Css fluid probleem.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

CB2thephp

CB2thephp

24/02/2006 01:54:00
Quote Anchor link
Ik heb een website layout voor een bedrijf, maar het heeft een klein probleem(Wel een zeer klein probleem, maar voor dit soort website vindt ik het niet toepasselijk).

Hier mij source code:
http://home.skyaccess.nl/d2bols01/php/csshulp.rar

Hier mij voorbeeld:
http://home.skyaccess.nl/d2bols01/php/index.html

Het probleem is namelijk (kijk goed onderaan (Als je resolutie 800*600 hoef je niet te kijken)). Dat er een klein stukje overblijft. Nu heb ik ik 2 div's en die moeten beide verschillende kleuren krijgen, maar dat wil niet.(ik kan ook geen procenten veranderen, want dan wordt het te veel voor 800*600 resoluties). Ik heb al veel geprobeerd. Dit probleem wordt, namelijk erger bij resoluties hoger dan de 1024*748 standaard.

Ik hoop dat jullie mij begrijpen.

Groeten,
Christian Bolster
Gewijzigd op 24/02/2006 01:54:00 door CB2thephp
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 14:38:42
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

24/02/2006 08:46:00
Quote Anchor link
Hoi CB2thephp,

ik heb een opzetje gemaakt dat volgens mij simpeler is dan jouw methode. Kijk maar eens hier

Hoogte in CSS blijft lastig. Ik doe het meestal zo dat de content de hoogte bepaalt. Dingen als height: 100% werken in zowat alle browsers verschillend.
 
Lissy Pixel

Lissy Pixel

24/02/2006 09:28:00
Quote Anchor link
ohhhhh kijk aan en hoe is de code van jou Jan?
(ben zelf ook met de CSS begonnen en krijg aardig grijze haren hahahahahahaha)
 
CB2thephp

CB2thephp

24/02/2006 09:44:00
Quote Anchor link
Het probleem is dat de bedrijf mij layout wou. Ik heb jou layout al laten zien, maar ja ze vonden die andere toch mooier.

groeten,
Christian Bolster
Gewijzigd op 24/02/2006 09:46:00 door CB2thephp
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

24/02/2006 10:14:00
Quote Anchor link
lissy:
ohhhhh kijk aan en hoe is de code van jou Jan?
(ben zelf ook met de CSS begonnen en krijg aardig grijze haren hahahahahahaha)


Ik heb alle CSS in de bron gezet Lissy.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

24/02/2006 10:16:00
Quote Anchor link
CB2thephp:
Het probleem is dat de bedrijf mij layout wou. Ik heb jou layout al laten zien, maar ja ze vonden die andere toch mooier.

groeten,
Christian Bolster


Ik heb geen lay-out voor je gemaakt om aan een klant te presenteren. Ik heb een opzetje voor je gemaakt met een simpeler structuur waarop je voort zou kunnen borduren.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

24/02/2006 10:25:00
Quote Anchor link
Verander 'klein' probleem maar in 'groot' probleem, in firefox klopt er namelijk echt helemaal niks van.
 
CB2thephp

CB2thephp

24/02/2006 11:26:00
Quote Anchor link
Arjan ik heb het even getest op ff en yep je hebt gelijk. Ik heb dat nu alweer veranderdt dus hij moet het nu ook in ff doen. Toch denk ik, dat ik met een heel andere opbouwstructuur moet beginnen en proberen om de layout te behouden.

Dat kan nog even wat werk in liggen. Maar ik zou het aan jullie melden wanneer ik er mee klaar ben.

Groeten,
Christian Bolster
Gewijzigd op 24/02/2006 11:29:00 door CB2thephp
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

24/02/2006 11:51:00
Quote Anchor link
Het design zelf zou ik niet mee verder gaan, dat vlak links helemaal leeg is user interface technisch een beetje vreemd. Dat is juist de plek waar alles hoort.

Zeker voor kleine vensters is dat verspilling van je schaarste ruimte. Die over de hele breedte doorlopende titel is dan weer een beetje vreemd erboven en ik snap niet helemaal waarom een bedrijfswebsite reclame zou moeten hebben. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.