaten en eindgebruikers aan d.m.v. onze custom-made software oplossing, die dagelijkse vele duizenden containers verwerkt. Denk aan systemen die volautomatische kranen aansturen en op afstand bedienen, de volledige afhandeling van containernummerherkenning bij het laden en lossen van zeeschepen of het tonen van instructies aan de chauffeurs van ruim 300 straddle carriers. En dat allemaal redundant, robuust en in een dynamische 24/7 omgeving! Jij versterkt ons ontwikkelteam en gaat aan de slag met oa. Java i.c.m. Spring (Boot),

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

In het kort Als C# .NET Core ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript developer (ReactJS, NodeJS, T

Functie Het team bestaat momenteel uit ruim 15 collega’s, waarvan ruim de helft in het ontwikkelteam werkzaam is. Er zijn gave plannen om het platform ook te gaan toepassen op bijv. vliegvelden, maar ook internationale groei zit in het verschiet en daarom zijn ze op zoek naar versterking. Als Fullstack JavaScript developer werk je nauw samen met 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creeren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld

Bekijk vacature »
Donster

Donster

23/11/2009 21:34:00
Quote Anchor link
Hallo , Allemaal

Ik heb een plaatje als achtergrond (in het midden) en het is de bedoeling dat de divs mooi gelijk staan met dat plaatje ( wat nu dus zo is)

Nu zit ik echter met het probleem dat ik 2 divs naast elkaar wil hebben , ik heb ze voor het gemak even #links en #rechts genoemd.

Als ik een float gebruik dan komen de divs helemaal links en recht van de pagina , maar ik wil ze gewoon naast elkaar hebben staan in het midden stuk.

Hier de code (als je dit kopieerd en html pagina bekijkt snap je wel wat ik bedoel .. ik wil gewoon de linker en rechter naast elkaar .. ( nu zie je ze wel naast elkaar , maar allebei aan beide zeiden van de "hele" pagina)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />
<title>test</title>
<style type="text/css">
body {
    background:#f8f7e5 url(achtergrond.jpg) no-repeat center top;
    color:#333;
    margin:0;
    padding:0;
}
#content {
    width:860px;
    background:#fff;
    border:solid 0 #ccc;
    margin:0 auto;
    padding:20px;
}
h1 {
    margin:0;
    padding:0;
}
#header {
    width:100%;
    background:#000;
    border:solid 0 #ccc;
    margin:0 auto;
    padding:50px;
}
#bovenste {
    width:860px;
    background:#345;
    border:solid 0 #ccc;
    margin:15px auto 0;
    padding:20px;
}
#zoekbalk {
    width:860px;
    background:#531;
    border:solid 0 #ccc;
    margin:0 auto;
    padding:20px;
}
#rechts {
    width:430px;
    float:right;
    background:#731;
    border:solid 0 #ccc;
    margin:0 auto;
    padding:20px;
}
#links {
    width:430px;
    float:left;
    background:#221;
    border:solid 0 #ccc;
    margin:0 auto;
    padding:20px;
}
</style>
</head>
<body>
</div>
<div id="header">Header</div>
<div id="bovenste">bovenste</div>
<div id="zoekbalk">zoekbalk</div>
<div id="rechts">rechts</div>
<div id="links">links</div>
<div id="content">
  <p style="padding-bottom: 800px"> </p>
</div>
</body>
</html>


iemand enig idee?
Bij voorbaat dank !

ps, de achtergrond is even denkbeeldig voor jullie .. maar zolang de recht en links gelijk staan aan de andere div's is het goed.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Donster
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 22:28:00
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/11/2009 21:40:00
Quote Anchor link
Zet je divs "bovenste", "zoekbalk" en "rechts" en "links" gewoon in een container div die je de juiste breedte meegeeft (900px).
 
Donster

Donster

23/11/2009 21:43:00
Quote Anchor link
Heb het nu zo (na je advies):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />
<title>test</title>
<style type="text/css">
body {
    background:#f8f7e5 url(achtergrond.jpg) no-repeat center top;
    color:#333;
    margin:0;
    padding:0;
}
#content {
    width:860px;
    background:#fff;
    border:solid 0 #ccc;
    margin:0 auto;
    padding:20px;
}
h1 {
    margin:0;
    padding:0;
}
#header {
    width:100%;
    background:#000;
    border:solid 0 #ccc;
    margin:0 auto;
    padding:50px;
}
#bovenste {
    width:860px;
    background:#345;
    border:solid 0 #ccc;
    margin:15px auto 0;
    padding:20px;
}
#zoekbalk {
    width:860px;
    background:#531;
    border:solid 0 #ccc;
    margin:0 auto;
    padding:20px;
}
#rechts {
    width:400px;
    float:right;
    background:#731;
    border:solid 0 #ccc;
    margin:0 auto;
    padding:20px;
}
#links {
    width:420px;
    float:left;
    background:#221;
    border:solid 0 #ccc;
    margin:0 auto;
    padding:20px;
}
#container {
width: 900px; background: #333;
margin: 0 auto 0 auto;
/* margin zet de hele container in het midden */
}
</style>
</head>
<body>
<div id="header">Header</div>
</div>
<div id="container">
<div id="bovenste">bovenste</div>
<div id="zoekbalk">zoekbalk</div>

<div id="rechts">rechts</div>
<div id="links">links</div>
</div>
</body>
</html>


Opeens zijn de divs wel groter dan de achtergrond (langer aan beide kanten) , terwijl die grote niet veranderd is hoe kan dat? haha
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Donster
 
Robert Deiman

Robert Deiman

23/11/2009 21:57:00
Quote Anchor link
@Donster
Je hebt meteen na je body een sluittag van een div staan, die mag weg.

