CSS menu werkt niet goed in bepaalde browers

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

John Cena

John Cena

01/10/2010 15:08:54
Quote Anchor link
Mensen,

www.oormerkenbank.com
Menu werkt in meeste browsers wel, sommige niet.
Vast een CSS probleem, maar wat is daar dan het probleem?

Dit is de code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
ul.nav {
            line-height:    15px;
            margin-top:        32px;    
            margin-left:    20px;
        }
            
            ul.nav li {
                list-style-type:    none;
                display:            block;
                width:                150px;
                height:                41px;
                
            }
            
                ul.nav li a{
                     color:                #FFF;
                     text-decoration:    none;
                     font-family:        Tahoma, Geneva, sans-serif;
                }
                
                ul.nav li a:hover{
                     color:                #FF3;
                     text-decoration:    none;
                     font-family:        Tahoma, Geneva, sans-serif;
                }


Heb werkelijk waar al een boel geprobeerd, maar krijg de juiste oplossing niet te pakken :(

Gaarne help :)

Chilion
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 22:57:07
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

01/10/2010 15:54:57
Quote Anchor link
hoe werkt het niet? kan je er niet op klikken of staat het helemaal verkeerd?
 
John Cena

John Cena

01/10/2010 16:01:19
Quote Anchor link
Het staat allemaal verkeerd :(
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

01/10/2010 16:05:25
Quote Anchor link
Firefox, safari en zelfs IE (9 beta versie) zie ik geen problemen

tenzij je het verspringen bedoelt. Dan moet je dit gebruiken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
HTML {
    overflow:scroll;
}
Gewijzigd op 01/10/2010 16:06:58 door Bas IJzelendoorn
 
John Cena

John Cena

01/10/2010 16:16:19
Quote Anchor link
Nee, tzit em inderdaad ook vooral in IE6. Support daarvoor zou ik ook af kunnen schaffen....
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

01/10/2010 16:32:28
Quote Anchor link
het is maar net wat je doelgroep is. maar google is ook al gestopt met het supporten van ie6
Gewijzigd op 01/10/2010 16:32:41 door Vincent Huisman
 
Joakim Broden

Joakim Broden

01/10/2010 16:41:31
Quote Anchor link
Waarom zou je IE 6 niet ondersteunen voor dit soort dingen? Dit is allemaal css, als je IE6 ook niet ondersteund kost het je sitebezoekers -> klanten. Ik ondersteun ook niet IE6 als het om grote dingen gaan, maar css probeer ik altijd goed te doen in IE 6.

Als ik jou was zou ik je website opnieuw HTML/CSSen want het is nogal een puinhoop.
 
Milo S

Milo S

01/10/2010 17:25:41
Quote Anchor link
Wat Oetzie als zegt, doe alles overnieuw en begin met netjes scripten, hier is niks meer in terug te vinden.

Daarbij gaat je achtergrond bij mij ook niet over gehele scherm, ik gebruik firefox ofcourse (A), dus eigenlijk werkt er niks echt perfect.

Punt IE6, heb schijt aan die browser, mensen die dat gebruiken moeten bij de 21e eeuw komen. Sterker nog ik zou ze een pop-up geven dat ze moeten updaten. Dat is niet erg klantvriendelijk maar wel effectief (hopelijk).

Ook zie ik dat je formulieren in een tabel gooit, hier is een tabel niet voor gemaakt dus doe het dan ook niet!
Gewijzigd op 01/10/2010 17:26:32 door Milo S
 
Marc rc is as

Marc rc is as

01/10/2010 22:53:53
Quote Anchor link
Ik zie dat je IE6 al verbannen hebt. Dat is erg jammer. Niet dat ik de discussie wil aangaan over bannen van IE6, maar het wordt nog redelijk veel, vooral bedrijfsmatig, gebruikt.

Het is maar 5%, maar toch. Veel van bedrijfsmatige gebruikers hebben niet de mogelijkheid zelf een nieuwe browser te installeren ivm rechten.

Je zou je CSS eens kunnen gooien in deze tool.
klik hier
 
Joakim Broden

Joakim Broden

02/10/2010 10:38:20
Quote Anchor link
Marc rc is as op 01/10/2010 22:53:53:
Ik zie dat je IE6 al verbannen hebt. Dat is erg jammer. Niet dat ik de discussie wil aangaan over bannen van IE6, maar het wordt nog redelijk veel, vooral bedrijfsmatig, gebruikt.

Het is maar 5%, maar toch. Veel van bedrijfsmatige gebruikers hebben niet de mogelijkheid zelf een nieuwe browser te installeren ivm rechten.


Het is niet alleen ivm de rechten maar ook veel bedrijven hebben webapplicaties die alleen maar in IE6 werken.

En zo'n popup die de website nu heeft vind ik waardeloos, dan sluit je bezoekers uit waardoor het klanten kan kosten, dit soort simpele dingen kun je gewoon in CSS verbeteren waardoor het in IE6 ook getoond word, en anders kun je altijd nog een gewone melding geven boven in de site waardoor de website nog wel bezocht kan worden met IE6

Ik ondersteun ook geen IE6 maar zorg wel dat het nog redelijk fatsoenlijk er uitziet in IE6.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.