CSS word niet verschoond

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bryan De Baar

Bryan De Baar

03/10/2018 22:06:11
Quote Anchor link
Hallo,

Misschien een stomme vraag maar zoek me al de hele avond rot.
Heb een site draaien met Wordpress, via de editor heb ik wat dingen veranderd in de stylesheet.
De wijzigingen worden doorgevoerd naar de server (dit heb ik gecontroleerd om met Filezilla het bestand te downloaden).

Maar als ik de website open worden de wijzingen niet gevonden. Na meerdere malen het cache geheugen te legen veranderd er niets.
Open ik hem met een andere browser, dan veranderd er wederom niets.

Kan het zijn dat de hosting een cache geheugen heeft of iets anders dit tegen houd?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 06:33:35
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

03/10/2018 22:20:21
Quote Anchor link
Stel dat je stylesheet /css/style.css heet, en je opent 'm gewoon los een browser, dan zie je dus de oude versie? En als je 'm nu eens opent met /css/style.css?v=20181003 (dat versienummer er achter zorgt er meestal wel voor dat een evt. cache omzeild wordt). Zie je dan de nieuwe versie?

Zelf pas ik na wijzigingen aan stylesheets en dergelijke (javascript!) altijd zo'n versienummer aan, om ook de browsers cache "te kietelen" (anders zitten terugkerende bezoekers nog met een oude versie in de cache, en die sluit meestal niet meer aan bij de nieuwe werkelijkheid = HTML).
 
Bryan De Baar

Bryan De Baar

03/10/2018 23:45:21
Quote Anchor link
Hi Rob,

Als ik inderdaad een versienummer erachter maak zoals jij zegt krijg ik inderdaad de nieuwe versie.
Mag ik vragen hoe jij met javascript dat versie nummer aan je css link geeft?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/10/2018 23:47:03
Quote Anchor link
Kan gewoon in HTML.
Ik zelf haal de versienummer uit mijn configuratiebestand.
 
Bart V B

Bart V B

04/10/2018 07:53:36
Quote Anchor link
Ooit ook zo'n grappige gehad.
Groepsfoto's vervangen van een website, voor nieuwe.
Denk, doe het op de "luie" manier en overschrijf de oude.
Stuur een bericht dat alles is aangepast, krijg ik een bericht terug dat ze de nieuwe foto's niet zien.
Nogmaals gecontroleerd, ze waren hier op mijn scherm toch echt veranderd.
Krijg je nogmaals een telefoontje nee, de oude staan er nog steeds.

Toen heb ik de bestandsnamen maar aangepast, en dan werkt het wel.
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

04/10/2018 14:14:01
Quote Anchor link
Ik doe het inderdaad zoals - Ariën - ook al aangeeft direct in de HTML (maar ik weet niet of dat in WordPress zo handig kan).
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.