CSS - subcontent inzetten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

CB2thephp

CB2thephp

06/09/2006 18:09:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig met een website voor een hockeyteam, alleen kom op een klein probleem uit. Ik wou bij het content gedeelte een hoofdgedeelte en een subgedeelte alleen dan gaat het helemaal mis. Hier heb ik de code. De code bij content en subcontent zijn leeg, want wat ik heb geprobeerd wou niet.

Edit:

De code is aangepast op 20:21 7-09-2006

#css code
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
* {
  padding : 0;
  margin  : 0;
}

html {
  height : 100%;
  width  : 100%;
}

body {
  height           : 100%;
  width            : 100%;
  background-color : #f00;
  color            : #000;
}

#container {
  position : relative;
  min-height          : 100%;  //IE wil graag height  zien en geen min-height
  margin              : 0 10%;
  background-color    : #fff;
  background-image    : url(images/background.jpg);
  background-repeat   : repeat-y;
  background-position : right;
}

#header {
  position : relative;
  width : 100%;
  height : 50px;
  background-color : #00f;
}

#menu {
  position : relative;
  width : 100%;
  height : 35.6px;
  background-color : #0f0;
}

#content {
  padding : 5px;
  padding-right : 220px;
  padding-bottom : 35px;
}

#subcontent {
  float: right;
  width: 215px;
  margin-top : -40px;
}

#footer {
  position : absolute;
  bottom   : 0;
  height   : 30px;
  width    : 100%;
  background-color : #0ff    ;
}

De menu etc is even weggehaald anders moest ik het er inplanten, maar ik weet zeker dat dat goed is.


#html code
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="nl" lang="nl">

<head>

  <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1"/>

  <title>EHV Dames 1 +++ PHP(parse)Titel +++ </title>

  <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" />
  <!--[if IE]>
    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="iestyle.css" />
  <![endif]-->

</head>

<body>

  <div id="container">
    <div id="header">
    
    </div>
    <div id="menu">
    
    </div>
    <div id="content">
//Voor probleem 1, voor 2 moet je de text tussen content naar subcontent plakken.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Phasellus vitae lectus quis sapien facilisis nonummy. Nulla massa libero, congue eu, ultricies vitae, commodo sit amet, justo. Suspendisse odio. Morbi ullamcorper. Nulla facilisi. Fusce rhoncus, ipsum sed laoreet sagittis, enim augue pellentesque eros, eget euismod nisl quam a leo. Ut nunc. Duis quis metus. Cras vitae pede. Nulla eu tellus. Mauris placerat semper pede. Aenean elementum convallis ligula. Proin facilisis metus a ligula. Aenean nisi tortor, posuere id, ullamcorper sed, placerat ac, massa. Vivamus leo risus, ornare in, mollis nec, tincidunt at, mi. In gravida dolor eget odio.

Quisque a lectus. In tempor elit non dui. Donec varius, augue in scelerisque rhoncus, nibh urna malesuada libero, ac laoreet augue urna sed nibh. Sed nec urna sit amet augue auctor pellentesque. Duis pharetra. Sed viverra lacinia risus. Sed leo. Nam id nibh. Morbi id turpis id diam hendrerit blandit. Sed urna sem, lobortis in, venenatis id, venenatis ut, tellus. Aliquam iaculis, tellus quis vestibulum sodales, dolor mi fermentum tortor, et viverra leo velit eu nunc. Aenean et dui nec metus iaculis lobortis. Nullam sit amet urna sit amet turpis venenatis euismod. Aliquam mauris. Curabitur sollicitudin aliquet mauris.

Sed nulla risus, vehicula eget, rutrum non, tempus nec, nisl. Etiam pulvinar. Nullam venenatis sollicitudin ligula. Sed dui turpis, eleifend ut, iaculis id, vehicula vel, orci. Sed ante arcu, volutpat non, egestas ac, elementum eu, justo. Phasellus sit amet magna ac lacus sodales ultrices. Nullam fermentum sodales urna. Donec venenatis, nulla eu venenatis cursus, massa elit sagittis urna, a sollicitudin arcu nunc nec est. Vivamus accumsan. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Vestibulum non nisi. Donec euismod magna vel libero. Nam fermentum luctus magna. Etiam pede. Pellentesque vulputate lobortis magna. Sed tincidunt urna quis justo. Ut blandit, nisl porta blandit consequat, urna pede rutrum velit, sed placerat ante tortor a ligula. Donec vel nibh. Maecenas eleifend. Fusce pretium purus at nisi vulputate pellentesque.

