[CSS] DL element stylen (bgColor)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Storeman storeman

storeman storeman

30/11/2008 14:39:00
Quote Anchor link
Ik heb al tijden problemen met DL elementen welke ik gebruik om mijn formulieren op te maken, echter loop ik steeds vaker tegen het probleem aan dat het element zo lastig te stylen is. De hoogte gaat niet mee met de content dus een achtergrondkleur blijft niet zichtbaar.

Heeft iemand tips/tricks om dit element de hoogte te laten overnemen van zijn child-elements. Alle dd en dt elementen stylen lijkt me geen logische optie. Enige wat ik nu kan bedenken is met een javascriptje alle child-elementen een bgcolor geven. Overigens wordt dit probleem ook duidelijk zichtbaar bij het toepassen van een border.

Ik gebruik FF en het is het belangrijkst dat het daarop goed werkt (intranet).

PHP hulp

PHP hulp

24/01/2020 05:39:08

Niek Weevers

Niek Weevers

01/12/2008 08:29:00
Quote Anchor link
Misschien komt het omdat je een float gebruikt bij de dt en dd's.
Dan kan het zijn dat de dl niet meegaat met de lengte. Normaal gesproken moet het geen probleem zijn.
Zet onder je hele <dl></dl> maar eens <div style="clear:both;"></div>.
Is het dan beter?

Storeman storeman

storeman storeman

01/12/2008 09:03:00
Quote Anchor link
Ik heb er ook al eens een div omheen gezet, ik hoopte inderdaad dat dat het probleem op zou lossen, maar helaas, dat werkt ook niet.

Mitchell

Mitchell

01/12/2008 11:17:00
Quote Anchor link
Google is je beste vriend. Link.

Storeman storeman

storeman storeman

01/12/2008 11:40:00
Quote Anchor link
Bedankt, maar dat is niet met een definition list maar met een unordered list. Deze zijn niet 1:1 te vergelijken.

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

01/12/2008 14:50:00
Quote Anchor link
Waarom gebruik je dan DL, ect? Gebruik gewoon een UL met als definition een <label> en die style je dan.

Storeman storeman

storeman storeman

01/12/2008 15:08:00
Quote Anchor link
Dat is ondermeer Zend_Framework default en schijnt een van de betere manieren te zijn om je formulier op te maken. Aangezien het formulier al bestaat en het nogal wat formulieren betreft zit ik er niet zo op te wachten om alles om te gaan schrijven.

Ik heb het ondertussen al in een tabel gezet. Ik ben echter nog steeds benieuwd of er een oplossing voor is.

Niek Weevers

Niek Weevers

01/12/2008 15:15:00
Quote Anchor link
storeman schreef op 01.12.2008 09:03:
Ik heb er ook al eens een div omheen gezet, ik hoopte inderdaad dat dat het probleem op zou lossen, maar helaas, dat werkt ook niet.

Die div moet je er ook niet omheen zetten, maar eronder. Alleen als je aan het floaten bent met de dt's en dd's

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.