CSS stylesheet alleen voor IE

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Gerben van Erkelens

Gerben van Erkelens

05/08/2009 10:36:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig met een website die er zowel in IE als in andere browsers zoals FireFox goed uit moet zien. Nu heb ik hem in zo goed als alle browsers goed staan behalve in IE. Daar gaat het helemaal fout qua padding en margins.

Aangezien er gewenst is dat de versies identiek worden is er besloten een parte stylesheet voor IE te gaan maken. Nu heb ik daarvoor de volgende code:
<!--[if IE]>
<link rel="stylesheet" href="iestyle.css" type="text/css">
<![endif]-->
<link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css">

Het probleem is dat hij de IE versie niet pakt. En in de code zelf zie ik niks verkeerd staan.

Ik draai IE8 op dit moment en heb eveneens al een force IE7 uitgeprobeerd
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 14:59:19
 
Robert Deiman

Robert Deiman

05/08/2009 10:44:00
Quote Anchor link
@Gerben van Erkelens

Draai het eens om:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css">
<!--[if IE]>
<link rel="stylesheet" href="iestyle.css" type="text/css">
<![endif]-->


Zoals je het had laad die eerst (indien nodig) de IE versie in, om daarna (en de laatst ingeladen versie telt) de algemene versie in te laden. :)
 
Gerben van Erkelens

Gerben van Erkelens

05/08/2009 11:02:00
Quote Anchor link
Het effect blijft hetzelfde na het verwisselen van bovenstaand. Heb eveneens de Cache van de browser geleegd zonder resultaat.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

05/08/2009 11:27:00
Quote Anchor link
Net getest, en dit werkt bij mij prima (IE 8):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

    <head>
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
        <title></title>
        <!--[if IE]>
            <link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" href="ie.css" />
        <![endif]-->
    </head>
    
    <body>
        <h1>Deze titel moet in IE rood zijn</h1>
    </body>

</html>

ie.css:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
h1            {color: red;}
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
 
Gerben van Erkelens

Gerben van Erkelens

05/08/2009 11:46:00
Quote Anchor link
Ah jan, dat werkt. Ik had media="screen" er niet bij staan. Dank u!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.