Curabitur nulla pede, interdum non, porta sed, tempor vel, lectus. Donec eu nunc. Nam id elit. Integer iaculis consectetuer dolor. Vivamus blandit rhoncus nunc. Pellentesque fringilla est et magna. Ut hendrerit ligula. Aenean fringilla justo eget nulla. Nulla dignissim tellus eget risus. Nunc viverra vestibulum nulla.

Praesent lacinia. Maecenas non enim. Phasellus vel elit. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Nunc nisi nisl, ultrices vitae, sollicitudin at, auctor id, sapien. Morbi fermentum leo a enim. Donec sagittis. Nulla facilisi. Donec pellentesque magna at mi. Maecenas magna nunc, laoreet eu, sagittis vel, mollis vel, sem. Cras feugiat libero. Vivamus tincidunt, nibh nec congue adipiscing, velit ipsum luctus libero, semper euismod orci nunc sed sapien. Ut porttitor. Vestibulum consequat lectus pretium leo. Praesent ac nisi non arcu dignissim tincidunt. Mauris tellus magna, aliquam id, accumsan eu, consectetuer a, urna. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
    </div>
    <div id="subcontent">
      hi
    </div>
    <div id="footer">

    </div>
  </div>


</body>

</html>


Hier is de website waar ik de design heb staan
(AUB geen commentaar over de kleur het is voor mij makkelijker, want ben deelskleurenblind.)
http://misthafalls.no-ip.org/ehvdames1/

Het is tot nu toe nog crossbrowser(getest in FF1.5 en IE6)

hb,
christian bolster
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door CB2thephp
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 03:04:06
 
PHP Newbie

PHP Newbie

06/09/2006 18:13:00
Quote Anchor link
vervang < ? php even door en ?> door dan wordt het allemaal wat duidelijker
 
CB2thephp

CB2thephp

06/09/2006 19:47:00
Quote Anchor link
ik zou het toch graag willen weten kan iemand misschien helpen.....

sorry voor de vroege bump*
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door CB2thephp
 

06/09/2006 20:12:00
Quote Anchor link
Wat wil je precies?
 
CB2thephp

CB2thephp

06/09/2006 20:13:00
Quote Anchor link
heb je al naar mijn website gekeken. Kijk de grote vlak waar text etc komt wou ik graag in tween delen alleen dit lukt me helemaal niet. Want de kleuren willen niet mee strekken. Misschien iemand een tut erover, want ik kan het niet 123 vinden.

ps. klok van phphulp loopt weer fijn in de toekomst
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door CB2thephp
 
Kalle P

Kalle P

06/09/2006 20:22:00
Quote Anchor link
Wat je kan doen om ze te splitsen is tussen beide nog een div er tussen zetten. Waardoor ze worden gesplitst.
 
CB2thephp

CB2thephp

06/09/2006 20:24:00
Quote Anchor link
Dat lukt dus niet, want ze zijn al gesplits kijk maar in mijn htmlcode.

Edit:

Wegens kleine problemen met mijn vraag heb ik mijn css code aangepast als je nu kijkt bij mijn link wou ik graag de height aanpassen op vol scherm alleen dat doet hij niet in FF. Want ik check eerst in FF en dan in IE(Aangeleerd hehe).
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door CB2thephp
 
Kalle P

Kalle P

06/09/2006 20:29:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  <div id="content">
    Content
  </div>
  <div id="tussen">
    tussen
  </div>  
  <div id="subcontent">
    Subcontent
  </div>


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
#content {
  height: 100px;
  background-color: #fff;
}

#tussen{
  height: 10px;
}

#subcontent {
  height:100px;
  background-color:#000;
}
 
CB2thephp

CB2thephp

06/09/2006 20:33:00
Quote Anchor link
ook niet echt wat ik bedoelde het is goed bedoelt, maar ik probeer ze naast elkaar te krijgen en dan over de volle lengte trekken.

Dat kan misschien nog een probleem worden denk ik.
 