Om de div:links en div:rechts zet je een div (alleen om die beide divjes heen) met als id: container. Dat is de container div waar Jan het over heeft.

Die container div kan je een width meegeven van 900px en net als die andere divs (margin:0px auto) in het midden plaatsen. Omdat "links" en "rechts" daarbinnen staan, worden die ook gecentreerd.
 
Donster

Donster

23/11/2009 22:00:00
Quote Anchor link
Net code ge-update zie vorige bericht ..

Is dit een goede manier zo , of kan ik dan problemen verwachten met andere browsers mbt de achtegrond?

Uitleg: De achtergrond is een strook die door het midden loopt en de divs zijn precies even groot (lang) als de achtergrond .. althans , nu moet ik de lengte wat aanpassen :-)
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/11/2009 22:07:00
Quote Anchor link
Je hebt op je divs rechts en links een float en een margin. In IE6 geeft dat problemen. Om dat te fixen geef je ze een display: inline.
 
Donster

Donster

23/11/2009 22:24:00
Quote Anchor link
Nog 1 ding dat ik niet begrijp .

Ik heb alles (ook mijn container 860px)
Nu heb ik #links en #rechts allebei 430px , dat maakt samen ook 860 lijkt me .. echter zijn de divs dan te lang om naast elkaar te staan .. ( ik heb ook geen tussen marge ofzo..)

Begrijp ik het DIV principe verkeerd? ;-)

Laatste code na jullie suggesties:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />
<title>test</title>
<style type="text/css">
body {
    background:#f8f7e5 url(achtergrond.jpg) no-repeat center top;
    color:#333;
    margin:0;
    padding:0;
}
h1 {
    margin:0;
    padding:0;
}
#header {
    width:100%;
    background:#000;
    border:solid 0 #ccc;
    margin:0 auto;
    padding:50px;
}
#container {
    width: 860px;
    background: #333;
    margin: 0 auto 0 auto;/* margin zet de hele container in het midden */
}
#bovenste {
    width:860px;
    background:#345;
    border:solid 0 #ccc;
    margin:15px auto 0;
    padding:20px;
}
#zoekbalk {
    width:860px;
    background:#531;
    border:solid 0 #ccc;
    margin:0 auto;
    padding:20px;
}
#rechts {
    width:430px;
    display:inline;
    float:right;
    background:#731;
    border:solid 0 #ccc;
    margin:0 auto;
    padding:20px;
}
#links {
    width:430px;
    display:inline;
    float:left;
    background:#221;
    border:solid 0 #ccc;
    margin:0 auto;
    padding:20px;
}
</style>
</head>
<body>
<div id="header">Header</div>
<div id="container">
  <div id="bovenste">bovenste</div>
  <div id="zoekbalk">zoekbalk</div>
  <div id="rechts">rechts</div>
  <div id="links">links</div>
</div>
</body>
</html>


Zoviezo heel erg bedankt voor jullie hulp tot nu toe!
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/11/2009 22:29:00
Quote Anchor link
Je moet padding bij de width optellen, zowel links als rechts. Als je dus padding: 20px; hebt, moet je er 40px bij optellen. Vandaar dat ik 900px noemde in een vorige post ;-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
 
Donster

Donster

23/11/2009 22:31:00
Quote Anchor link
Ik begrijp het helemaal.

bedankt voor jullie snelle en goede hulp!
Dan ga ik nu maar een slaapje doen en dromen over divjes... :-)

Prettige avond nog!
 
Mr.Moe

Mr.Moe

24/11/2009 10:59:00
Quote Anchor link
Jan Koehoorn schreef op 23.11.2009 22:29:
Je moet padding bij de width optellen, zowel links als rechts. Als je dus padding: 20px; hebt, moet je er 40px bij optellen. Vandaar dat ik 900px noemde in een vorige post ;-)


Volgens mij is dat bij margin Jan. Padding is binnen je DIV zelf.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

24/11/2009 11:09:00
Quote Anchor link
Mr.Moe,

Nee padding moet je er juist bij optellen.. Als ik een div heb van 300px breed met een padding van 20px word het: 300px+20px+20px
 
Mr.Moe

Mr.Moe

24/11/2009 11:18:00
Quote Anchor link
ok, ik zat verkeerd.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mr.Moe
 
Joakim Broden

Joakim Broden

24/11/2009 11:19:00
Quote Anchor link
maakt niks, iedereen maakt fouten en iedereen is hier om te leren (denk ik)
 
Donster

Donster

25/11/2009 16:16:00
Quote Anchor link
Ik heb de padding van de divs eraf gehaald ( 2x 20) , en bij de container 40 erop gedaan. .. dit maakte het goed.

Dit onderwerp is trouwens opgelost .

Bedankt hiervoor.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Donster
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.