[CSS]Binnen een div een tekst aan de bottom plaatsen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

DDragonz

DDragonz

25/05/2008 01:12:00
Quote Anchor link
Hallo iedereen :)
Ik wil een tekst binnen een div onderaan plaatsen. Ik heb hier even een plaatje die ik bewerkt hebt. Op deze manier wil hem hebben.
Een live voorbeeld van hoe ik hem nu heb staat hier. Hoe kan ik hem nu dus inmiddels van css aan de bottom plaatsen? Zoals ik hem dus heb op de bewerkte screenshot. (Heb zelf al wat gezocht en geprobeert zonder resultaat)
Alvast bedankt,
Ilyes
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door DDragonz
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 00:56:57
 
Mitchell

Mitchell

25/05/2008 02:20:00
Quote Anchor link
Dan zal je helaas met position relative en position absoluten aan de gang moeten gaan. Voorbeeld: http://www.badboy.ro/assets/articles/vertical_align/02.html

Vertical alignment werkt namelijk nog niet goed in CSS 2.x.

Het zou best kunnen dat er nog een andere hack voor bestaat, maar die ken ik niet.
 

25/05/2008 09:54:00
Quote Anchor link
Je kan dat 'meer info' toch ook gewoon een enter geven? :B <br /> Dan staat ie ook onderaan gok ik :)

//nvm, de inhoud van de andere cellen kan natuurlijk verschillen. my bad
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door
 
DDragonz

DDragonz

25/05/2008 15:13:00
Quote Anchor link
@Mitchell:
Maar als iemand een wat grotere lettertype heeft ingesteld (of een andere lettertype kiest die groter zijn) dan zullen die misschien uitsteken. Maar dit zal ook gebeuren met de rest dus eigenlijk zou ik dit wel kunnen doen.

OF

Zoals René D zegt. Gewoon een <bt />. Maar moet wel even kijken hoe die dan staat.

Had zelf deze twee oplossingen ook, maar dacht dat er wel een andere betere manier zou zijn. Nou dan moet ik even welke van de twee beter is.
 
Mitchell

Mitchell

25/05/2008 16:35:00
Quote Anchor link
DDragonz schreef op 25.05.2008 15:13:
@Mitchell:
Maar als iemand een wat grotere lettertype heeft ingesteld (of een andere lettertype kiest die groter zijn) dan zullen die misschien uitsteken. Maar dit zal ook gebeuren met de rest dus eigenlijk zou ik dit wel kunnen doen.

OF

Zoals René D zegt. Gewoon een <bt />. Maar moet wel even kijken hoe die dan staat.

Had zelf deze twee oplossingen ook, maar dacht dat er wel een andere betere manier zou zijn. Nou dan moet ik even welke van de twee beter is.


Tja, dat heb je als je vaste waarden gaat gebruiken.. ;]
 
Robert Deiman

Robert Deiman

25/05/2008 18:17:00
Quote Anchor link
Je kan toch gewoon een position absolute en dan bottom: 2px; doen, hoe groot je tekst dan ook wordt, hij zal dan altijd 2px vanaf onder beginnen.
(Dit heb ik overigens niet getest)
 
DDragonz

DDragonz

26/05/2008 15:09:00
Quote Anchor link
@Robert Deiman:
Hmm... zal het eens testen en het laten horen. :)
edit:
Hmm. werkt niet. Krijg de ongewenste situatie waarbij de tekst 2 px van onder aan de beeldscherm komt te staan.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door DDragonz
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.