Kevin -

Kevin -

06/09/2006 20:48:00
Quote Anchor link
Als we tog over css praten dan heb ik ook nog een vraagje (A) ..

ik heb redelijk een css site inmekaar gezet alleen als ik dus text in het content gedeelte zet en de text is langer dan de breedte van die "kolom" dan loopt de tekst gewoon door maar niet zichtbaar. Ik wil dat net zoals met tabellen de tekst word onderbreken en verder gaat op de volgende regel.

Is dit mogelijk alvast bedankt voor de reactie.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

06/09/2006 21:24:00
Quote Anchor link
@ Kevin: voor dit soort dingen kun je beter een eigen topic openen. Dat is overzichtelijker.
 
DirkJan Heinen

DirkJan Heinen

06/09/2006 21:26:00
Quote Anchor link
jezus mina wat een kleuren!
doet beetje pijn aan me ogen :'(

heb helaas geen oplossing
 
CB2thephp

CB2thephp

06/09/2006 21:28:00
Quote Anchor link
Sry ben deelskleurenblind dus de kleuren zijn voor mijn slecht medice ogen. (Stond aan het begin ookal).

He jonges 3X scheepsrecht he :D
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door CB2thephp
 
PHP Newbie

PHP Newbie

06/09/2006 21:28:00
Quote Anchor link
devon:
jezus mina wat een kleuren!
doet beetje pijn aan me ogen :'(

heb helaas geen oplossing


Quote:
(AUB geen commentaar over de kleur het is voor mij makkelijker, want ben deelskleurenblind.)


Lees a.u.b. ;-)

Kleurenblindheid is al lastig genoeg ;-)
 
Robert Deiman

Robert Deiman

06/09/2006 21:30:00
Quote Anchor link
devon:
jezus mina wat een kleuren!
doet beetje pijn aan me ogen :'(

heb helaas geen oplossing


Ik quote even:

(AUB geen commentaar over de kleur het is voor mij makkelijker, want ben deelskleurenblind.)


Dus een beetje jammer he, had het hele topic gelezen, dan had je geweten waarom die kleurencombinatie wordt gebruikt!
 
CB2thephp

CB2thephp

06/09/2006 21:38:00
Quote Anchor link
Ik ben bang dat hiervoor 123 geen css oplossing te vinden voor is. Dus ik ga proberen op table terug te gaan vallen voor dit kleine deel.

Uiterest jammer had het leuker gevonden het in totaal met css te doen.

Als je toch een oplossing hebt kun je die dan met me delen en andere natuurlijk.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door CB2thephp
 
Kalle P

Kalle P

06/09/2006 21:42:00
Quote Anchor link
Je hebt ze toch nu naast elkaar.
Dit kan je gewoon met CSS doen hoor.
gebruik float om 2 divs naast elkaar te gebruiken.
Kijk een hier:
http://css.maxdesign.com.au/floatutorial/index.htm
 
CB2thephp

CB2thephp

06/09/2006 21:51:00
Quote Anchor link
Bedankt ik ben het nu aan het lezen tis een heleboel dus daar ben ik nog even zoet mee hehe.

Hartstikke bedankt Kalle.

Edit:

Heb net het hele website gelezen jemig wat veel. Ik geloof dat ik misschien nu het probleem kan gaan oplossen. Ik ga natuurlijk later het antwoord ook laten zien hoe het is geworden met de divs etc.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door CB2thephp
 
Kalle P

Kalle P

06/09/2006 22:54:00
Quote Anchor link
Iniedergeval prettig dat je niet zeurt en zelf leest ook al is het veel. Velen zouden een voorbeeld kunnen nemen daaraan.
Maar wat jij wilt is erg simpel, dat kan je zo ergens vinden. Maar kijk maar rond wat je leert er veel van.
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

06/09/2006 22:57:00
Quote Anchor link
Mischien kan je iets met top en left en position: absolite;

doen?

GR. mebus
 
CB2thephp

CB2thephp

06/09/2006 22:58:00
Quote Anchor link
Tja mijn php ervaring is stukken hoger dan css. Maarja php/mysql doe ik al vele maler langer.

Ik ga morgen bezig met de website, maar nu ga ik na bed, want morge tja school he. Het is mijn laatste jaar middelbaar dus.

Allemaal nog een fijne avond
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.